13 Reacties
3 maanden geleden
Bij mij trekt hij soms boze gezichten en trekt hij even weg. Ik vermoed war krampen dan door wat gulzig te zijn. Stampt dan ook met de beetjes en strekt zich. 😘
3 maanden geleden
De vroedvrouw zei dat de melk soms te snel of te traag komt en dat ze dat lastig vinden. Ik geef borstvoeding. De vettere melk komt minder snel en moeten ze meer moeite voor doen
3 maanden geleden
En ook dat borstvoeding laxerend werkt dus ook op de datmpjes kan spelen
3 maanden geleden
Hier gelijkaardig verhaal. Vroedvrouw zei dat hij waarschijnlijk een groeispurt doormaakt mentaal of fysiek maakt niet echt uit want het resultaat blijft hetzelfde 😅
Bij mij stroomt de melk zo rijkelijk dat ik nu liggend moet voeden en dit helpt wel een beetje.
Maar toch blijven er momenten dat hij moord en brand schreeuwt en zich precies bood maakt op m'n borst. Strekt zijn benen en duwt met zijn hand m'n borst weg.
Ik vind dit niet gemakkelijk maar merk dat als ik eraan slaag om rustig te blijven het wel sneller overgaat. Zoeken naar andere houdingen of zijn positie een beetje aanpassen helpt ook.
Of even rechtop houden zodat hij een boertje kan laten... 😅
3 maanden geleden
Reactie op 1999rr
Idd bij ons ook krampen. Wij leggen hem dan even in houding die we van oste ...
Dan ben ik heel beniewd welke houding dit is!
3 maanden geleden
Reactie op EliseCoysman
Dan ben ik heel beniewd welke houding dit is!
Ik plaats de foto's hieronder. De houding waarbij mijn zoontje schuin op de arm ligt dient om het eten te laten zakken. Dit doe ik tussen 2 borsten als hij last heeft of enkel na de volledige voeding. Je kan zo ook na de voeding met je vingers op het rugje kloppen (als je een dof geluid hoort klop je op de goede hardheid), op die manier help je je kind met boeren. Om de houding te bekomen zet je je kind best op je schoot, jouw linkse arm breng je over zijn linkse arm zodat zijn linkse arm naar beneden hangt. Je brengt je linkse arm tussen het kruis en kantelt de baby dan zoals op de foto. Opgelet: moet altijd over jouw linkse arm. De maag van de baby zit links, dus als die op zijn linkse zij ligt, kan het eten zakken. Voor de tweede houding breng je je kindje opnieuw naar je schoot, je legt zijn beentjes in kleermakerszit en trekt ze naar hem toe. De poep laat je doorgangen. Zo help je je baby met krampen en met goed kunnen persen tijdens het kaka doen. Opgelet: enkel kleermakerszit, niet in hurkzit naar de buik toe duwen want dan duw je op de maag. De knieën mogen ook niet voorbij het bovenste van de pamper komen.
3 maanden geleden
Reactie op 1999rr
Houding 1 om het eten te laten zakken en te boeren. Om te boeren moet je he ...
Bedankt voor de foto’s en duidelijke uitleg! Ik ben hier ook mee geholpen! ❤️
2 maanden geleden
Reactie op 1999rr
Ik plaats de foto's hieronder. De houding waarbij mijn zoontje schuin op de ...
Bedankt voor de specifieke tips! Heel lief!