Hi dames!
Zijn er anderen bij wie de bloeddruk in de laatste weken ook naar boven is gegaan en die thuis geschreven zijn omwille van ‘zwangerschapshypertensie’? De gynaecoloog sprak van een eventuele inleiding. Maandag aan de monitor geweest en er is dan toch beslist me nog niet in te leiden, maar info over de monitor of resultaten zelf heb ik niet gekregen. Ik hoorde alleen dat er geen eiwitten in de urine zaten (dus nog geen zwangerschapsvergiftiging). Gynaecoloog liet weten dat ik dinsdag weer aan de monitor moet, en dat de kans dan groot is dat ze me toch gaan inleiden. Dinsdag zou ik dan 38+1 zijn. Baby is wel een kleintje (pct 22 en geschat op 2,6kg op 36+4).
Zijn er dus nog vrouwen die last hebben van een hoge bloeddruk en die toch nog alle weken hebben uit gedaan? Of waar er nu ook sprake is van een inleiding?
Ben zelf niet helemaal mee van welke risico’s zwangerschapshypertensie met zich meebrengt en of er wel of geen eigen keuze gaat zijn in het afwachten en natuurlijk bevallen, of toch inleiden.