23 Reacties
6 maanden geleden
Ik ben nu 29 weken en weet ook nu zo een 3-4 weken dat ik diabetes heb. Je moet je niet schuldig voelen ik had hiervoor enorm veel zoet en frisdrank.. je kan het natuurlijk niet weten he. Je gaat bij de diëtiste een dieet meekrijgen maar volg vooral je eigen lichaam. Ik zou volkoren brood moeten eten, maar daar gaat men suiker net van omhoog. Je gaat dan gedurende 1 week moeten prikken 4x per dag, nuchter en 1x na de 3 maaltijden. Ik ben insuline moeten beginnen spuiten omdat mijn suiker s’ochtends nuchter steeds te hoog is
6 maanden geleden
Reactie op stephanie remes
Ik ben nu 29 weken en weet ook nu zo een 3-4 weken dat ik diabetes heb. Je ...
Nee klopt, toch blijft dat schuldgevoel in mijn hoofd spoken en hoop ik dat alles in orde is met de baby. Is je waarde ondertussen war gezakt nu met de insuline? Hebben ze iets gezegd over ingeleid worden of moeilijkere bevalling?
6 maanden geleden
Mijn nuchtere waarden zijn vooral heel hoog.. Ik ben begonnen aan 4E insuline, direct na een week moeten opdrijven naar 6,vandaag voor de tweede keer 6 gespoten maar nog steeds te hoog dus begin wel stilletjes te stressen… De baby groeit veel sneller door het teveel aan glucose wat indd complicaties kan geven bij de bevalling maar alsook bij de baby na de bevalling. Ze houden de groei van je baby goed in de gaten, de kans op een inleiding is natuurlijk veel hoger nu
6 maanden geleden
Mijn nuchtere waarden zijn vooral heel hoog.. Ik ben begonnen aan 4E insuli ...
Zolang ze het goed opvolgen en klaarstaan mochten ze moeten ingrijpen moet je u geen zorgen maken! Gelukkig weten ze hier heel goed wat ze mee bezig zijn en is de baby prio #1. Veel succes en komt allemaal wel goed! 🤞🏼
6 maanden geleden
Reactie op Sdmvb
Ik zit met hetzelfde probleem... Hoe hoog staat jouw suiker nuchter als ik ...
Zit ondertussen al aan 8 eenheden insuline en mijn suiker is nog steeds te hoog. Ik zit altijd tussen 95 - 110
6 maanden geleden
Even een vraagje voor de vrouwen die ook problemen hebben met nuchtere waardes. Hebben jullie al jullie kinkhoestvaccin gekregen en eventueel ondervonden dat jullie suiker de ochtend erop stukken hoger stond? Hier elke avond 4E insuline waarmee dat alles onder controle is, gisteren vaccin gekregen en deze ochtend plots weer veel te hoog…
6 maanden geleden
Mijn nuchtere waarden zijn vooral heel hoog.. Ik ben begonnen aan 4E insuli ...
Ik mocht meteen beginnen met 9E en dat is nog veel te weinig. Zit nu aan 11E trage maar ze zei we gaan dit nog optrekken. Alles onder de 12E zijn starterswaarden blijkbaar.
6 maanden geleden
Haha top! Is het onder controle nu? Bij mij momenteel goede waarden met 6E. Ben wel mega mega streng op mijn dieet ook waardoor de baby weer op een gezond gewicht zit en niet meer te zwaar is 😍
17 september gaan ze mij inleiden, wel weer leuk dat je dan weet wanneer de baby komt!
5 maanden geleden
Hey allemaal! Hopelijk met iedereen alles goed. Het einde is in zicht 🙈. Ik wou eventjes rondvragen of ik de enige ben bij wie de waarden naar het einde van de zwangerschap toe beginnen te dalen? Ik zit nog steeds op 6E langwerkende insuline en mijn waarden zijn enorm stabiel, zonder eenmalige uitschieters die ik vroeger wel wekelijks had. Mij was er namelijk verteld door de diëtiste dat hoe verder je in je zwangerschap kwam, hoe erger de waarden meestal worden…
Veel succes met de laatste dagen/ weken allemaal 🤞😍
5 maanden geleden
Reactie op Mini8596
Hey allemaal! Hopelijk met iedereen alles goed. Het einde is in zicht 🙈. I ...
Dat is echt heel vreemd. Die van mij slaan echt de pan uit nu. Ffe een verdubbeling van insuline gekregen ook. Normaal gezien worden die inderdaad erger naar mate het einde dichterbij komt.