Dag allemaal,
20/9 hadden we onze eerste echo bij de gynaecoloog op 6w4. Op de echo was er toen een lege vruchtzak te zien wat overeenkwam met 6 weken. Vruchtzakje had ook geen mooie vorm en het was ingesteld in het midden van mijn baarmoeder ipv aan de top. Aangezien ik een positieve ovulatietest had op 17/8 en 18/8 zei de gynaecoloog dat ik me moet voorbereiden op een miskraam. Ze was niet 100% zeker dus we werden naar huis gestuurd en moesten gisteren terug komen voor een 2de echo en een abortuspil. Ondanks dat ik wist wanneer mijn ovulatie was, gaf ze het toch 0,5% kans en kon het gewoon zijn dat de echo veel te vroeg is om iets te kunnen waarnemen van vruchtje.
Afgelopen week heb ik veel verdriet gehad en had ik er al afscheid van genomen want ik heb geen zwangerschapskwaaltjes buiten mijn borsten die beetje groter zijn. Ik heb gisteren mijn hcg nog eens laten controleren na 11 dagen na de laatste bloedafname en het was van 4296 maar gestegen naar 7873. Door die slechte stijging had ik ook geen hoop meer.
Gisteren tijdens de controle echo alvorens ik een abortuspil kreeg, zag alles er opeens perfect uit. Er was een vruchtje aanwezig, vruchtzakje was normaal van vorm en het was naar boven geschoven. Er was wel nog geen kloppend hartje maar mijn gynaecoloog zei dat het er perfect uitzag voor exact 6 weken en dan hoef je nog geen hartslag te zien. Bij mijn eerste zwangerschap was er ook nog geen kloppend hartje te zien op 6w1. Ondertussen is mijn zoontje bijna 5 jaar.
Uitgaan van mijn positieve ovulatietest zou ik gisteren 7w2 dagen zijn maar dat kon niet met de echo zei de gynaecoloog. Aangezien er een positieve evolutie is, kon ze mij geen avortuspil geven en moet ik volgende week terug komen. Dan moet er een kloppend hartje zijn, zo niet ga ze mij toch zo’n pil geven want op 7 weken moet er een kloppend hartje zijn. De gynaecoloog kon maar 1 verklaring geven, ik had nog een eisprong na 20/8 en dat eitje is berucht. Wat ik raar zou vinden want ik had 29/8 al een positieve zwangerschapstest met hcg 15.. Aangezien de LH testen afliepen, ben ik 20/8 gestopt met testen.
De gynaecoloog gaf geen aandacht aan het feit dat mijn hcg zo weinig was gestegen op 11 dagen tijd. Ze zei dat het geen nut heeft om dat op te volgen want vanaf 5/6 weken hoeft dat niet meer te verdubbelen. Ik moest die waardes vergeten zei ze, is niet relevant. Ze zei dat het wel kan dat ik mijn hcg heb gecontroleerd midden in een daling en dat het daarvoor veel hoger stond. In dat geval, zal ik een bloeding krijgen en is het ook duidelijk. Wat denken jullie?
Heeft iemand van jullie dit ook mee gemaakt? Hoe is het afgelopen?