18 Reacties
2 maanden geleden
Sameeee 🥲 mijn dochtertje is bijna 7weken oud nu en alsk er zelfs aan denk dat ik haar hele dag ga moeten missen doet me al huilen.. ik ga er wel voor kiezen om bepaalde tijd tijdskrediet te vragen zodat ze maar paar dagen naar de kribe moet , of heb je geen verlof staan anders kan je die ook nog insteken of borstvoedingsverlof?
2 maanden geleden
Reactie op arzusrgl
Sameeee 🥲 mijn dochtertje is bijna 7weken oud nu en alsk er zelfs aan denk ...
Ik heb nog verlof opstaan en nog ouderschapsverlof, maar het lastige is dat ik al thuis ben sinds juni dit jaar omdat ik gevallen ben tot ik 26 weken zwanger was. Ik durf op mijn werk echt niet te vragen of ik nog langer thuis mag blijven, want ze zijn al super flexibel en begripvol geweest. Ik heb al mijn vakantiedagen terug gekregen en die mag ik in januari nog opzetten dus daarom moet ik pas 14/1 terug beginnen… zo moeilijk dit 😭
2 maanden geleden
Reactie op Charlotte1993156
Ik heb nog verlof opstaan en nog ouderschapsverlof, maar het lastige is dat ...
Ik zou echt durven vragen want je kon er zelf niks aan doen , hier juist hetzelfde meegemaakt een maand voor mijn zwangerschapsrust ben ik thuis gezet geweest door mijn dokter omdat ik problemen had met mijn geopereerde knie , ik kon er zelf eenmaal niks aan doen en het was geen deugd om toen thuis te zitten we hadden het nodig hé! Ik zou het echt vragen moest ik van jou zijn.. want wij zijn toch maar nummers voor werkgevers grof gezegd..
2 maanden geleden
Ik heb nog verlof opstaan en nog ouderschapsverlof, maar het lastige is dat ...
Als je er nood aan hebt gewoon vragen!
Ik ben thuis van maart al door verplichte werkverwijdering, in december heb ik mijn verlof nog opgenomen van dit jaar en dan januari nog ouderschapsverlof bij genomen omdat ze pas later naar de crèche kan. Vond dit ook lastig omdat ze op het werk weer moeten andere laten inspringen, maar vooral doen waar je u zelf goed bij voelt!
2 maanden geleden
Ik heb geluk dat ze op mijn werk geen vervanging voor mij moeten zoeken omdat ik als vertegenwoordiger werk en van thuis nog alle bestellingen kan doen, maar die drempel om het te vragen is voor mij nu precies echt heel hoog terwijl wij inderdaad recht hebben op ouderschapsverlof.
Ik ga het er toch eens over hebben, een nee heb ik en een ja kan ik krijgen. Dankjewel lieverds, doet me deugd dat jullie hetzelfde denken. ❤️
2 maanden geleden
Ik heb het geluk dat mijn dochtertje door mijn ouders zal opgevangen worden, maar alleen al de gedachte dat ik ineens niet meer de hele tijd bij haar zal zijn… 💔
Ik ga wel ouderschapsverlof nemen op vrijdag. Op die manier zijn we toch 3 dagen per week samen.
Als je daar nood aan hebt, gewoon doen! Ze zijn maar even klein en werken kan en moet je nog lang genoeg!
2 maanden geleden
Ik werk in het volwassenenonderwijs en neem mijn ouderschapsverlof op tot april. (Van januari tot april volledig thuis op ouderschapsverlof). Ik werk vanaf april tot september aan 1/5de minder met aanvulling premie ouderschapsverlof. Ik had maar 3 dagen crèche en weinig opvangmogelijlheden helaas dus ik kan een fulltime niet combineren met 2 dagen thuis zijn. Gelukkig kost het mij evenveel om thuis te blijven die 2 dagen dan om fulltime crèche te betalen en meer te verdienen. Nadien hebben we nog recht op zorgkrediet. Dat kan 7 jaar aan 1/5de, niet dat ik dat meteen ga doen, maar fijn om die mogelijkheid te hebben. Ik verdien met 1/5de 300 euro minder netto, dankzij die aanvulling premie ouderschapsverlof is dat gelukkig niet zo veel loonverlies.
2 maanden geleden
Reactie op AuroraDesdemona
Ik werk in het volwassenenonderwijs en neem mijn ouderschapsverlof op tot a ...
*ik verdien met 4/5de. Typfoutje.
2 maanden geleden
Ohh ik heb juist hetzelfde, ik ben zelfstandige en was van plan na 3 maand te gaan werken, begin december, maar ik zie het eeeeccht nog niet zitten om mijn meisje 'achter te laten'!! Ik heb er eind december van gemaakt, en zelfs dat maakt me super emotioneel!
2 maanden geleden
Ooh ik snap da ik ben thuis tot maart ze is dan 6 maanden wil nog wat genieten van mijn meisje en ik ga zws veel Wenen als ze weg is mijn moederhartje ga da nie aankunnen en is ouderschapsverlof van mij ook omdat ze maar in maart naar de crèche kan
2 maanden geleden
Mijn dochtertje is bijna 7 weken oud. Eind december ga ik terug werken met OV van 1/5 op maandag. Het gedacht alleen al maakt me erg ongelukkig. Ik werk wel nog 2 dagen van thuis maar persoonlijk als ik dit niet kon, was ik deeltijds gaan werken. Ik heb het gevoel geen dag zonder haar te kunnen 😂 pf!
2 maanden geleden
Oh wij hebben allemaal hetzelfde 😅😭😂 vreselijk!
Ik kan helaas niet 1x per week ouderschapsverlof opnemen, dat weigeren ze bij ons. Daarom heb ik het ook zo lastig, niet van thuis mogen (en kunnen) werken, geen 4/5e, geen ouderschapsverlof 1/5,… het is fulltime of niet. 😕
2 maanden geleden
Reactie op Gwenvdb
Woon je in België? Want ouderschapsverlof kan hier niet geweigerd worden. E ...
Ja ik woon in België. Ze weigeren het niet, maar ik wilde het dan opnemen als 4/5e en dat weigeren ze wel. Ik wil dus eigenlijk 1 dagje per week ouderschapsverlof opnemen en dat keuren ze helaas niet toe..
2 maanden geleden
Ja ik woon in België. Ze weigeren het niet, maar ik wilde het dan opnemen a ...
Mag ik vragen in welke sector je werkt? En hoeveel mensen er ongeveer werken? Want dit is een recht en mag normaal niet geweigerd worden door de werkgever. Werk zelf op een personeelsdienst en dit heb ik nog nooit gehoord.
2 maanden geleden
Reactie op Gwenvdb
Mag ik vragen in welke sector je werkt? En hoeveel mensen er ongeveer werke ...
Bij mij op het werk zeiden ze dit ook, enke voorl 9/10 de werken moest ik een ok hebben van mijn N+1 maar de rest konden ze niet weigeren. Ik ga vanaf 13 januari 9/10 werken met verlof vrijdag nm. Ik heb glijdende uren dus als ze in devoormiddag lastig is werk ik gewoon in de nm een beetje langer door, en mijn man hetzelfde op maandag, zo moet onze kleine meid niet voltijds naar de créche en als we willen kunnen we een lang weekend weg zonder respijtdagen te moeten opnemen.