13 Reacties

5 maanden geleden

Ik ben al een tijdje in moederschapsrust owv werkverwijdering door veel agressie. Ik krijg mijn uitkering altijd mooi op tijd. Is bij mij in 2 delen, in juli 16/7 gehad en 31/7. Ik weet niet of dit hetzelfde is als je pas een week voor je bevalling in rust gaat maar alleszins zijn ze wel mooi op tijd met uitbetalen! Als je werk alles mooi op tijd binnen doet zou dit in orde moeten zijn 😊

5 maanden geleden

Reactie op Rdg123

Ik ben al een tijdje in moederschapsrust owv werkverwijdering door veel agr ...
Ik heb nu al het attest van de gynaecoloog doorgegeven en dossier staat nu in behandeling, wanneer zouden ze de documenten doorsturen die ik & mijn werkgever moeten invullen voor in orde te zijn?

5 maanden geleden

Ik heb er 5 jaar geleden gewerkt en was er heel tevreden van. https://www.solidaris-vlaanderen.be/betaalkalender Ze moeten eerst alles kunnen berekenen. Hoe sneller je papieren binnen zijn, hoe sneller zij alles kunnen berekenen. Hangt vaak af vd drukte. Zodra het berekend is, wordt je betaling automatisch gestort

5 maanden geleden

Reactie op Marieke_VD

Ik heb er 5 jaar geleden gewerkt en was er heel tevreden van. https://www.s ...
Ik moet toch niets binnen doen buiten het papier van de gynaecoloog?

5 maanden geleden

Reactie op Anoniempjex3

Ik heb nu al het attest van de gynaecoloog doorgegeven en dossier staat nu ...
Je kan altijd al bellen met de vraag of ze de documenten al kunnen opsturen naar jou voor jou en de werkgever. Meestal gebeurt het naar je werkgever via de kruisdatabank wel. Dat gaat dan vrij snel

5 maanden geleden

Reactie op Anoniempjex3

Ik heb nu al het attest van de gynaecoloog doorgegeven en dossier staat nu ...
Bij mij werd dit tussen personeelsdienst en Solidaris geregeld. Ik heb zelf niet gedaan dus geen idee..

5 maanden geleden

Reactie op Marieke_VD

Je kan altijd al bellen met de vraag of ze de documenten al kunnen opsture ...
Ja ze zeggen bij mij dat het hiervoor nog te vroeg is maar ben bang dat ze het dan niet op tijd doen…

5 maanden geleden

Reactie op Rdg123

Bij mij werd dit tussen personeelsdienst en Solidaris geregeld. Ik heb zelf ...
Normaal moet je zelf ook documenten invullen

5 maanden geleden

Reactie op Anoniempjex3

Ik moet toch niets binnen doen buiten het papier van de gynaecoloog?
Eerst een attest voor arbeidsonderbreking binnen brengen. De medische dienst steekt dit dan in je dossier. Indien goedgekeurd, gaat de dienst uitkeringen aan de slag en stuurt jou en je werkgever inlichtingenbladen op. Die moeten beiden eerst binnen komen voordat ze kunnen berekenen. Ik zou gewoon eens bellen en vragen of je het proces kan versnellen en de medewerker je de documenten al kan doorsturen. Ze kunnen dan ook kijken hoever de dienst uitkeringen staat met het verwerken van de aanvragen.

5 maanden geleden

Reactie op Marieke_VD

Eerst een attest voor arbeidsonderbreking binnen brengen. De medische diens ...
Dat heb ik al gedaan maar dan krijg ik het antwoord dat ik momenteel nog aan het werk ben en de berekening moet gebeuren op de correcte loongegevens uit de periode voor de start van de moederschapsrust dus deze gegevens nog kunnen wijzigen. “U zal van ons nog een inlichtingenblad ontvangen dat u moet invullen en terugbezorgen. Uw werkgever zal ons de informatie digitaal kunnen bezorgen. De verwerkingstermijn hiervan kunnen wij u niet meedelen, omdat dit afhankelijk is van verschillende factoren. Indien er informatie ontbreekt zullen wij contact opnemen met u of uw werkgever.”

5 maanden geleden

Reactie op Anoniempjex3

Ja ze zeggen bij mij dat het hiervoor nog te vroeg is maar ben bang dat ze ...
Ja het is indd nog vroeg. Je situatie kan nl. nog veranderen. Bv je kan eerder ziek vallen. Ik zou de 20ste dan nog eens contact opnemen en er rekening mee houden dat je wrs in okt ergens je uitkering zult ontvangen, afhankelijk hoe snel de documenten binnen zijn en verwerkt kunnen worden

5 maanden geleden

Reactie op Anoniempjex3

Dat heb ik al gedaan maar dan krijg ik het antwoord dat ik momenteel nog aa ...
Dan vrees ik dat je enkel kan afwachten. Succes!

5 maanden geleden

Bij mij verloopt het wat moeilijk... Ik heb 2 werkgevers waarvan ik bij 1 verplicht in werkverwijdering ben en de andere werk ik door tot 1 week voor de bevalling... Ze zeggen dat ze documenten van beide werkgevers nodig hebben om mijn uitkering van mijn werkverwijdering te berekenen, dus tot nu toe nog niets gehad alhoewel alle papieren al binnen zijn ondertussen 🙄 en als ik het zelf opzoek hebben ze die gegevens van mijn 2de werkgever niet nodig om mijn uitkering van mijn werkverwijdering te berekenen, maar zij beweren van wel. Dus zit nu sinds begin juni te teren op enkel loon van mijn 2de werkgever en ik wacht nog altijd op mijn uitkering vanaf begin juni 😩 Morgen ga ik (nog maar eens) bellen, want ik haat het om aan mijn spaargeld te moeten zitten omdat ze het daar op kantoor maar niet in orde krijgen terwijl mijn kant in orde is...