16 Reacties
5 maanden geleden
Een maand is wedde van je huidige baas
Daarna is het van de mutualiteit
Welke ben je aangesloten?
5 maanden geleden
Normaal wordt je de eerste maand van afwezigheid ( 30 ) dagen betaald door je werkgever ( gewaarborgd loon de eerste maand ) en daarna neemt de mutualiteit dit op zich . Zo is dit toch bij onze werkgever . En ben zelf ook bediende .
5 maanden geleden
Ja awel dat dacht ik ook! En hoe moet ik de aanvraag moederschapsverlof dan doen, gezien de datum vast staat? Ik zit bij de CM mutualiteit. Ik weet nu al dat da een merde gaat worden met hun administratiewerk.
5 maanden geleden
Reactie op Odal24
Meestal is het zo dat als je ziek valt de eerste maand door de werkgever wo ...
Nu, aangezien dat je geen maand afwezig zult zijn voor je keizersnede vermoed ik dat het idd die eerste dagen tot aan de keizersnede door je werk zullen uitbetaald worden en vervolgens door de mutualiteit maar daar ben ik niet heel zeker van.
Ik weet ook niet of je van Be of NL bent want ik ken enkel de regels in BE.
5 maanden geleden
Reactie op Odal24
Meestal is het zo dat als je ziek valt de eerste maand door de werkgever wo ...
Maar wat moet ik dan bezorgen aan de CM? Aan de werkgever geven wij het via de app allemaal in en als bijlage het doktersattest
5 maanden geleden
Reactie op Odal24
Nu, aangezien dat je geen maand afwezig zult zijn voor je keizersnede vermo ...
Ik ben van België, sowieso als bediende betaling via de werkgever onder de gewaarborgde inkomen. Ik snap alleen niet waarom dat ik de CM moest contacteren van de gyne, nu weet ik niet dat ze er mee wou zeggen.
5 maanden geleden
Reactie op Odal24
Normaal moet de CM ook een kopie van het doktersattest ontvangen.
Maar bel ...
Toevallig zijn ze allemaal gesloten 😒
5 maanden geleden
Idd je wordt 1 ste maand betaald van je werk en daarachter gaje in moederschaprust ale ik weet nie Wnr je bevalt maar ik moest een formulier moederschaprust invullen en de dokter ook een stukje van da formulier de cm moet normaal wel weten Wnr je bevalt dus bvb 15 sep ik zelf dus je bent zws verplicht thuis een week voor je bevalt dus ik heb 8/9 ingevuld en da was goed en als je dan bevalt idd dan je geboorteakte nog doorsturen voor derest van je uitkering te kunnen krijgen da mag je nu zelf al doorsturen ma ik zou toxh eens bellen maandag hoe of wat
5 maanden geleden
Ja ik ga best maandag cm eens contacteren, want de dokter heeft me tot datum van keizersnede geschreven. Ik weet niet welke dagen dan wel tellen voor de cm. Maar alleszins ben ik ik zeker dat de werkgever mij zeker tot eind augustus zal moeten uitbetalen. Dus die dagen al doorgegeven in onze loon app. En aan cm ook het attest al bezorgd. Want de keizersnede is gepland 2de week van september.