2 Reacties

één maand geleden

Hi! Het is heel herkenbaar gedrag, onze dochter stelde dit gedrag ook rond 12 weken en dat was omdat ze een sprongetje (3). Ze had hier een dikke week last van, was boos tijdens het drinken maar ook als je de fles weghaalde, dronk plots nog maar 80 ml terwijl daarvoor vlot 120 ml etc. Onze dochter is morgen 14 weken en drinkt meestal 4 x 120 ml en 1 x 150 ml (soms 2 x). Ze heeft goed doorgeslapen (20 u - 6 a 8 u 's ochtends) maar nu zit ze opnieuw in een sprong en is er ze al om 4 a 5 u (🥴). Baby's geven reguleren zelf hoeveel ze willen drinken dus ik zou me niet vasthouden aan 6 x 180 ml. Die van ons drinkt dat ook zeker nog niet. Ik hou me wat vast aan haar gewicht x 150. Dat moet ze in totaal op een dag hebben gedronken en meestal haalt ze dat ook wel. Bij dat van de infectie/temperatuur kan ik helaas niet helpen.. als je je ongerust maakt zou ik naar een kinderarts gaan maar natuurlijk lastiger deze periode 😬

één maand geleden

Hey, Bij ons is dit ook vrij herkenbaar. Ons zoontje is nu 12 weken en hij drinkt ook nooit 180ml in één keer. Hij drinkt eveneens ‘s nachts meer dan overdag (vrij gelijkaardige aantallen als bij jullie kindje). De pediater zei dat dit niet abnormaal was. Zolang hij goed groeit en goed bijkomt hoeven we niets anders te doen. We vinden het ook niet echt aangenaam voor de nachten, maar voorlopig doen we dus zo verder. Hij duwt het flesje ook weg als hij genoeg heeft. Hij drinkt een combinatie van borstvoeding en nutrilon (profutura) omdat ik aan het afbouwen ben met borstvoeding. Ik heb wel de indruk dat hij die kunstvoeding goed verdraagt en dat hij niet echt last heeft van krampen.