21 Reacties

6 dagen geleden

Ik 6 januari. Wel geen wenmomentjhes dus moet mij er ook nog overzetten. Ze is maandag 11 weken. Hoe oud is je zoontje? Wij starten de eerste week met halve dagen zodat ik zeker ben dat ze niet heel de dag ligt te huilen. Mijn ouders gaan erom rond 13u

6 dagen geleden

Ik op 9 januari, zie het ook totaal niet zitten…maar ik denk dat we er ons nu eenmaal moeten overzetten. Ik heb zelf zitten twijfelen of ik nog wel wilde gaan werken of eerder part time. Maar financieel zou dat niet ideaal zijn bij onze situatie. Jammergenoeg, want anders hadden wij dit wel gedaan! Ze zijn maar zo een korte termijn klein, en dan nog ‘moeten’ we ze afgeven. Tegenwoordig moeten we gaan werken alsof we geen kinderen hebben, maar wel zorgen voor onze kinderen alsof we geen werk hebben. Alsook gaan werken voor een opvang te betalen(want die is onwijs duur!!!) om iemand anders ervoor te laten zorgen. Begrijpen wie begrijpen kan. Ik kan er moeilijk mee om…

6 dagen geleden

Reactie op Tatjana De Ridder

Ik 6 januari. Wel geen wenmomentjhes dus moet mij er ook nog overzetten. Z ...
Mijn zoontje zal dan bijna 4 maandjes oud zijn & dat is wel een leuk idee, die halve daagjes!

6 dagen geleden

Reactie op ManonDeb

Ik op 9 januari, zie het ook totaal niet zitten…maar ik denk dat we er ons ...
100% mee eens! Ik zou ook dood graag thuis willen blijven maar zelfde situatie hier.. financieel is dat totaal niet haalbaar. & inderdaad, ze zijn maar eventjes klein en dat ze dan merendeels id opvang moeten zijn.. ik hoop dat het allemaal wat mag meevallen 😔

6 dagen geleden

Ik begin terug 10 maart. Pas dan kan hij 4 dagen naar de crèche. Tot dan blijf ik dus thuis met mijn kleine. Anders moest ik al 13 december beginnen, ik zag dat echt niet zitten. Dus neem 2 maanden ouderschap. Vanaf 10/3 ga ik ook 1/5 ouderschapsverlof opnemen.

6 dagen geleden

Reactie op feride61

100% mee eens! Ik zou ook dood graag thuis willen blijven maar zelfde situ ...
Ik mis wel sociaal contact, dat geef ik toe. Maar dan nog weegt het zeker niet op tegen alle rest…ik wil het liefst van al niet meegaan met de maatschappelijke lijn. Maar moest ik dat doen, kan ik en mijn gezin nog amper leven/ rond komen. Alles is onwijs duur wat ervoor zorgt dat het nu eenmaal moet. Vroeger was dit allemaal veel simpeler, papa werken, mama thuis. Ik ben geboren in het verkeerde jaar, al zeg ik dat zelf!

6 dagen geleden

Reactie op tessa199200

Ik begin terug 10 maart. Pas dan kan hij 4 dagen naar de crèche. Tot dan bl ...
Heeft jouw baas dat geaccepteerd? Amai! Mooi! Bij mij zou hij weigeren…

6 dagen geleden

Reactie op ManonDeb

Ja, gelukkig wel! Eerlijk geweest en gezegd dat ik geen opvang heb tot begin maart.

6 dagen geleden

Uitkering van de RVA is wel om van te huilen als je ouderschapsverlof opneemt. En de aanmoedigingspremie van de overheid is ook twee keer niets. Dus buffer hebben en dat de papa werkt is wel een must als je met je kleine nog wilt genieten.

5 dagen geleden

Reactie op tessa199200

Uitkering van de RVA is wel om van te huilen als je ouderschapsverlof opnee ...
Hoe is dat dan berekend van de RVA? Via je brutoloon of is dit voor iedereen gewoon hetzelfde?

3 dagen geleden

Reactie op ManonDeb

Hoe is dat dan berekend van de RVA? Via je brutoloon of is dit voor iederee ...
Helaas niet op basis van je brutoloon. Tis een forfaitaire bedrag van ocharme 914 euro/maand als je voltijds werkt. Zal pieken als je een pak meer verdient. En als je recht hebt op die aanmoedigingspremie vd overheid, die bedraagt 219 euro/maand.

2 dagen geleden

Reactie op feride61

100% mee eens! Ik zou ook dood graag thuis willen blijven maar zelfde situ ...
I feel you! Mijn maag keert om met er nog maar aan te denken. Mijn dochtertje van 10 weken begint ook 9 januari, vind het een verschrikkelijke gedachte. Maar ook hier, financieel gezien onhaalbaar om langer thuis te blijven. Courage aan alle mama’s die hier door moeten 🫶🏻

2 dagen geleden

Reactie op ManonDeb

Volgens mij mogen ze niet weigeren…

2 dagen geleden

Reactie op Evelynclaro

I feel you! Mijn maag keert om met er nog maar aan te denken. Mijn dochte ...
Ik versta gewoon niet zo goed hoe mensen dat vroeger deden. Ok, akkoord alles was ‘goedkoper’ maar de lonen lagen ook een stuk lager? Is dat omdat we niet snel nog ‘gelukkig zijn met de kleine dingen’ of? Waaraan ligt dat dan precies vraag ik mij af… Alsook hoe mensen dat nu dan doen? Verdient papa dan minstens ‘2 lonen’ of? Echt bizar hoe tijden veranderen, en we zijn nog MAAR 20/30 jaar verder waarover ik nu spreek.

2 dagen geleden

Reactie op kellebelll

Volgens mij mogen ze niet weigeren…
Weigeren niet, uitstellen wel. En eens je terug aant werk bent kunnen ze je ontslaan…of heb je toch geen zo een toffe werkplek meer als ze dat je kwalijk nemen.

2 dagen geleden

Reactie op tessa199200

Helaas niet op basis van je brutoloon. Tis een forfaitaire bedrag van ochar ...
Amai, triest. Voor mensen die graag wat langer bij hun kindje blijven worden ze eerder gestraft…

2 dagen geleden

Pff heftig.. dan heb je helemaal geen zin om terug te gaan lijkt me. Ik heb vandaag mijn 3 maanden halftijds omgezet naar voltijds. Was geen probleem, ik dacht omdat ze niet kunnen weigeren. Heel veel succes, hopelijk valt het wat mee ❣️

18 uur geleden

Ik begin volgende week en zie het echt niet zitten. Ben al de hele week aan het huilen. 😭

18 uur geleden

Reactie op ManonDeb

Amai, triest. Voor mensen die graag wat langer bij hun kindje blijven worde ...
Echt he. Echt rot!

18 uur geleden

Reactie op HS8894

Ik begin volgende week en zie het echt niet zitten. Ben al de hele week aan ...
Niet wenen! Heb je nog vakantiedagen dat je nog kan uitrekken tot januari?