14 Reacties

7 maanden geleden

Aangezien je in een traject zit, kan je eventueel zeggen dat de gynaecoloog wil dat je stopt met alcohol drinken, omdat dit het traject makkelijker zou maken? 😅 Ik vertelde het aan mijn zussen, mijn schoonzus en een paar heel goede collega´s. Met collega's gaan we volgende week op weekend, elke donderdag iets gaan drinken,..Daar heb ik echt medeplichtigen nodig om mee te helpen excuusjes te vinden of die zullen getuigen dat ik al aan mijn 2de gin-tonic zit en dergelijke. 😅

7 maanden geleden

Reactie op JesminaM

Aangezien je in een traject zit, kan je eventueel zeggen dat de gynaecoloog ...
Hahaha het is zo moeilijk he! Mijne man zei ook al ‘toeme ik ga meer moeten drinken opreis, zodat er altijd 2 glazen wijn op de foto staan’ 🤭😅 En indd, dat kan ik wel doen. Tegen onze ouders hebben we gezegd dat ik gewoon niet meer drink, stel dat het opeens zover is dat ze het niet weten & zij konden zich er wel bij neerleggen, niet wetende dat het eigenlijk al prijs was 😏🤭

7 maanden geleden

Reactie op Justine96

Hahaha het is zo moeilijk he! Mijne man zei ook al ‘toeme ik ga meer moeten ...
Misschien dat je appelsap in een wijnglas kan vragen op vakantie? 😅 Of geen foto´s maken van de tafel, maar enkel van 1 gerecht en daar dan het wijnglas van je man bijzetten? Of mocktails, geen persoon die weet dat er geen vodka in zit! 😁

7 maanden geleden

Doordat ik overgestapt ben naar ICSI en terugplaatsingen krijg in een kunstmatige cyclus zeg ik steeds dat ik niet mag drinken door de hormonen, dat ze anders minder goed werken..

7 maanden geleden

Oooh, wat een leuk idee Justine! Doordat ik opnieuw studeer staat mijn sociaal leven op een laag pitje, maar er zitten wat afspraken aan te komen als ik net geen 9w ben.. Waar enkele al op de hoogte zijn van onze wens en zwangerschapsverlies. Ik dronk voordien ook niet tussen ovulatie en menstruatie en dacht er aan om dat te zeggen.. Maar... Ik ben zo’n slechte leugenaar. En ik voel me ook zo slecht dat ik bang ben dat mensen zich zorgen gaan beginnen maken. Maar zolang je het zelf leuk vind, kan je inderdaad wel wat zaken verzinnen he!

7 maanden geleden

Ik dronk normaaal steeds bij vrienden/familie wijn, maar heb er zelf bewust voor gekozen om al een jaar op voorhand te stoppen. In het begin dachten ze dus dat ik zwanger was maar nu zijn ze het zo gewoon dat er geen vragen meer zijn 😂. Alsook lust ik bv geen salami dus dat zou ik nooit nemen bij de hapjes.Ik ben ook een enorme babbelaar dusja

7 maanden geleden

Reactie op Maité87

Oooh, wat een leuk idee Justine! Doordat ik opnieuw studeer staat mijn soci ...
Ik ben ook echt een slechte leugenaar 🤭 als iemand mij de effectieve vraag gaat stellen ga je gewoon de glundering op m’n gezicht zien 😅

7 maanden geleden

Reactie op KATTTTT

Ik dronk normaaal steeds bij vrienden/familie wijn, maar heb er zelf bewust ...
Awel neh! Had eat beter ook al wat vroeger begonnen, maar ja geen karakter 🤭 ik ben verzot op alles wat je niet meer mag eten. Mijn ouders maken vaak een goeie biefstuk en mijn schoonouders serveren vaak eens kaas 🤭 en de wijn wordt altijd op tafel gezet dus ze kijken fameus raar als ik neen zeg 😅 nu heb ik wel nog een bijberoep als afslankingsconsulente en kan ik vaak zeggen dat ik nog werk heb die dag. Maar vb zondag 28 april komen ze bij ons BBQen en ga ik dat niet kunnen zeggen 😅

