34 Reacties

4 maanden geleden

Ik volg.. maar zet met het idee om te combineren..... Als dat kan

4 maanden geleden

Ik ga het gewoon afwachten en zien. Mijn moeder vertelde me dat ik enkel borstvoeding wou, direct van de borst. Mijn 2de zus had liever het flesje en mn 3de zus vond het allebei prima. En een vriendin van me haar kindje kon moeilijk van de borst drinken en afkolven ging niet makkelijk, dus na 2 weken zijn die op formule overgeschakeld (en dan moesten ze nog 3 verschillende tuutjes proberen voor ze er een hadden gevonden waar hun baby goed van kon drinken) Is dus blijkbaar erg afhankelijk van kind tot kind.

4 maanden geleden

Reactie op Loes_90

Ik ga het gewoon afwachten en zien. Mijn moeder vertelde me dat ik enkel bo ...
Ok, inderdaad misschien afwachten. Het is net of ik alle vragen in me hoofd wil aflopen😅. Vb kinderdagverblijf gevonden en getekend: check. Kinderwagen vinden...dan borstvoeding of geen borstvoeding. 😅 Afwachten is idd de boodschap. Thx❤️

4 maanden geleden

Reactie op Naomi__1994

Ik volg.. maar zet met het idee om te combineren..... Als dat kan
Ja dat combineren klinkt inderdaad niet slecht💪😊

4 maanden geleden

Ik heb de eerste keer borstvoeding gegeven. Ik heb dit 7 weken volgehouden. Ik voelde me niet op mijn gemak met cup F/G. Ik was ook compleet uitgeput want mijn dochter dronk telkens maar kleine beetjes ipv een flinke portie, zodat ze bijna de hele tijd moest aanliggen. Ik zat meer met haar langs de ene borst en het kolvingsapparaat aan de de andere borst dan dat ik zelf nog wat kon doen. Ik vond het ook niet fijn dat alle voedingsmomenten op mijn schouders terecht kwamen. Ik doe het in ieder geval niet meer met nummer 2. De fles is prima!

4 maanden geleden

Je hoort helemaal niets… Volg je buikgevoel. Ik zat maanden met hetzelfde dilemma en sprak erover met de vroedvrouw en zij zei me als ik je hoor praten sta je positiever tegenover flesvoeding. En inderdaad, als ik echt mijn gevoel volg… Maar ja heel wat mensen proberen toch de positieve zaken van borstvoeding aan te halen. Ik heb nu beslist de fles te geven en mocht het me met de bevalling overvallen en ik wil toch de borst geven, dan kan dat nog. Momenteel echt geen behoefte aan precies…

4 maanden geleden

Ik heb bij mijn 2 andere kindjes borstvoeding gegeven bij de eerste ging het goed omdat ik ook geen zorg voor een ander kindje had.. bij de tweede vond ik het echt enorm zwaar! Ik zat er echt onderdoor en niemand kon me even verlossen.. mijn oudste zoontje heeft ook autisme en een mentale beperking dus dat telt ook wel.. ik heb deze keer al de beslissing genomen dat ik deze keer ook aan mezelf ga denken en dat maakt me helemaal geen slechte moeder in tegendeel zelfs! Ik wil er gewoon echt zijn voor mijn kinderen en niet uitgeput zijn en niks aan kunnen.. volg gewoon je gewoon niks moet en alles is goed!!💖💖

4 maanden geleden

Ik heb bij mijn 2 andere kindjes borstvoeding gegeven bij de eerste ging he ...
Heel veel respect!❤️ En het is zoals ge zegt. Daarvoor zijn we geen slechte moeders he moesten we geen borstvoeding geven. Soms moet een mens prioriteiten stellen. Gelukkige mama's zijn gelukkige kindjes. Ik ben veel aan het opzoeken. En het staat er ook zo in. Ik ga nog wat afwachten. En zoals gez zegt, op het gevoel afgaan. Thx💪❤️

4 maanden geleden

Reactie op JNSB

Je hoort helemaal niets… Volg je buikgevoel. Ik zat maanden met hetzelfde d ...
Ik begrijp je❤️ Ik zie mezelf niet echt zitten met het kindje aan de borst...en dat is gek. En dat is al zo gevoelig...en dat ziet er eigenlijk pijnlijk uit.😅🙈. Ofwel ga ik nog draaien van gedachten. Inderdaad wz gaan dat buikgevoel volgen. Thx❤️

4 maanden geleden

Reactie op thalissaF

Ik heb de eerste keer borstvoeding gegeven. Ik heb dit 7 weken volgehouden. ...
Dat is het he. En de hele tijd daar zitten met een kindje aan de borst...neen...ik kan je begrijpen. Ik denk dat ik zelf wat nerveus zou komen. Ik ben blij met jullie mening. Het geeft me een gemoedsrust. Nog even nadenken. Maar zo blij met alle ervaringen. Thx ❤️

