Ik ben zonet 27 weken zwanger en ik houd sinds een kleine twee weken wat vocht op in mijn enkels en onderbenen, maar dat is sinds gisteren heel erg geworden. Mijn voeten tintelden deze ochtend ook. Met mijn voeten de hele dag naar boven gezeten en nog zijn deze mega opgezwollen nu.
Ik ben deze ochtend op aanraden van de vroedvrouw voor de zekerheid voor controle naar het ziekenhuis geweest en heb even aan de monitor gehangen. Bloeddruk was oké en met de baby leek ook alles in orde. Ze controleren nog mijn urine. Ik heb niet heel veel uitleg of info gekregen. Er werd alleen gezegd dat mocht ik hoofdpijn of maagklachten krijgen, dat ik terug naar het ziekenhuis zou moeten gaan.
Zijn er hier nog mensen die zo vroeg in de zwangerschap (en nu is het ineens nog niet warm buiten) opeens zoveel last hebben van veel vocht ophouden?
En anderen die al eens een zwangerschapsvergiftiging hebben gehad?
Ik ben wel grotendeels gerustgesteld, maar weet niet zo goed of dit potentieel nu nog een voorteken kan zijn van zwangerschapsvergiftiging en dit dus nog aan het ontwikkelen kan zijn, of sowieso niet, nu mijn bloeddruk oké is.