7 maanden geleden

Reactie op Justine96

Awel neh! Had eat beter ook al wat vroeger begonnen, maar ja geen karakter ...
Kaas mag je eten dus das geen probleem. Kan je niets zeggen qua gezondheid ' we gaan testen wat 1 maand zonder drank doet met je lichaam ofzo'? Of we zijn samen met een groepje begonnen met minder te drinken? Kweetnie of dat nuttig is 😅

7 maanden geleden

Reactie op KATTTTT

Kaas mag je eten dus das geen probleem. Kan je niets zeggen qua gezondheid ...
Enkel gepasteuriseerde kaas he.. 🤭 Wel kheb tegen onze ouders gewoon gezegd dat m’n cyclus terug in route is gekomen en dat ik nu niet meer publiekelijk ga drinken (amai dat klinkt vreemd haha😂)

7 maanden geleden

Ik zei idd ook dat de gynaecoloog aanraadde om niet meer te drinken, dat dit beter is voor de vruchtbaarheid 😂🙈 uiteindelijk tot week 13 kunnen geheim houden 😊 heb dit ook gedaan na een miskraam op 11 weken

7 maanden geleden

Reactie op Hallo678

Ik zei idd ook dat de gynaecoloog aanraadde om niet meer te drinken, dat di ...
Ben benieuwd of het me gaat lukken 🤭🤭

7 maanden geleden

volgens app 4weken na 3de ronde raak na verlies van 2de zoontje op 24/01/24 heb hem moeten afgeven wegens slechte ontwikkeling (3/4 ledematen waren slecht ontwikkeld)we zijn er maar achtergekomen op de 20weken scan daarna allerlei testen laten doen via genetica om het toch een kans te geven moest het alleen fysiek geweest zijn. Genetica heeft onderzoek gedaan naar: weten welk chromosoom het heeft veroorzaakt, ons bloed testen of het in mijn man zijn bloed zat of bij mij maar ons bloed was perfect in orde(1ste zoontje is ook perfect in orde). 2de zoontje heeft gewoon de pech gehad dat hij dit moest krijgen het is namelijk zo zeldzaam dat er maar 7 over heel de wereld met die afwijking rondlopen, En het risico op mentaal konden ze geen % op kleven. Maar helaas hebben we dus een moeilijkste keuze ooit moeten maken doordat ze geen % konden geven op mentaal. Dus hebben we met een dracht van 27+4 hem moeten afgeven met dat het ook nog eerst is voorgekomen bij de ethische commissie (België)❤️‍🩹doordat het een zware afwijking was en er geen percentage kon gegeven worden op mentaal waren ze akkoord met de keuze. Het doet inderdaad heel veel pijn een kind verliezen (heb het wel al een plaatsje kunnen geven het verlies maar de pijn blijft er) en doordat ik nog een zoontje heb rondlopen gaan de dagen ook gewoon door je kan niet blijven stilstaan op die dag het leven loopt gewoon door. Mis ik men 2de zoontje? Ja, tuurlijk elke dag maar ik weet dat hij over mij,mijn man en zoontje waakt en dat hij nu akkoord is dat hij een broertje of zusje naar ons hierbeneden heeft toegebracht 👼🏻❤️‍🩹 Wij zelf hebben besloten om de zwangerschap stil te proberen houden aan familie en vrienden tot na de vruchtwaterpunctie (15-17weken) wat ze ons ook toen hebben aangeraden door wat we hebben meegemaakt. Hopelijk loopt deze zwangerschap beter🤍🌈👼🏻

7 maanden geleden

Je mag niet drinken omdat je antibiotica neemt? Bv. Voor een ontstoken tand? Zouden ze dat geloven? 🙈