7 Reacties
4 maanden geleden
In een “normale” situatie begint je baarmoeder kort na je bevalling samen te trekken en laat de placenta los. Kan zijn dat je arts of vroedvrouw je dan vraagt om nog eens even mee te duwen om de placenta geboren te laten worden. Als dit “moeilijker” gaat of je baarmoeder wordt niet hard genoeg kan het zijn dat ze wat op je buik gaan “drukken” dat noemt dan meer masseren van de baarmoeder om zo te helpen om de placenta geboren te laten worden. In de meeste gevallen is dit vrij pijnloos en met weinig moeite ;)
Enkel bij complicaties zal de baarmoeder echt manueel gehaald moeten worden (bijvoorbeeld bij het achterblijven van een stukje ofzo) maar dat gebeurd dan ook vaak nog in een kort OK.
Dit zijn mijn ervaringen uit de theorie en mijn stages (vroedvrouw van opleiding). Heb zelf niet op verloskamer gewerkt en kan overal anders zijn maar ik ben zeker dat dit de meest gangbare methode is in de meeste ziekenhuizen ;)
Hopelijk stelt dit je gerust 😘
4 maanden geleden
De placenta kwam eruit nadat het kindje was geboren denk zo 10 min erna 1 keer licht duwen en dan duwen ze ook licht op je buik voel je echt niks van!!
4 maanden geleden
De placenta kwam eruit nadat het kindje was geboren denk zo 10 min erna 1 k ...
Oh gelukkig want ben er echt bang van…
4 maanden geleden
Reactie op meganneke
In een “normale” situatie begint je baarmoeder kort na je bevalling samen t ...
Dankjewel❤️
4 maanden geleden
Reactie op wonder2024chels
Oh gelukkig want ben er echt bang van…
Nee meid echt geen bang voor hebben stelt echt niet veel voor!! En geloof me dan ben je zo gelukkig met de geboorte van je kindje dat je er nog ni eens echt bij gaat stil staan💜
4 maanden geleden
Nee meid echt geen bang voor hebben stelt echt niet veel voor!! En geloof m ...
Dankjewel meid! En bevalling zelf doet dat enorm veel pijn of? Maar ja je hebt pijn maar je hebt ook ambetante pijn…bedoel pijn na operaties of meer echt last van buikpijn/rugpijn (hopelijk snap je wak wil zeggen eh)