2440 Reacties

9 maanden geleden

Reactie op Sharonnn12

Ik moet maandag opnieuw op controle voor ronde 2 iui🍀 Net mijn eerste maan ...
Wat spannend!! Al echt volledig erin gedompeld! Veel succes alvast maandag! 🤞 Hoe ga je om met de aanloop? Niet teveel stress?

9 maanden geleden

Reactie op Miever

Wat spannend!! Al echt volledig erin gedompeld! Veel succes alvast maandag! ...
Stress valt eigenlijk veel beter mee nu ik weet hoe zo’n ronde verloopt! Het meest frustrerende is de wachtweken na de inseminatie maar dat is bij iedereen zo 🙃 Ergens heb ik al een klein stressje omdat het de tweede poging is en ze er maar 3 willen doen, nadien is het over naar ivf. Dus ik hoop gewoon dat het op deze manier mag lukken en dat geeft soms een klein beetje stress dat besef..

9 maanden geleden

Reactie op Sharonnn12

Stress valt eigenlijk veel beter mee nu ik weet hoe zo’n ronde verloopt! H ...
Ja, t geeft een beetje stress om niet te weten wat er gaat gebeuren in de toekomst. Maar het kan net zo goed wel lukken 😊 We duimen mee voor jullie 🙏

9 maanden geleden

Morgen de laatste anti conceptiepil om dan volgende eeek met de injecties te starten 😄 Ik ben de pil al helamaal zat! Pijnlijke borsten, moodswings,... super irritant! 😝 Als die dingen gebeuren omdat er een babytje groeit dan verdraag ik dat met alle plezier, maar voor die pil... 😅 Ach ja, ik ben benieuwd hoe het zal gaan met de injecties, want de hoeveelheid Menopur is verhoogd t.o.v. de vorige keer. Toen had ik 2 rijpe eitjes. Mijn gynaecoloog had de eitjes initieel niet eens gezien, maar omdat ik aangaf dat ik pijn had rond mijn eierstok, maaktr ze ook een echo via de buitenkant, en toen waren ze te zien, maar veel hoger in de buikhote dsn verwacht. Bij de pick up moest ik daardoor ook dieper in slaap gebracht worden dan alleen een roesje, omdat ze redelijk veel moest duwen om bij de eitjes te kunnen 😝 Wat een gedoetje hè. Dat vertellen ze niet bij de biologielessen op school 😅

9 maanden geleden

Ik doe deze ronde ook terug mee na miskraam in januari.. voel nu al lichte paniek voor wat gaat komen.. weet niet goed hoe ik mezelf kalm moet houden 😕 voel precies nu al een lichte stress. Derde keer ICSI, hopelijk derde keer goede keer. Wanneer is je eicelaspiratie? Of moet dat nog ingepland worden?

9 maanden geleden

Reactie op Hoopvol1990

Ik doe deze ronde ook terug mee na miskraam in januari.. voel nu al lichte ...
Heel veel moed voor jullie derde ronde! Men beweert dat de kansen bij ICSI zo’n 30% - 35% zijn. Dus derde keer goede keer?! Alvast veel geluk!

9 maanden geleden

Reactie op Hoopvol1990

Ik probeer mezelf rustig te houden door te weten dat je er zelf toch niet veel invloed op hebt (naast wat beweging, gezond eten en na de terugplaatsing de dingen te vermijden die je niet mag eten tijdens zwangerschap). Voor ons deze keer 2e echte IVF ronde, dus globaal weten we al wat er zal gebeuren 😊 De aspiratiedatum wordt pas bepaald nadat een week injecties zetten 😊 Dinsdag zou mijn bloeding door moeten breken, dus nog even afwachten 😊 en dan woensdagochtend bloed prikken om te zien of ik met de injecties mag starten

9 maanden geleden

Reactie op Amethist

Morgen de laatste anti conceptiepil om dan volgende eeek met de injecties t ...
Haha ja neen inderdaad op school zeggen ze hier niks over. Een halve dag preventie gesprek. Niemand die uitlegt hoe effectief een cyclus werkt en welke problemen er allemaal zijn ..

