27 Reacties
6 maanden geleden
Reactie op Justine96
Wat zei de arts?
Hij vindt het exponentieel genoeg..
6 maanden geleden
Ik heb ondertussen geleerd dat HCG zo fel kan verschillen. In hoeveelheid en in stijging.
Ik had 21.636 en exact een week later 63.148
Volgens mij dus ook te weinig gestegen en ik heb me twee weken zorgen gemaakt. Vandaag de echo gehad en alles in orde.
Ik zou wachten tot een volgende echo. Zolang je HCG blijft stijgen, is het goed.
Wanneer heb je terug een echo?
6 maanden geleden
Reactie op Lisa2501
Ik heb ondertussen geleerd dat HCG zo fel kan verschillen. In hoeveelheid e ...
Dankjewel voor je reactie.. ik zit er gewoon zó door, weet je, ik weet dat dat het leven is en dat het mis kan gaan, maar ik heb zóveel moeite met die controle loslaten, die onzekerheid, weer wachten… pff, ik moet me echt sterk houden 😭
Op internet lees je progesteron zwanger 11-44. Ik heb 8.. zo pff, ik ben bang dat er een vruchtje is, maar niet sterk of te traag groeit. Mijn hoofd maakt mij gek..
Ik moet volgende dinsdag terug bloed laten trekken en dan die vrijdag (24/05) de echo opnieuw..
6 maanden geleden
Reactie op HappyBelly237
Dankjewel voor je reactie.. ik zit er gewoon zó door, weet je, ik weet dat ...
Ik begrijp je gevoel.
Ik heb vorig jaar twee keer een miskraam gehad. Nu opnieuw zwanger en ik ben zo onzeker. Ik heb ook bloed laten trekken om mijn HCG op te volgen maar dat stelde me eigenlijk helemaal niet gerust. Vandaag mijn eerste echo gehad op 8 weken en een kloppend hartje gezien maar de onzekerheid blijft.
Al dat wachten, duurt zo extreem lang. Sterke!
6 maanden geleden
Reactie op Lisa2501
Ik begrijp je gevoel.
Ik heb vorig jaar twee keer een miskraam gehad. Nu o ...
Dankjewel Lisa,
Ik ben blij voor je met de eerste echo en ik duim dat alles goed mag verlopen 🤞🏻
Ja, als er iets is waar we geen controle over hebben is het dit wel denk ik..
6 maanden geleden
Ik zou proberen vertrouwen op de arts 🍀. En nu niet teveel op Google zitten, want dan kan alles, maar vooral de slechte scenario’s. Ik weet uit ervaring dat elke 24u nu aanvoelen als minimum 48u.. En het is inderdaad een situatie waar we volledig moeten loslaten en vertrouwen op ons lijf. We kunnen het alleen proberen voeden, zowel met voedsel, als met positieve gedachten. Door een vorig zwangerschapsverlies ben ik er nog steeds niet gerust in, maar probeer steeds opnieuw tegen mezelf te zeggen dat ik positieve gedachten en gevoelens wil voor dat kleine foetusje.. Sterkte ❤️🩹🤞🏽
6 maanden geleden
Bij mij zeiden ze dat progesteron in het 1ste trimester tussen de 11 en 44 moet staan. Ik zou vragen voor Utrogestan om dat omhoog te krijgen, want dat is naast HCG ook erg belangrijk om zwanger te blijven. Je progesteron waarde schommelt wel per onderzoek, dus als je vandaag nog eens bloed laat trekken zou het hoger of lager kunnen staan.
6 maanden geleden
Reactie op nadinevpl
Bij mij zeiden ze dat progesteron in het 1ste trimester tussen de 11 en 44 ...
Bedankt voor de tip! Ik ga dinsdag opnieuw bloed trekken en dan vraag ik het na..
6 maanden geleden
Reactie op nadinevpl
Bij mij zeiden ze dat progesteron in het 1ste trimester tussen de 11 en 44 ...
Ja ik begrijp zelf niet goed dat ze niet met Utrogestan is moeten starten .. 🤷🏻♀️
6 maanden geleden
Reactie op nadinevpl
Ik zou eerder al bellen hoor, die dokters en vroedvrouwen zitten daar niet ...
Heb ik gedaan.. gynaecoloog vond utrogestan niet nodig 🤔
6 maanden geleden
Dag dames
Vandaag was mijn bloed niet goed.. HCG 9629
vrijdag 2e echo maar ik weet nu eigenlijk zeker dat het niet goed is…
Ik ben nu vooral veel bang voor wat gaat komen. Hevige pijn/ curratage.. iemand hier ervaring mee? Ik heb een hyfosie onderzoek gehad (eileideronderzoek) en dat deed toen zó veel pijn, ik ben gewoon zo bang..
6 maanden geleden
Reactie op HappyBelly237
Dag dames
vrijdag 2e echo ma ...
Je HCG is inderdaad niet goed gestegen 😟. En het gevoel van onzekerheid brengt uiteraard angsten met zichzelf mee. Ik zelf had in december een miskraam en wou absoluut geen curretage. Dus eerst met medicatie proberen op te wekken en na 2 weken nog altijd geen resultaat. Je wilt eigenlijk op die moment dat het zo snel mogelijk gedaan is. Uiteindelijk toch voor een curretage moeten kiezen, en dat viel zo goed mee. Ik had achteraf zo goed als geen pijn, alleen last van veel bloedverlies wat eigenlijk ook normaal gezien. Achteraf gezien was ik blij dat het allemaal achter de rug is zodat ik terug kan hopen op een nieuw en gezond zwangerschap. Luister naar je gevoel en gun jezelf tijd. Het zal allemaal wel goed komen ❣️
6 maanden geleden
Je HCG is inderdaad niet goed gestegen 😟. En het gevoel van onzekerheid br ...
Ik bedoelde:
Wat eigenlyk ook normaal is*
6 maanden geleden
Je HCG is inderdaad niet goed gestegen 😟. En het gevoel van onzekerheid br ...
Dankjewel om je verhaal te delen.. ik kan niet slapen en morgen werken pff, zoveel vragen..
Ik lees over curretage plaatselijke verdoving (auw!)
Ervaring mee? Want moest ze mij vrijdag die keuze geven denk ik wel daar voor te kiezen gezien het dan het snelste voorbij is en alles gelijk goed weg is.. 😞
6 maanden geleden
Reactie op HappyBelly237
Dankjewel om je verhaal te delen.. ik kan niet slapen en morgen werken pff, ...
Bij mij was het onder volledige verdoving. Dus gewoon volledig in slaap en daarna ben je wakker en het is al voorbij. Ik zal nu niet te veel op het internet lezen. U gynaecoloog zal u wel informeren wat het beste is voor u, in u situatie.
6 maanden geleden
Reactie op HappyBelly237
Dankjewel om je verhaal te delen.. ik kan niet slapen en morgen werken pff, ...
Als het echt niet gaat kan je altijd ziek melden eh.. u huisarts zal dit wel volledig begrijpen hoor 🌻
6 maanden geleden
Reactie op HappyBelly237
Dag dames
vrijdag 2e echo ma ...
Oh wat vreselijk! Een dikke dikke knuffel 💗✨
Ik ging in januari voor een curretage. Een curretage abortus doen ze normaal alleen maar onder volledige verdoving.
Ik koos hiervoor omdat ik niet geconfronteerd wilde worden met alles die eruit zou komen + het was voor ons traject de beste optie om asap (vanaf wij wilden) er terug aan te beginnen.
Ik wens je heel veel sterkte! Het is alles behalve makkelijk. 💗