18 Reacties
3 maanden geleden
Bij mij zaagt de gynaecoloog dat mn baby veel te groot is (zit op 95ste percentile).
Ze wou dat ik stop met suikers eten (toegevoegde suikers eet/drink ik al nauwelijks) dus ze wou dat ik zelfs met koolhydraten stop.
Diëtiste vond dit een slecht idee en zei dat mn eetpatroon goed is.
Mijn zusjes, ikzelf en mn neven (van zus van mn moeder) waren ook allemaal zware baby's (en allemaal rond 2 weken te laat geboren), maar allemaal kern gezond. Dus lijkt vooral ook een genetisch dingetje te zijn.
Heb je een idee of lichte babies in jouw familie voorkomen?
3 maanden geleden
Mijn mama had zwangerschapsvergiftiging en ik had groeiachterstand, toch was ik 3,200 bij de geboorte!!!! Mijn eerste dochter zou heel erg groot zijn en was ‘normaal’ mijn 2e dochter zou P50 zijn en ze was P100 bij geboorte. Zoontje P100 en klopte was P100 maar dus 1/3 maar juist 😉 deze baby zal sowieso weer een zwaar kind zijn, dat moeten ze voor mij niet meer schatten. De gyn zei letterlijk of ik schat of een waarzegger dit blijft hetzelfde als je 1 kindje hebt gehad zijn er weinig referentiepunten. Sommige kinderen zijn nu eenmaal lichter dan andere zou er me alvast niet teveel zorgen in maken.
3 maanden geleden
Hoeveel gram is je baby voor 20 weken? Zolang er geen complicaties zijn zou ik me geen zorgen maken. Binnenkort moet je waarschijnlijk nog eens bloed geven en daar bekijken ze ook al u waarden. Als je schildklier, ijzer etc,. allemaal goed zit, en je gynaecoloog positief blijft zou ik er op vertrouwen.
3 maanden geleden
Hoeveel gram is je baby voor 20 weken? Zolang er geen complicaties zijn zou ...
Ik stress ook vooral omdat mijn nipt testen gewoon niet willen lukken.
De gynaecoloog vindt het raar omdat de baby gezond is en geen afwijkingen.
De baby zou 3 cm te klein zijn en 60 gram te weinig. Maar opzich denk ik dat dit nog oké is.
Ja moet binnenkort terug bloed laten nemen.
3 maanden geleden
Reactie op 🥰🥰❤️❤️
Ik stress ook vooral omdat mijn nipt testen gewoon niet willen lukken.
De ...
Ohh ik denk inderdaad dat het niet zoveel uitmaakt zolang het niet gaat om een paar honderd gram. En ze kunnen er ook altijd naast zitten. Het is maar een schatting. En soms ziet er alles goed uit via nip test en plots op echo van 24 weken toch een afwijking dat ze zien.
Of soms zelfs veel later, ik snap dat je ongerust bent dat het is mislukt, maar ik denk toch dat de echo’s zelf altijd het belangrijkste zijn. En stress is niet goed voor jouw en vooral niet goed voor de baby, vergeet niet dat ze alles meevoelen. Hopelijk heb je binnenkort terug een goed echo en ben je wat meer gerust 🌻
3 maanden geleden
Reactie op 🥰🥰❤️❤️
Zo dat is nooit accuraat en kan altijd wel veranderen tegen de geboorte.
J ...
Neen! En er hoeft ook niks mis te zijn, als je baby enorm veel kleiner is zullen ze je inleiden, ze nemen geen risico’s, ik word ingeleid omdat de baby te groot is, komt op zelfde neer maar in de andere richting. Veel succes!!!!
3 maanden geleden
Reactie op 🥰🥰❤️❤️
Inderdaad, daar heb je wel gelijk in. Dankjewel.
Heb nu al vele minder stre ...
❤️💐
3 maanden geleden
Geen zorgen. Voor de derde keer zwanger nu (ook 22w ver) en mijn kindjes zaten allemaal "onder de curve". Deze dus ook. De vorige 2 zijn geboren met 50cm en 50,5cm. Allebei boven de 3 kilo. De eerste op 40w, de 2e op 37w. Spontaan. Allebei kerngezond. Maak je maar niet druk. Als de gyn zegt dat ze wat kleiner zijn dan de rest, maar gezond, is dat laatste het belangrijkste. Als er echt wat mis was had je het wel gehoord :) Komt helemaal goed! Veel succes! You got this mama! ❤️
3 maanden geleden
Reactie op LinR
Geen zorgen. Voor de derde keer zwanger nu (ook 22w ver) en mijn kindjes za ...
Amai wel goed. Ze laten ons precies wat stressen.
Maar dat is goed stelt mij wel al gerust.
Ja je hebt gelijk belangrijkste is dat de baby gezond is.
Dankjewel jij ook veel succes ❤️