4 Reacties

één maand geleden

Hier rolde ze op 7 weken van rug naar zij en iets later ook terug naar rug, een aantal keer, dus het leek bewust. Maar vreemd genoeg lukt het haar nu niet meer. Van zij naar rug kan ze goed, maar ze is al een paar weken niet meer van rug naar zij gerold. Ze is nu 14,5 week oud. Ze vind het wel heel leuk als ze hulp krijgt om op haar zij te rollen. Vb: door met de beentjes heen en weer te bewegen, ze steekt deze vlak erna zelf weer omhoog met een blik van "nog eens!!" En als ik een vinger geef terwijl ze op haar rug ligt en deze naar de tegenovergestelde zijde beweeg trekt ze zichzelf op haar zij. Maar zonder hulp is het lang geleden. We proberen nu met haar langer in de box te laten liggen ook al zeurt ze. Misschien dat ze uit verveling terug gaat draaien. (Als ze echt begint te wenen haal ik haar er wel uit). Ze is nu net in haar box in slaap gevallen tijdens zo´n poging🤭.

één maand geleden

Onze dochter is nu 18weken en kan sinds enkele dagen van de rug naar het buikje rollen. Ze was wel al enkele weken bezig met op de zij te rollen en opeens kwam ze veel verder en de volgende dag rolde ze volledig. Nu doet ze niks anders meer haha ... We hebben het niet bewust gestimuleerd, enkel af en toe eens geholpen als we zagen dat ze probeerde en zich frustreerde. Als ze op haar rug lag, namen we 'de buitenste arm' en trokken haar op haar zij, door op haar rug. In het begin ziet dat er gek uit maar eens ze doorhebben hoe die beweging werkt, is het hier snel gegaan. En niet vergeten: elk kindje is anders qua ontwikkeling! ❤️

één maand geleden

Reactie op PaulienP97

Onze dochter is nu 18weken en kan sinds enkele dagen van de rug naar het bu ...
*we trokken haar van de zij door op haar buik, niet op de rug 🙈 Trouwens, van buik terugrollen naar de rug kan ze nog niet.

één maand geleden

Ons zoontje is vandaag 16weken en kan van rug naar zij en van zij naar rug rollen. Maar van rug naar buik of omgekeerd zal nog een tijdje duren denk ik. Hij ligt niet graag en zou het liefst van al de hele dag zitten of staan met hulp. Hij heeft alle controle over zijn hoofd tot hij begint moe te worden en in buiklig kan hij zijn hoofd gemakkelijk een minuut of langer omhoog houden. Praten en kirren gaat ook heel goed. Hij verteld ons hele verhalen.