8 Reacties

3 maanden geleden

Denk vooral dat je moet doet wat goed voor jou voelt. De kinderarts zei bij ons. Laten slapen als ze slaapt maar zei ook dat het soms beter is om dan ‘s nachts meer te kunnen slapen best wakker maken dan …. Doe wat jij denkt dat goed is. Er is geen slecht of fout! Het is sowieso al zwaar en als je jouw slaap nodig hebt … doe het dan maar. Enkel opletten dat ze wel niet oververmoeid geraakt. Dus mss wel eens wakker maken en eens niet … tast beetje af

3 maanden geleden

Goh, inderdaad als ze overdag amper slaapt is het tegenstrijdig om haar wakker te maken als ze dan eens slaapt natuurlijk maar als ze overdag genoeg calorieën hebben "verzameld" en dus om de 3 , maximum 4 uren voeding heeft gehad dan zal ze dat snachts niet willen inhalen. Als ze overdag niet genoeg voeding hebben gehad dan gaan ze dat snachts willen inhalen en hun dag voor hun nacht nemen. Ik geef mijn zoontje om de 4uren eten overdag, soms slaapt hij snachts al 6 of 7 uren na elkaar maar niet altijd hoor. Je kan het altijd eens uitproberen voor een paar dagen en zien welk resultaat het geeft bij jouw kindje en of jij er je dan ook goed bij voelt maar niks moet, leg jezelf niet te veel druk op want ik nam alles te letterlijk en dan voelde dat ook niet goed ☺️

3 maanden geleden

Kleine tip, probeer ze eens in te bakeren overdag tijdens dutjes. 'Snachts inbakeren doet ook soms wonderen, weet niet of je dat al doet natuurlijk maar wou dat eens meegeven omdat dat voor ons een oplossing was voor slaap overdag en 'snachts

3 maanden geleden

Hallo, wij laten ons dochtertje (3 weken) gewoon slapen en zeker ‘s nachts. Ze slaapt soms tot 6 à 7 aan een stuk. Zo ben ik ook wat meer uitgerust. Zowel pediater als vroedvrouw raden dit af, maar overdag vraagt ze om de 2 uur haar flesje en ze komt elke week flink wat bij. Iedere mama die ik tot nu toe advies vroeg, hebben ook telkens gezegd ze gewoon te laten slapen. Ik heb in de eerste week 2 keer geprobeerd ze wakker te maken en het heeft toen een uur geduurd voor ze goed wakker was en wou drinken. Zo zat er telkens ook ‘te lang’ tussen. Gewoon doen waar je je goed bij voelt. Als mama weet je wat je kindje nodig heeft 😊

3 maanden geleden

Vooral vertrouwen op je eigen gevoel! Als je baby perfect normaal aankomt dan kan je voeden op vraag. Wakker maken is wanneer je kindje te weinig zou aankomen. Voldoende pipi en kakapampers, dan ben je goed bezig! Volg je eigen gevoel 😊

2 maanden geleden

Wij maken haar overdag wkkr om de 3uren 4uren en 5 u is wel lang vind ik voor zo jong kindje en snachts laten wij haar doorslapen maar je kindje is nog maar 20 dagen oud alles veranderd snel eh ons meisje is 7 weken en slaapt al wat door tot smorgens daarachter om de 4u voeding als ze niet vroeger wkkr wordt natuurlijk want 5u laten slapen overdag zal je kindje mss niet aan genoeg voeding komen en snachts dan beginnen vroeg vragen ik zou da eens proberen om de 3uren 4uren doen wat je het beste bij voelt 😊

2 maanden geleden

Overdag zit er bij ons 3-4u tussen, ik wacht tot wanneer hij het zelf aangeeft maar ga niet over de 4 uren. ‘s Nachts laat ik hem gewoon slapen en voed ik op vraag. Hij slaapt vaak 6u aan een stuk. Mijn vroedvrouw en kinderarts vinden dit goed omdat zijn gewicht ook goed zit.

2 maanden geleden

Reactie op Anoukdbb

Overdag zit er bij ons 3-4u tussen, ik wacht tot wanneer hij het zelf aange ...
Bedankt! Weent hij dan ´s nachts op aan te geven dat hij honger heeft? Onze dochter beweegt enorm in haar slaap met de bijkomende geluiden. Ik weet nooit wanneer ze ´echt´ wakker is. En haal haar dan na 4u eruit omdat ik zelf amper kan slapen (zelfs met oordoppen)