4 Reacties
2 maanden geleden
Ik'wilde eerst ook geen tut. Maar we gebruiken t nu toch omwille van grote zuigbehoefte van onze zoon op advies vroedvrouw. Ze zei ook dat tut beter is dan duim; tut kan je op een bepaald tijdstip (liefst voor 6m omdat ze dan tanden beginnen krijgen) afleren/nemen, een duim hebben ze altijd bij de hand (pun not intended). Een tut is symmetrisch en nemen ze altijd in het midden van de mond . Een duim zit altijd scheef in de mond en kan invloed hebben op stand/symmetrie van tanden later.
2 maanden geleden
Wij gebruiken een tut omdat ons zoontje anders duimt. Wij hebben liever een tut, want dat kan je veel makkelijker afleren door ze af te geven aan tuttenfee, Sint ... Een duim kan je niet afnemen en zo duimen de duimers soms jaaaren wat niet goed is voor de tandjes, gehemelte en duimmisvorming.
2 maanden geleden
Ik wilde eerst ook geen tut geven, maar door de grote zuigbehoefte het toch gedaan. Mede doordat mijn vriend zijn tienjarig nichtje (11 in december) nog altijd duimt en het niet afgeleerd krijgt of wil...
2 maanden geleden
Wij hebben bij ons zoontje uiteindelijk ook toegegeven aan een tuutje maar ga proberen deze opnieuw weg te nemen rond 3-4 maanden wanneer de zuigbehoefte minder wordt. Mijn dochter was een echte tuter en bij haar hebben we maanden het tuutje moeten ‘aangeven’ ‘s nachts. Never again 😴