50 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op chiaraW

Is er ook dikkere melk voor koemelk allergie? Wij geven hier de Nan AR mome ...
Ja de Novalac Allernova AR+ Is wel duurdere melk maar ja als het helpt doe je alles denk ik voor je kindje

2 maanden geleden

Reactie op Jana-Maxim

Ja de Novalac Allernova AR+ Is wel duurdere melk maar ja als het helpt doe ...
Dankje! Ja inderdaad, vreselijk om ze zo te zien afzien 😩

2 maanden geleden

Reactie op chiaraW

Is er ook dikkere melk voor koemelk allergie? Wij geven hier de Nan AR mome ...
Hoe merk je op dat je kindje koemelk allergie heeft?

2 maanden geleden

Reactie op Marieke_VD

Hoe merk je op dat je kindje koemelk allergie heeft?
Veel wenen, uitslag op zijn huidje (rode bolletjes), stoelgang die maar niet goed op gang kwam, veel protjes laten en krampjes hebben, melk teruggeven

2 maanden geleden

Reactie op Jana-Maxim

Veel wenen, uitslag op zijn huidje (rode bolletjes), stoelgang die maar nie ...
Inderdaad deze symptomen ook hier, plus regelmatig hoesten na voedingen, geïrriteerde oogjes,..

2 maanden geleden

Reactie op chiaraW

Inderdaad deze symptomen ook hier, plus regelmatig hoesten na voedingen, ge ...
Ja! Al vergeten, etterende oogjes iedere dag en hoesten en niezen

2 maanden geleden

Reactie op Jana-Maxim

Ja! Al vergeten, etterende oogjes iedere dag en hoesten en niezen
En slecht eten hier ook. Krijsen om te eten, maar dan soms maar 40 ml willen..

2 maanden geleden

Reactie op chiaraW

En slecht eten hier ook. Krijsen om te eten, maar dan soms maar 40 ml wille ...
Inderdaad, ik zou eens naar de kinderarts gaan om die voeding te bespreken. Zou nu niet zelf omschakelen maar het laten weten dat je denkt aan koemelkallergie en de voeding van novalac wilt proberen

2 maanden geleden

Reactie op Jana-Maxim

Inderdaad, ik zou eens naar de kinderarts gaan om die voeding te bespreken. ...
Ja amai als ik het nu zo lees ben ik toch meer en meer zeker dat het dit wel eens kan zijn.. we hebben morgen gelukkig een afspraak bij de dokter van kind en gezin, dus gaan dit zeker bespreken daar!

2 maanden geleden

Reactie op Jana-Maxim

Veel wenen, uitslag op zijn huidje (rode bolletjes), stoelgang die maar nie ...
Geef je ook borstvoeding? De symptomen komen bij ons ook wel overeen ... Denk dat ik best eens test om alles wat koemelk in zit te laten voor een tijdje ...

2 maanden geleden

Reactie op chiaraW

Ja amai als ik het nu zo lees ben ik toch meer en meer zeker dat het dit we ...
Hopelijk betert het snel!! 't is zo zielig om ze zo te zien ...

2 maanden geleden

Reactie op Mari Redab

Geef je ook borstvoeding? De symptomen komen bij ons ook wel overeen ... D ...
Ik gaf borstvoeding en daarna de nan evolia tot de kinderarts alle klachten hoorde die we van in het begin hadden en voorstelde om deze voeding te proberen

2 maanden geleden

Reactie op Jana-Maxim

Ik gaf borstvoeding en daarna de nan evolia tot de kinderarts alle klachte ...
Bedankt voor de info! Ik bespreek het ook eens met de arts. Zou toch graag blijven borstvoeding geven tot zijn 1j, maar moet wel haalbaar blijven ook natuurlijk... Als hij anders teveel last heeft, heeft het ook geen nut meer ...

2 maanden geleden

Reactie op arzusrgl

Hey ik heb dit ook met mijn dochtertje van 6 weken oud , we hebben medicati ...
Dit is een siroopje Omeprazol dat u bedoelt :) Wij hebben dit nu ook net in huis gehaald maar onze baby wil dit niet doorslikken. Het siroopje is nogal ‘stroperig’ en het lukt hem niet dat door te slikken (8 weken). Hoe loopt dit bij u?

2 maanden geleden

Reactie op aveboutique

Dit is een siroopje Omeprazol dat u bedoelt :) Wij hebben dit nu ook net in ...
Ik doe dit met een pipetje als ze wakker is maar je moet dit goed schudden , open haar mondje als ze aant huilen is en spuit het erin en direct erna tutje in de mond helpt bij mij ..of beetje bij beetje maar telkens tutje in haar mond steken zodat ze het direct inslikt

2 maanden geleden

Hier ook verborgen reflux. Heel veel geprobeerd waaronder ook Gaviscon maar niets hielp er. Uiteindelijk ook een 24 uurs ph-metrie gedaan. Krijgt nu 2x per dag omeprazole (onze dokter wou dit niet zomaar voorschrijven omdat het de aanmaak van zuur vermindert, als je kindje dus geen reflux heeft dan neem je zuren weg die wel essentieel zijn voor zijn weerstand)

2 maanden geleden

Reactie op aveboutique

Dit is een siroopje Omeprazol dat u bedoelt :) Wij hebben dit nu ook net in ...
Hier was het ook echt een avontuur om het te geven (kokhalzen, uitspuwen, ..). Tips die we kregen: met zo’n spuitje (zonder naald) het achteraan tegen de wang in kleine beetjes en kort in het gezichtje blazen (dan slikken ze). Hetgeen dat wij nu doen en die wel lukt: de correcte hoeveelheid omeprazole optrekken in het spuitje en dit een 10-tal minuutjes op voorhand zodat het niet meer ijskoud is. Wanneer hij het moet krijgen doen we het in het speentje van een flesje waardoor hij het opdrinkt en pas later beseft dat het geen borstvoeding was 🫣

2 maanden geleden

Reactie op GrowingChaos

Hier was het ook echt een avontuur om het te geven (kokhalzen, uitspuwen, . ...
Wij geven het ook met een "spuitje" en ook in zen wangetje spuiten. Hij drinkt dat zonder problemen maar heb ook al gehoord dat dat voor sommige kindjes niet zo lekker is

2 maanden geleden

Wat wij hier nog ontdekt hebben: Ons meisje wou ook slechter en slechter drinken, tot soms maar flessen van 30 ml toe. Op voorhand hadden we ook al gemerkt dat zij ineens haar tutjes van difrax niet meer wou , ze wou enkel nog haar avent soothie nemen van uit het ziekenhuis. Uiteindelijk heb ik dus ook eens getest met een avent flesje in plaats van onze difrax flessen. Dronk ze meteen veeeeel beter. Blijkbaar linken ze soms de pijn die ze hebben aan het soort speentje. We zijn hier nog niet terug waar we moeten zitten, maar ze krijgt al terug veel meer binnen!

2 maanden geleden

Reactie op Jana-Maxim

Ik gaf borstvoeding en daarna de nan evolia tot de kinderarts alle klachte ...
Ging de omschakeling naar de novalac bij jullie goed? Hebben het nu twee voedingen moeten geven en twee keer enorm gekrijs, tweede keer maar 20 ml willen drinken en verder weigeren. Melk is toch ook vrij dun tegenover de NAN ar die we hadden hiervoor 😩