4 maanden geleden

Ik ben persoonlijk helemaal fan van borstvoeding. Je moet niets opwarmen/afwassen/... De baby drinkt gewoon wat hij/zij nodig heeft. 's nachts slaap je ook extra goed door de hormonen die je aanmaakt door de borstvoeding, de hechting met je kindje is heel goed. Op uitstap geen gesleur of microgolf zoeken, je hebt je voeding gewoon altijd bij. Het ging bij mij ook allemaal heel vlot. Persoonlijk zou ik dus zeggen, geef het gewoon een kans en probeer er relaxed onder te blijven, als het niet lukt zijn er altijd flesjes, dat is ook geen enkel probleem, maar als het wel lukt heeft het ook heel wat voordelen en niet alleen voor je kindje. 😉

4 maanden geleden

Reactie op _duimelijntje

Ik ben persoonlijk helemaal fan van borstvoeding. Je moet niets opwarmen/af ...
Thx voor je advies❤️ Misschien een kans geven. Of zo in combinatie. Het is op zich handig...alles binnen handbereik wel... Als mijn kindje goed drinkt zal het geen probleem zijn. Indien ik anders ondervind kan ik overschakelen. Ik zal moeten afwachten. Alvast merci❤️

4 maanden geleden

Reactie op Babs2024

Thx voor je advies❤️ Misschien een kans geven. Of zo in combinatie. Het is ...
Dat lijkt mij een heel goed plan 👍 wat ik ook een goede tip vond, is om een pak poeder en een flesje in huis te zetten, puur om te weten dat je baby niet zonder eten valt als het niet goed lukt. Dat neemt al heel wat stress weg en zonder stress gaat borstvoeding nu eenmaal vlotter.

4 maanden geleden

Reactie op _duimelijntje

Dat lijkt mij een heel goed plan 👍 wat ik ook een goede tip vond, is om ee ...
Top idee. Kga dat doen. Zal een geruststelling zijn. Thx 😊❤️

4 maanden geleden

Ik heb mijn eerste kindje flesjes gegeven heel bewust! Onze tweede 4,5j, onze derde 2 j tandem met zusje tot deze zwangerschap, na enkele weken doorbijten was borstvoeding zo een zaligheid. Ik doe het opnieuw zonder twijfel 💕! Mijn kindjes dronken in het begin elk uur, een levende tut ben ik jaren voor hen geweest, mijn tweede was een flesweigeraar en dus crèche was een ramp voor haar, toch was dit zo een natuurlijke, mooie periode ik heb mij nooit de vermoeide mama gevoeld niet meer dan bij onze eerste, waarvan ik mij wel een enorm vermoeide mama voelde ? Onze2 e dochter had slaapapneu en sliep nooit langer dan een uur door in de nachten, pediater wees dit altijd toe aan mijn borstvoeding, na uitgebreide onderzoeken blijkt dat dit helemaal los stond van de BV, na een operatie, buisjes etc wordt zij nu minder wakker. Veel mensen zeiden dan chapeau of amai ben je niet moe? Niet van de borstvoeding dat ging vanzelf, van mama zijn en dingen die je helaas niet in de hand hebt. Kies met je hart, wil je geen bv geven doe het niet zowel doen! Ik was ook een hele happy flesjesmama zij was de beste slaper van allemaal en het minst ziek (echt waar!!!!)😉 maar net zoals ik happy was met mijn intense bv avonturen😍

4 maanden geleden

Reactie op lacerise12

Ik heb mijn eerste kindje flesjes gegeven heel bewust! Onze tweede 4,5j, on ...
Top! Ik ben blij met je advies.❤️ En tof dat het je beide beviel. Het bezorgt me terug een geruststelling. Het zal inderdaad met het hart kiezen zijn. Alvast merci❤️😊

4 maanden geleden

Reactie op Babs2024

Top! Ik ben blij met je advies.❤️ En tof dat het je beide beviel. Het bezor ...
Heel graag gedaan 😍! Op het moment zelf zal je echt zien wat het beste bij je past, beide is een echt mooie keuze 😘!

4 maanden geleden

Reactie op lacerise12

Heel graag gedaan 😍! Op het moment zelf zal je echt zien wat het beste bij ...
Een van beide *

4 maanden geleden

Ik zou het persoonlijk een kans geven, lukt het goed en vlot des te beter. Maar moest het niet lukkenof merk je het vergt te veel van je. kan je nog na 2 dagen overschakelen naar kunstvoeding.

4 maanden geleden

Ik heb mezelf voorgenomen om te proberen, en als het niet lukt of het ligt me toch niet, dan schakelen we over. Er is geen juiste of foute keuze, gewoon doen wat voor jou goed aanvoelt ❤️ en je niet aantrekken over wat mensen zeggen. Ik denk dat het zichzelf wel zal uitwijzen 🤗