9 maanden geleden

Reactie op Hoopvol1990

Ik zit nog altijd in mijn wachtweken om te mogen beginnen. Vanaf de rode monstertjes er zijn kan ik beginnen met de spuitjes 🍀 Ik ben ook nerveus, al weken. Ik weet totaal niet hoe ik ga reageren bij negatieve uitkomst. Zeker onder invloed van al die hormonen en medicatie - super misleidend ook. Ben jij ondertussen al begonnen met stimulatie?

9 maanden geleden

Reactie op Amethist

Ik probeer mezelf rustig te houden door te weten dat je er zelf toch niet v ...
Goooh wat spannend! Startlijn is in zicht!!

9 maanden geleden

Ooooh wetende dat er nog mensen hier zijn die met hoop en goeie moed deze maand hieraan beginnen, geeft mij echt het gevoel dat ik iets sterker in mijn schoenen sta! 🍀💛🤞

9 maanden geleden

Reactie op Miever

Ooooh wetende dat er nog mensen hier zijn die met hoop en goeie moed deze m ...
We doen dit allen samen maar apart toch? Ik heb zelf ook wel deugd van de betrokkenheid op dit forum. We willen allemaal tbeste voor elkaar! Ik ben intussen gestart met m’n anticonceptie sinds zaterdag. ☺️ Hoe verloopt t bij u?

9 maanden geleden

Reactie op LoreBaby

Heel veel moed voor jullie derde ronde! Men beweert dat de kansen bij ICSI ...
Ooooh Das ne goeie houvast 😃🙏 ik hoop het echt..

9 maanden geleden

Reactie op Amethist

Ik probeer mezelf rustig te houden door te weten dat je er zelf toch niet v ...
Weer spannend! Ik duim alvast voor jou 🙏

9 maanden geleden

Reactie op Miever

Ik zit nog altijd in mijn wachtweken om te mogen beginnen. Vanaf de rode mo ...
Ik heb er deze keer nog in de Noordpool 😃 vanaf nu echo controle en dan in natuurlijke cyclus de TP.. mijn eerste TP was ook in natuurlijke cyclus en toen had ik al +- 3 dagen na TP mijn menstruatie 😒 dus durf deze keer niet teveel te verwachten. Ooh dan gaat het bij jou ook weer snel gebeuren 😃 echt fijn deze groep, kun je wat stress loslaten bij elkaar

9 maanden geleden

Vanavond mijn eerste keer ovitrelle spuiten en woensdag iui poging 2! Spannend!! 🍀

9 maanden geleden

Reactie op Hoopvol1990

Ik heb er deze keer nog in de Noordpool 😃 vanaf nu echo controle en dan in ...
Ik had dat ook bij mijn terugplaatsing in natuurlijke cyclus. Ik heb daarom zelf gevraagd naar een kunstmatige cyclus voor de overige terugplaatsingen. Dat is ook zo gebeurd. Een andere optie was (en dat gaat voor jou nu ook nog) progesteron toevoegen aan de natuurlijke cyclus na de eisprong (utrogestan). Want het embryo heeft gewoon geen kans als je na 3 dagen je regels al krijgt. Vraag er naar bij je controle-echo.

9 maanden geleden

Reactie op miloli

Ik had dat ook bij mijn terugplaatsing in natuurlijke cyclus. Ik heb daaro ...
Ja idd dat heb ik ook gedaan 😃 mag deze ronde utrogestan nemen 😃 bij de tweede terugplaatsing had ik dat direct gevraagd en toen positieve test. Miskraam op 9,5 weken en ik ben gestopt met utrogestan op +- 9 weken… nochtans zeggen ze telkens dat ik geen extra progesteron nodig heb als ze mijn waardes bekijken. Maar deze keer wil ik het echt wel zo lang mogelijk nemen

9 maanden geleden

Reactie op Hoopvol1990

Ja idd dat heb ik ook gedaan 😃 mag deze ronde utrogestan nemen 😃 bij de t ...
Dat snap ik! Dat zou willen in jou plaats. Gezien de miskraam kort na het stoppen, hebben ze daar misschien wel begrip voor ook? Het kan sowieso geen kwaad om het langer te nemen.

8 maanden geleden

Reactie op Sharonnn12

Vanavond mijn eerste keer ovitrelle spuiten en woensdag iui poging 2! Spann ...
Super spannend! 😄 Heel veel succes! 🙏