15 Reacties

7 maanden geleden

Hoi, Ik herken je bezorgdheid, de vorige zwangerschap had ik ook zwangerschapsdiabetes. Ik heb enkel een dieet moeten volgen en me op regelmatige basis moeten prikken, wat vervelend was maar opzicht een kleine moeite was voor de resterende periode. M’n zoontje is 1 dag vroeger dan de uitgerekende datum gekomen op natuurlijke wijze ☺️

7 maanden geleden

En moet je insuline spuiten of enkel dieet? Ik denk dat dit ook een verschil uitmaakt.

7 maanden geleden

Hier een 4 weken geleden de diagnose gekregen. (Ben nu 29 weken + 1 dag) Nu sinds anderhalve week ook Insuljne gekregen aangezien mijn lichaam het niet geregeld kreeg met aangepaste voeding. Vorige week bij vroedvrouw een groeiecho gehad en wat meer uitleg. Normaal zouden ze enkel te vroeg inleiden wanneer de baby echt te groot wordt. Alleen gaan ze gemakkelijk op 40 weken inleiden aangezien ze geen risico willen lopen dat ze veel groter zouden worden. Natuurlijke bevalling is normaal ook perfect mogelijk. Ze houden gewoon de groei goed in het oog. Maar ondanks dat mijn suiker wel serieus moeilijk heeft gedaan al, wordt ons meisje naar schatting 3,5 kilo wanneer ze volgroeid is. Als de groei van jou kleintje goed blijft zou ik nog niet meteen panikeren! En misschien zeker eens overleggen met de vroedvrouw of gynaecoloog! Hopelijk kan alles vlot verlopen!

7 maanden geleden

Reactie op Katrieen

En moet je insuline spuiten of enkel dieet? Ik denk dat dit ook een verschi ...
Ik moet de twee.

7 maanden geleden

Reactie op chiaraW

Hier een 4 weken geleden de diagnose gekregen. (Ben nu 29 weken + 1 dag) Nu ...
Hier zit hij op P92 dus ik maak me wel zorgen. Hopelijk neemt de groeisnelheid een beetje af nu ik begonnen ben met de insuline en het dieet. (Weet het pas van week 27)

7 maanden geleden

Ik weet ook sinds enkele weken dat ik diabetes heb. Voorlopig enkel dieet en nog geen insuline. Aangezien mijn nuchtere waardes het probleem zijn krijg ik dit ook niet onder controle met voeding. Dietiste heeft al gezegd dat ik naar het einde toe wellicht wel ga moeten inspuiten. Voorlopig (3weken geleden) zat de kleine qua gewicht op p36. Volgende week moet ik terug. Zolang dit oke blijft probeer ik me geen zorgen te maken. Ik wil ook heel graag natuurlijk bevallen en niet ingeleid worden. Ik probeer het ook zo positief mogelijk te bekijken. Ik eet gezonder dus voel me ook beter en dat zijn nadien minder kilo’s om er af te werken 😄 of dat maak ik me toch wijs 🙈

7 maanden geleden

Reactie op Nomi123

Ik weet ook sinds enkele weken dat ik diabetes heb. Voorlopig enkel dieet e ...
Ik at eigenlijk al heel gezond en weet niet meteen welke aanpassingen ik nog kan maken. Gewicht verliezen zal ik ook wel niet doen denk ik. Hier zit ik op P92 dus ik maak me echt wel zorgen. Hier ook probleem met nuchtere waardes.

7 maanden geleden

Reactie op HS8894

Ik at eigenlijk al heel gezond en weet niet meteen welke aanpassingen ik no ...
Je nuchtere waarden zijn steeds te hoog? Ik had 1 afwijkende waarde bij de suikertest, 2 puntjes te hoog. Sindsdien word ik opgevolgd. Nu prik ik nog 3x per dag. Maar ik sta steeds goed. Eigenlijk soms zelf te laag. Ik moet ‘s avonds voor ik ga slapen nog iets eten, want anders sta ik te laag. Ik vind het moeilijk om te begrijpen en heb ook schrik voor complicaties of de bevalling.

7 maanden geleden

Mijn nuchtere waarde was bij de suikertest ook te hoog. Vorige week gestart met prikken en nu, zijn al mijn waardes goed. Ik moet momenteel niets aan mijn voeding aanpassen, maar ik word wel verder opgevolgd. Tegen mij zeiden ze dat stress ook voor verhoogde waardes kan zorgen. En dat heb ik de afgelopen weken wel fel gehad door het werk. Vorige week daarom 1 week thuis gezet door huisarts. Mijn waardes waren vorige week dus goed, maar benieuwd hoe het nu gaat evolueren nu ik weer aan het werk ben. Baby zit op p95... was toch even van slag toen ik dit hoorde.

7 maanden geleden

Bij mij ook nuchtere waardes te hoog, moet insuline spuiten en is nog steeds te hoog krijg het niet goed geregeld.. Kleintje zit op p94 dus ben echt enorm bang 😢

6 maanden geleden

Reactie op HS8894

Hier zit hij op P92 dus ik maak me wel zorgen. Hopelijk neemt de groeisnelh ...
Hopelijk kan het inderdaad wat stabiliseren als je suiker onder controle raakt! Hopelijk lukt dit snel!

6 maanden geleden

Reactie op stephanie remes

Bij mij ook nuchtere waardes te hoog, moet insuline spuiten en is nog steed ...
Onze zwangerschappen lijken echt een kopie van elkaar. 😅

6 maanden geleden

Reactie op HS8894

Onze zwangerschappen lijken echt een kopie van elkaar. 😅
Hoeveel weken ben jij nu? Bij mij was ze op 28 weken 36 cm en al 1,340kg …

6 maanden geleden

Bij mij ook nuchtere waardes te hoog, moet insuline spuiten en is nog steed ...
Ik heb diabetes, dus geen zwangerschapsdiabetes. Het ene moment een veel te hoog percentiel, een paar weken later weer meer richting gemiddelde, … Je mag je er echt niet op vastpinnen, het is een schatting (waar er dan nog een grote marge op zit). Wat ze ook beslissen, alles is uiteindelijk in het belang van je kindje & je kan maar je best doen (hoe frustrerend het ook is.. geloof me, ik weet het.. ik ben er al de hele zwangerschap 7/7 24/24 mee bezig 🥲)

6 maanden geleden

Hoeveel weken ben jij nu? Bij mij was ze op 28 weken 36 cm en al 1,340kg …
28.1 (28sept uitgerekend). Ik ga donderdag pas bij de gynaecoloog dus ik kan het nog niet zeggen.