11 Reacties
4 maanden geleden
Mijn kleine wordt nu 1 jaar binnen 2 weken en heb sinds zijn 4 maanden altijd maar enkel met mijn rechter borst gevoed. Vroedvrouw zei me dat je makkelijk ook met 1 borst gaat kunnen doen maar ja het ziet er dan wel beetje vreemd uit ( de ene is groter dan de andere 😂)
4 maanden geleden
Hoi! Ik heb ook een borst die meer produceert. Of dat idee heb ik toch.. Ik heb altijd gehoord dat dit normaal is. Los daarvan zegt hoe goed je die kan kolven niet echt iets over hoe veel melk je kindje aan de borst eruit krijgt. Vaak zijn die kleine mondjes wel wat effectiever dan de kolf 🤗
4 maanden geleden
Reactie op saarcrs
Dan vraag ik me wel af hoe vaak ik ga moeten kolven op het werk. 🙈 Ik weet ...
Hmja, ik weet niet wanneer je terug moet beginnen op je werk? 7 weken is nog tamelijk vroeg in ‘borstvoedingstijd’. Je kindje zal nog beetje aanpassingen doen aan de borstvoeding door middel van regeldagjes. Op een gegeven moment is je productie ook gewoon heel stabiel. En dan heb je meestal wel genoeg melk hoor! Maar best het advies van je vroedvrouw nog eens raadplegen van hoe je best kolft voor mee te geven naar de kinderopvang.
Wat ik een tijdje heb gedaan is, direct na de ochtendvoeding kolven. Dan maakt je lichaam het meeste melk aan, en dan vult het de rest van de dag die voorraad die er in de ochtend is afgekolfd. Zo kon ik 3 keer kolven op een dag en had ik altijd meer dan genoeg voor de creche
4 maanden geleden
Reactie op Elca
Hmja, ik weet niet wanneer je terug moet beginnen op je werk? 7 weken is no ...
Ik start op 2 september (onderwijs). We gaan begin augustus nog wel eens langs bij de vroedvrouw om te bespreken hoe ik het moet aanpakken om te kolven op het werk. Ik weet niet of het haalbaar is om 3 keer te kolven op een dag met mijn job. Dus ik hoop dat het nog even vol te houden is om borstvoeding te geven wanneer ik weer aan het werk ben.