54 Reacties
6 maanden geleden
Ik volg! Vandaag 30+6 dus ik wil ook wel gaan beginnen aan de vluchtkoffer… je weet maar nooit dat ze ineens veel te vroeg komen 😅
6 maanden geleden
Reactie op Vilela
Hier ook even paniek gisteren een uur voorweeën gehad 31+3 veel te vroeg , ...
Ik herken dit gevoel is even paniek en schrikken he.ik moet nu wekelijks aan de monitor gaan liggen heb vruchtwaterverlies en toch wel dagelijks wat slijmprop .. is nochtans niet me eerste maar er zit 10j verschil op en ben gelijk bang hoe dom en dwaas dit ook klinkt
6 maanden geleden
Voor jezelf veel gemakkelijke kleren, hoorde van mijn schoonzus dat ze vooral t-shirts droeg van haar man tijdens de arbeid omdat ze haar snel vies voelde en dus snel eens kon wisselen, en wat toilet gerief en een verse outfit voor mijn vriend. Een flesje cola en aquarius mocht ik meenemen zeiden ze maar heeft het ziekenhuis ook. Is gewoon handig om zelf te hebben en niet steeds te moeten bellen voor zulke dingen denk ik. Voor de baby zeiden ze alleen kleren en eventueel een knuffeltje en dekentje indien je dat wenst, alle andere dingen zoals hydrofiele doeken, billendoekjes, luiers, zeep... hebben zij allemaal.
6 maanden geleden
Reactie op Virginietjen
Ik herken dit gevoel is even paniek en schrikken he.ik moet nu wekelijks a ...
Joep hier ook niet de eerste maar ook al 15 jaar verschil haha,... Ik ga straks bellen naar de verloskundige eens luisteren ... Ik denk niet dat ik Vruchtwaterverlies heb maar had eergisteren wel heel wat slijmverlies. . kan me ook niet rustighouden pfff 🙄 dat dat allemaal maar snel door is hoor
6 maanden geleden
Reactie op LauraVI95
Hoe herkenden jullie die voorweeën?
Druk op mijn onderbuik waardoor ik soms niet goed kon wandelen, harde buiken en lage rug en buikpijn. Heb ook 2 dagen aan de monitor gelegen. Alles oke gelukkig, gewoon meer rusten
6 maanden geleden
Reactie op LauraVI95
Goeie tip, dat drinken! Voor de baby heb ik al een idee wat ik meeneem, maa ...
Ja ik wil niet voorhebben dat ik het echt nodig heb en dat ze toevallig zeer druk zijn waardoor ze niet meteen kunnen komen. Werk zelf in een ziekenhuis en weet dat een beloproep soms even kan aanstaan. Heb graag soms wat de touwtjes in handen, ookal heb ik dat een beetje moeten loslaten tijdens de zwangerschap.
6 maanden geleden
Reactie op Jana-Maxim
Druk op mijn onderbuik waardoor ik soms niet goed kon wandelen, harde buike ...
Oei, ik wist niet dat dit voorweeën waren 😬 dat heb ik regelmatig, laatste keer dat ik gecontroleerd ben door de gynaecoloog heeft ze iets voorgeschreven om die harde buiken tegen te gaan. Maar heb het nog niet gebruikt omdat we op vakantie gingen en de gynaecoloog zei dat je er “vlokkerig witverlies” van krijgt..
de baarmoederhals was nog goed lang en gesloten.
6 maanden geleden
Reactie op Vilela
Joep hier ook niet de eerste maar ook al 15 jaar verschil haha,... Ik ga st ...
Ken dit ikzelf zit midden in een verhuis. Men tanden breken nu af nog nooit voorgehad Men nagels en mond zien er niet uit van droogte ookal drink ik voldoende .
Weet niet hoe of wat maar ben precies op nu bang voor wat komen gaat 2 tieners die continu lopen te vitten op elkaar ik kom er gek van
6 maanden geleden
Reactie op Charlotte1993156
Oei, ik wist niet dat dit voorweeën waren 😬 dat heb ik regelmatig, laatste ...
Bij mij ook nog geen ontsluiting en baarmoederhals nog lang en ja is wel een beetje ambetant dat witverlies maar mijn harde buiken werden pijnlijk dus ik moet het blijven nemen zodat ik geen ontsluiting of een verkorte baarmoederhals krijg voor 36 weken..
6 maanden geleden
Reactie op Jana-Maxim
Bij mij ook nog geen ontsluiting en baarmoederhals nog lang en ja is wel ee ...
Goed dat je het zegt! Want dan ga ik die medicatie ook wel halen… ik heb Utrogestan (capsules om vaginaal op te steken) voorgeschreven gekregen en jij?
6 maanden geleden
Reactie op koeka18
Ja vanuit het ziekenhuis en in Deinze
Moh je meent het! Dan heb ik je gisteren horen rond wandelen want ik lag tijdens de rondleiding aan de monitor, de kamer waar je niet in kon op de verlos afdeling 🤪
6 maanden geleden
Wat wij meehebben (België) dus dat betekend 3 dagen +/- in het ziekenhuis:
Voor mij:
- 3 pyjama’s
- 1 slaapkleed
- 3 oversized t-shirts
- shampoo, douchegel, dagcrème, wat basic make-up, deo, bodymist
-lipbalsem
- haarelastiek
- 1 grote & 1 kleine handdoek & washandje
- tandenborstel en tandpasta
- slippers
- 5 grote onderbroeken
- 4 paar sokken
- zak voor vuile kleding
- oplader, powerbank, laptop
- ID, een blad van mijn ziekteverzekering
- bodylotion zodat mijn vriend mijn rug kan smeren tijdens weeen
- snacks en aquarius
De baby, de vroedvrouw had gezegd dat je best 2-3 rompers per dag rekent:
- 12 rompers ( lange en korte mouwen)
- 5 kleding setjes
- 4 paar kousjes
- 3 mutsjes
- een flesje
- fopspeen
- zijn persoonlijk dekentje met zijn naam
- moonie beertje
- 5 tetra doeken
- 2 slabbetjes
Ik denk dat dit zowat alles is die ik mee heb😅
6 maanden geleden
Reactie op Charlotte1993156
Goed dat je het zegt! Want dan ga ik die medicatie ook wel halen… ik heb Ut ...
Ik heb die ook. Wil je ook wel zeggen dat het dus niet volledig oplost en het dus best wel ambetant kan zijn. (Is nu een intiem onderwerp maar wanneer je dus intiem bent met je partner kan het dus ook meekomen )