43 Reacties
3 maanden geleden
Lyam
3/08
2kg955
49cm en hij is geboren op 37 weken met en inleiding wegens te vroeg breken van vliezen
Was en pittige dag 2 augustus Om 23 u hadden ze en ballon gestoken en vanaf dan begonnen de hevige rug weeên ik kon niet meer ik huilde ik krijste ik had enorm veel pijn niks hielp maar had net en super onvriendelijk nacht vroedvrouw, dan om 3 u zei ik van sorry ma er moet iets gebeuren kan niet meer dan iets na 3u30 gekeken na de ballon en die hebben ze er dan uitgehaald want had al goeie ontsluiting om 4u30 en goeie 6cm en om 5u50 8cm en dan uurtje er na 10 cm en dan moest ze de persoon oproepen voor alles op te starten en om 7u30 zijn ze begonnen en om 8u50 was mijn kleine man er, heb wel wat hechtingen maar voor de rest is alles vlot verlopen ☺️
3 maanden geleden
Xsana is geboren op 28/06 met een termijn van 33+6. Ze woog 2550 gram en was 46 cm. Na 17 dagen in het ziekenhuis mocht ze op 16/07 naar huis met ons.
Spontane bevalling. De avond voordien nog echo gehad bij gynaecoloog. Om 3u30 's nachts braken mijn vliezen. Binnen de twee uur in arbeid. Om 13u33 was ze er 😊
3 maanden geleden
Arthur
06/08/2024
3,295kg / 51cm
40+4
Rond 1u snachts kreeg ik wat ik dacht pittige voorweeën.
3u wou ik eens gaan plassen en voelde precies een ballon kapot knappen in mijn buik en dit bleek dan mijn water te zijn.
Veel water 😅
Weeën kwamen in een stormvloed en waren plots superpijnlijk waardoor mijn plan om zonder epidurale en in bad bevallen voor mij onmogelijk bleek te zijn.
Ontsluiting wou niet meewerken waardoor ik ook heel wat opwekkers heb gekregen.
Maar al bij al na 18,5 uur een heel vlotte bevalling gehad! En is hij om 19u38 ter wereld gekomen 🩵
3 maanden geleden
Rocco
06/08/2024
3630 gr / 51 cm
40+2
Om 2u ‘s nachts begonnen de eerste weeën, ze waren nog heel gemakkelijk op te vangen en ik kon tussendoor nog goed rusten. Ik merkte ook op dat mijn slijmprop begon te lossen.
De weeën kwamen langzaam en onregelmatig, ze werden pijnlijker en zwakten soms ook af. Mijn man en ik hebben ze de hele dag op ons gemak samen opgevangen en tussendoor proberen rusten. Rond 17u kwamen ze dan regelmatig om de 3-5 minuten en vertrokken we naar het ziekenhuis. Ik had al 5 cm ontsluiting.
Om 18u mochten we eindelijk naar de verloskamer met bad, ik heb me in bad gezet en ben er niet meer uitgekomen. Het warme water was heerlijk. Tussen de weeën door kon ik steeds goed op adem komen. Op een gegeven moment voelde ik een enorme druk, ik was 9 cm dus het was bijna zo ver. Een uur later werd mijn water gebroken en ging het heel snel. Na 40 minuten persen werd om 23u40 Rocco geboren.
3 maanden geleden
Bonnie, 25 juni 2024
2kg100 en 42cm
33weken
Vliezen gescheurd, nacht na consult gynaeco waarbij ik toen 1cm opening had. Opname en 4 dagen later, krampen die weeën bleken te zijn. Even monitoren op het verloskwartier , bleek later 3x persen en geboren worden!
Ondanks prematuriteit gelukkig fel kindje!
3 maanden geleden
Matthew 💙🦁
7 augustus
Gewicht 3,10kg
Lengte 50,5cm
Geboren op 38 weken
3 maanden geleden
Op 21/07 om 00:04 werd ons dochter Nine geboren. Ze werd geboren op stipt 38w met een lengte van 50cm en woog 3.715gram.
Op 20/7 om 7.45uur brak mijn water. Van 9u tot 23u in de verloskamer gelegen, weeen opwekkers gekregen. Om 23.30u beginnen persen en om 00.04uur was ze er.
Mijn epidurale was verschoven in mijn rug waardoor deze niet meer werkte. Het was een pijnlijke ervaring maar het was het allemaal waard 🥰❤️
3 maanden geleden
Klara
12/08/2024
49cm 3,58kg
Geboren op 40+9d
Mijn verhaal:
Na een inleiding geboren uiteindelijk via keizersnede.
Zelf wou ik een zo natuurlijk mogelijke bevallen: verschillende houdingen, bad, géen epidurale, geen extra hormonen, geen antibiotica.
Helaas alles van mijn “geboortewensen” moeten schrappen.
Ik bleek GBS positief en wou geen risico nemen voor de baby, dus nam antibiotica. Door de inleiding krijg ik meteen wel extra hormonen. Hierdoor gingen de weeën van 0 naar 100, zonder echt voorbereiding voor mijn lichaam. Waardoor ik na 8u weeën totaal uitgeput was en toch een epidurale kreeg. Het bad dat naast me stond was dan plots geen optie meer.
In 2u tijd ging ik van 5 naar 10cm opening: persen dan maar. Maar de baby leek niet door te schuiven. Na 1u persen werd er een pauze van 30min ingelast zodat zowel de baby als ik terug op krachten konden komen. Nog een uur persen maar geen verandering. En dan werd de zuignap voorgesteld: laten we het proberen! Na drie tracties was ik zelf kapot en ging de hartslag van ons kleintje van 179 naar 80.
Mijn gynaecologe vroeg me om haar aan te kijken en gaf aan dat ze nog zeker 4 keer zou moeten proberen. Dit kon ik zelf niet aan, de tracties waren té pijnlijk dus koos ik bewust zelf voor de keizersnede, wat ze zelf ook de beste optie vond maar niet wou opdringen.
En dan, amper een half uur later werd Klara geboren!
Het was pittig. En ik vertel het graag aan mensen, omdat niet elk geboorteverhaal een mooi verhaal is.