17 Reacties
4 maanden geleden
Hoi Naomi. Ik heb nog een 16 weken controle ertussen.
Je hebt ook recht op consulten bij een vroedvrouw prenataal. Ik ga dus elke 2 weken afwisselen bij de gynae en vroedvrouw en heb zo om de 2 weken geruststelling omtrent m’n babytje.
Ik denk ook dat je wel zelf een extra controle kunt vragen als je dat wenst hoor
4 maanden geleden
Bij ons zitten er telkens (ongeveer) 4 weken tussen.
Echo op 12w, 16w, 20w, 24w, 28w, 32w, 36w - dan 38w. Deze staan allemaal al ingepland. Ik heb een gynaecoloog in een ziekenhuis (OLV Aalst), geen idee of dat een rol speelt.
Van 12w naar 20w lijkt me ook lang, het zou geduld vragen dat ik niet heb. 🥴
4 maanden geleden
Hier hebben we nog een controle op 15 weken(vruchtwaterpunctie) en dan 16 weken bij mijn gyne zelf
4 maanden geleden
Mijn planning is even verstoord doordat ik geopereerd ben en vaker op controle moet. Maar normaal was het zo: 28 mei: gynaecologie 19 juni: zelfstandig vroedvrouw en dan moest ik tussenin ook nog naar de vroedvrouw in het ziekenhuis, en dan de volgende afspraak bij de gynaecoloog (20w) is 26 juli
4 maanden geleden
Ik heb ook nog op 16 weken een echo (vandaag). Mijn gynaecoloog gaf wel aan dat ze dit niet bij iedereen doen, je kon dit zelf kiezen maar door het moeilijke begin van mijn zwangerschap en verhoogde risico op pre-eclampsie mag ik elke 4 weken gaan. Vind dit al best lang 😅
4 maanden geleden
Bij mij soms om de 2 weken- 4w, ik had een aan 6w, 8w5d, 11w, 12w, 15w, 17w, volgende is nu bijna 20w. Vorige zwangerschappen was het rond de 4-5w. Ik zou zeker nog een tussentijdse controle aanvragen. Succes!
4 maanden geleden
Ik heb ook idd 8 weken tussen, vind ik zelf ook lang. Men laatste echo was 28 mei, volgende pas 2 augustus 🥴. Ik heb wel vandaag een controle gehad bij huisarts, zij luisterde ook naar hartje baby en controleerde nog wat dingetjes bij mij. Volgens ZH Heilig Hart Heverlee staat het zo wel in de planning, afwisseling tussen gynaecoloog en huisarts/vroedvrouw.
4 maanden geleden
Ik ben vandaag ook naar de vroedvrouw geweest en hartje geluisterd ben nu 16w3 dagen.. en nu ook normaal gezien tot 1 augustus wachten op 20 weken echo.. maar ik ga tussendoor nog een privé kost wel 50 euro maar dat maakt me ni uit vind het ook veel te lang wachten anders dus nu ga ik 12 juli nog eens privé