Hallo iedereen,
Ik ben gestopt met de pil sinds eind mei. Mijn eerste natuurlijke menstruatie kwam pas 52 dagen na het stoppen met de pil door. Toen dus 5 dagen mijn menstruatie gehad.
Nu zit ik alweer te wachten op mijn 2e menstruatie en zit momenteel op dag 54 van mijn cyclus… (10j geleden voordat ik de pil nam was ik ook onregelmatig.)
Laatst ook eens met de huisarts besproken en ze vertelde mij dat ik op deze manier gewoon minder kans heb op een jaar om zwanger te geraken dan iemand die regelmatig menstrueert. Ze wilt dat ik het even afwacht of ik regelmatiger zou worden. Maar hoelang wacht je dit af om een gynaecoloog op te zoeken door een onregelmatig cyclus? 6 maanden - 1 jaar? Lijkt me gewoon lastig om constant te wachten op mijn menstruatie/eisprong vinden gezien mijn lange cyclussen.
Maar ik vraag me gewoon af, wat als ik zo onregelmatig blijf? Hoe kan een gynaecoloog mij verder helpen? Hormonen, …? Ik lees graag jullie ervaringen en of jullie al dan niet terug regelmatiger werden en zo zijn zwanger geraakt?
Bedankt voor jullie reacties
Groetjes