8 Reacties

3 maanden geleden

Ik heb daar ook heel veel moeite mee. Loslaten heeft wel wat tijd nodig. Soms gebeurd dat vanzelf. Praten helpt ook heel hard tegen degene die je hard vertrouwt. Probeer ook vooral te denken aan leuke dingen en hobbies of dingen die je leuk vinden kan ook rust geven.

3 maanden geleden

Soms letterlijk wat meer afstand nemen van dingen die je niet kan loslaten. Bv. Schoonfamilie en familie hebben een totaal andere manier van leven en wonen en hadden hier commentaar op dat ik niet kon loslaten. Ik ben minder beginnen vertellen, en ga minder naar daar. Waardoor ik meer tijd spendeer in dingen die ik leuk vind, waardoor ik het andere meer achter me kan zetten. Ik ga nu met mijn vragen naar iemand die op dezelfde manier denkt als ik en minder overbezorgd is. Dit kan je uiteraard niet in elke situatie doen.

3 maanden geleden

Soms letterlijk wat meer afstand nemen van dingen die je niet kan loslaten. ...
Ik vind dit wel een hele goeie eigenlijk en zeker in mijn situatie…Bedankt voor de tip!! 💖

3 maanden geleden

Reactie op 🥰🥰❤️❤️

Ik heb daar ook heel veel moeite mee. Loslaten heeft wel wat tijd nodig. S ...
Dank je wel voor de tips!💖💖

3 maanden geleden

Reactie op sofia85

Ik vind dit wel een hele goeie eigenlijk en zeker in mijn situatie…Bedankt ...
Op die manier bouw je een totaal nieuw netwerk uit rondom jou, maar met mensen waar je je goed bij voelt. En dat betekent niet dat je je familie of schoonfamilie uitsluit of verband volledig, maar je gaat gwn minder langs. Bv Hoe gaat het met je? Goed. Heb je daar nog geen last van? Nee, nog niet opgemerkt. Wat heb je allemaal gedaan? Dan zeg je kleine dingen. Omdat als ik grote dingen vertel ze het onverantwoordelijk vinden en ik dat weer niet kan loslaten, heel die preken. En nu kom ik veel meer in contact met mijn buren, dat ook echt boeren zijn en die zeggen ook vroeger deden ze dat ook allemaal. Gewoon wat opletten. En die staan wel achter mij en zijn wel trots wat ik nog allemaal doe. En zit ik in nood gaan die mij niks verwijten, maar zijn die er en helpen die gwn even. Daar krijg je dan weer energie van en voel je je beter. Zo los ik het momenteel op. En helpt voor mij, en natuurlijk veel praten met mijn vriend.

3 maanden geleden

Op die manier bouw je een totaal nieuw netwerk uit rondom jou, maar met men ...
Jaa eigenlijk onbewust deed ik al wat jij zegt… ma nu ben k me er eigenlijk bewust van ik vond mezelf eigenlijk beetje gemeen eerst ma nu dat ik dit allemaal lees is het gewoon logisch en uit zelfbescherming.. bedankt 💖

3 maanden geleden

Ik worstel hier zelf ook enorm mee. De tip heb ik nog niet gevonden, maar ik volg zeker jouw post! 😊

3 maanden geleden

Reactie op Charlotte_C

Ik worstel hier zelf ook enorm mee. De tip heb ik nog niet gevonden, maar i ...
Is moeilijk e.. ik kan echt heel erg piekeren over dingen en soms word ik daarom ook enorm angstig..