50 Reacties
2 maanden geleden
Hey ik heb dit ook met mijn dochtertje van 6 weken oud , we hebben medicatie gekregen van de dokter dat speciaal wordt gemaakt door de apotheker een soort siroop dat ik dagelijks nuchter moet geven en dit heeft echt geholpen .. ik weet juist de naam niet van de siroop maar het is te bereiden bij de apotheker je kan het anders eens vragen aan jou kinderarts
2 maanden geleden
Reactie op arzusrgl
Hey ik heb dit ook met mijn dochtertje van 6 weken oud , we hebben medicati ...
Zelfde bij ons. Is een preparatie en we dikken ook aan of RA kunstvoeding kan ook
2 maanden geleden
Reactie op MarieG1991
Osteopaat doet wonderen. Zijligkussen en alles rechtop houden.
Merci voor de tip! Hij is al twee keer langsgeweest bij de osteopaat, had helaas geen effect ...
2 maanden geleden
We zijn hiervoor op consultatie geweest bij de kinderarts en zij wil eerst een opname voor PH meting om te kijken of het echt voldoende erg is om medicatie te geven. Gaviscon hebben we ffe geprobeerd maar hielp niet bij ons. Mijn schoonzus kreeg meteen medicatie voorgeschreven.
2 maanden geleden
Reactie op Marieke_VD
We zijn hiervoor op consultatie geweest bij de kinderarts en zij wil eerst ...
Ja is via de neus…. Go als je dat als mama ziet zitten. Tis dagkliniek… winter dus veel ziektes die je kan oprapen en tis ook echt zielig. Second opinion?
2 maanden geleden
Reactie op Tatjana De Ridder
Ja is via de neus…. Go als je dat als mama ziet zitten. Tis dagkliniek… win ...
Ja ze is van de oude stempel zegt ze zelf :) ik ga indd 2de advies inwinnen. Toevallig niet in Gent bij een kinderarts geweest? ;-)
2 maanden geleden
Reactie op Marieke_VD
Ja ze is van de oude stempel zegt ze zelf :) ik ga indd 2de advies inwinnen ...
Zottegem :/ kan je niet helpen. Maar vermoed dat er daar nog andere kinderartsen zijn
2 maanden geleden
Reactie op Mari Redab
Merci voor de tip! Hij is al twee keer langsgeweest bij de osteopaat, had h ...
Oh dan idd best een stapje verder gaan zegd. Succes
2 maanden geleden
Wij hebben met ons zoontje op 6 weken een PH metrie gedaan want de kinderarts wou zonder geen medicatie voorschrijven. Is inderdaad dagopname en even zielig maar ons zoontje merkte er niets van als de sonde in zen neusje zat. Omeprazole voorgeschreven gekregen en daarmee is hij goed met de laagste dosis. 'S morgends en 's avonds geven 15min voor de melk of 2 uren erna. Volg je gevoel, wij hadden vanaf dag 4 al door dat er iets mis was en moesten tot week 6 wachten op duidelijkheid van de test. We waren zo opgelucht dat we niet gek bleken te zijn en bleek dat ons zoontje verborgen reflux heeft.
2 maanden geleden
Reactie op Jana-Maxim
Wij hebben met ons zoontje op 6 weken een PH metrie gedaan want de kinderar ...
Dankje! Hoe merkte je op dat ie verborgen reflux had?
2 maanden geleden
Reactie op Marieke_VD
Dankje! Hoe merkte je op dat ie verborgen reflux had?
Hij slikte voeding weg zelfs 2 uur na zijn voeding en vanaf 4 weken kon hij overdag niet meer slapen, schrok altijd wakker en huilde enorm veel. Lag bijna constant weg te slikken, had veel de hik, plat liggen vond hij verschrikkelijk.
2 maanden geleden
Reactie op Jana-Maxim
Hij slikte voeding weg zelfs 2 uur na zijn voeding en vanaf 4 weken kon hij ...
Ok thx, hier merk ik hetzelfde op qua symptomen. Goed dat jullie geholpen zijn!
2 maanden geleden
Reactie op Marieke_VD
Ok thx, hier merk ik hetzelfde op qua symptomen. Goed dat jullie geholpen z ...
Hij is goed met die medicatie en aangepaste voeding die iets dikker is. Hij heeft ook koemelkallergie. Als hij is bijgekomen in gewicht merk ik dat doordat hij terug meer slikt of hikt en zo weet ik dat de medicatie wat hoger mag, heeft dus echt wel effect😆
2 maanden geleden
Reactie op Marieke_VD
Ja ze is van de oude stempel zegt ze zelf :) ik ga indd 2de advies inwinnen ...
Waar in Gent ben je geweest?
In het ziekenhuis zijn er vaak meerdere artsen. Wij zijn 1x in Maria Middelares geweest, bij een vrij jonge arts. We waren wel tevreden daar.
We twijfelen nu wel welke arts we vast gaan nemen aangezien wij tussen Zottegem en Gent wonen.
2 maanden geleden
Reactie op LauraVI95
Waar in Gent ben je geweest?
In het ziekenhuis zijn er vaak meerdere artsen ...
Jan palfijn, maar hebben ook een apart consultatiebureau extern. Ze zijn geconventioneerd daar.
2 maanden geleden
Reactie op Jana-Maxim
Hij is goed met die medicatie en aangepaste voeding die iets dikker is. Hij ...
Is er ook dikkere melk voor koemelk allergie?
Wij geven hier de Nan AR momenteel, en twee keer per dag omeprazol voor
Verborgen reflux ook.
Ze is hier veel beter mee, maar blijft toch ook symptomen vertonen voor
Koemelk allergie