33 Reacties
2 maanden geleden
Bij mijn 1ste kindje ben ik zelfs 23 kilo bijgekomen 😄 meeeste ging er wel snel heel snel af terug. Nu 25 weken en al 9 kilo erbij ook. Terwijl ik me niet zo echt vol prop of iets maja je kan het niet tegengehouden
2 maanden geleden
26 weken en nog niks bijgekomen van mijn start gewicht. Woog 64kg en nu 63,4 kg. Kindje is gezond volgens de gynaecoloog, en op haar gewicht.
2 maanden geleden
Op 25 weken +5 kg.
Moet wel zeggen dat ik me alleen weeg tijdens de consultaties, heb thuis geen weegschaal omdat ik nooit happy ben met het getal (al voel ik me wel goed in me vel zonder het getal te weten). Het getal zegt ook niet altijd iets en hangt enorm veel af van wanneer je jezelf weegt en wat je at etc…
2 maanden geleden
Hier 23 weken en eerst +/- 4kg afgevallen, intussen 1kg meer dan mijn startgewicht. Ik moet hier wel erg goed op letten, want had bij mijn eerste kindje een zwangerschapsvergiftiging. Bij meer gewicht is hier helaas meer risico voor alsook hoge bloeddruk etc, maar zoals hierboven al gezegd, indien geen verhoogde risico's is tussen de 11 en 16kg echt normaal! 🤗 Niet te veel mee inzitten en niet te streng zijn voor jezelf 😘
2 maanden geleden
Ik van 58kg naar 66kg op 24w, dus 8kg erbij. Maar voel me goed in mn vel dus dat is het belangrijkste 😇
2 maanden geleden
Ik heb hetzelfde gevoel.. 26 weken +7,7 kg 🥲ik weeg me elke week, zelfde dag in de ochtend. Ik kan het ook wel relativeren omdat er letterlijk een mini mensje in men buik groeit🥹 Als mensen zeggen “je moet voor eten” voel ik me wel wat slecht ook al lijkt dat mijn gewichtstoename goed te praten..
2 maanden geleden
Hier ook 7,4 kg erbij op 24 weken. Heb het er ook moeilijk mee. Augustus kwam ik 3,9 kg bij! 😵💫 Heb veel last van vocht ophouden door de warmte dus dat zal er ook wel mee te maken hebben. Hopelijk gaat het niet aan dit tempo door! Zit er vooral mee in hoeveel er nog gaat bij komen de laatste 4 maanden…
2 maanden geleden
Hier zaterdag 25 weken & ongeveer +10kg. Maar ik zou nie weten waar het allemaal zit 😂😂
Als ik mezelf niet zou wegen, zou ik niet denken dat er al 10kg bij is, want langs achter zie je niet eens dat ik zwanger ben 🤭 puur de buik & borsten & beetje billen, maar lijkt me meer dan normaal 😇
2 maanden geleden
24w en 8 kg erbij. Vooral augustus plots bijna +3kg!
Snap wel dat dat een 1ste keer even schrikken is.
Vorige keren 20 kg en 15 kg bijgekomen, telkens vanzelf terug naar m´n startgewicht binnen enkele maanden.
Zwangerschapskilo´s zijn echt niet te vergelijken met gewone kilo´s, dus je niet te hard blindstaren op dat getal. (:
2 maanden geleden
Reactie op Justine96
Hier zaterdag 25 weken & ongeveer +10kg. Maar ik zou nie weten waar het ...
Bij mij net hetzelfde. 23 weken en bijna 12 kilo bij… Ik weet dat het niet is van de ‘cravings’, want die heb ik niet. Gelukkig maar, haha! Maar vraag me wel af waar dit zal eindigen, voel het fysiek al enorm. Veters strikken enz…