Hoi! Vraagje!
Ik ben nu 25 weken en moest vanaf nu elke keer ochtendurine meenemen. Waarvoor is dit nodig? Is dit voor een blaasontsteking op te sporen of nog voor iets anders?
Moet je het elke keer doen als je bij de Gynaecoloog gaat? hier is het zo dat ze zit elke consultatie na kijkt om te kijken of er eiwitten in de urine zitten voor zwangerschapvergiftiging en zo controleerd ze ook op infectie of ontsteking (ben gevoelig voor onstekingen wel..)
Mijn huisarts vind het gek dat dit bij mij niet iedere controle wordt nagekeken.. de prive vroedvrouw zal ik zeggen denkt er ook zo over.
Uiteindelijk zien ze hier ook in of je blaasontsteking hebt of idd voor de zwangerschapsvergiftiging.
Ja elke keer. Ben daar heel blij om want ik heb ook al elke keer positief getest op een blaasontsteking, en een onbehandelde blaasontsteking kan gevaarlijk zijn tijdens een zwangerschap.
Nee enkel op die 15 of 16weken zwangerschap is dit nagekeken. Heb de vorige keer naar de vroedvrouw zelf een staaltje meegenomen zodat ze dit konden nakijken. Omdat ik al 2x op 1 maand tijd blaasontsteking had. 🙈