5 Reacties

5 maanden geleden

THROW IT OUT! 🤍Goed dat je dat hier gewoon even van je afschrijft! Eerst en vooral chapeau dat je dit alleen doet! Echt sterk! Maar juist daarom vind ik het precies inderdaad een beetje ‘grof’ dat dan juist de vriendinn die je hebt gevraagd als meter niet betrokken is… ik kan hier geen raad in geven jammer genoeg 😓 but i hear you! Maar ik ken wel het gevoel dat je als enige zwanger bent in een vriendengroep en je verwacht had dat er wel naar u geluisterd werd of zou worden en dat dat heel teleurstellend uitdraait… is bij mij ook wel zo 😓 Maar ik ben beetje van het principe, al je in zo’n ongelooflijke levensverandering in u leven niet ECHT kunt rekenen op u vrienden of amper hoort… dat ze het ook niet waard zijn… dat is hard maar dat is wat het leven mij al geleerd heeft 🤍 maar iedereen is ook anders en misschien moet je eens praten met die vriendinn? Misschien dat het dan duidelijk word waarom ze misschien niet betrokken is ofzo… maar nogmaals, ik ben geen expert😅 ik ben ook maar een jonge vrouw die eerste kindje verwacht , en vol zit met hormonen 😅🤍 but still, we hear you 🙏🏼🤍👶🏼 en dikke proficiat met je zwangerschap!!

5 maanden geleden

Snap ik Zeker als het zo een lang traject was zouden ze wel moeten weten wat het voor je betekend. Ik zou gewoon je buikgevoel volgen. Er idd eens over spreken Want anders zal het er altijd blijven hangen en wordt de afstand nog groter. Je verdiend het gewoon om steun te hebben van de toekomstige meter Hoop dat je wel goeie band hebt met je mama en papa Zodat je zeker daar terecht kan

5 maanden geleden

Praat met haar, dan kun je jezelf niks verwijten achteraf

5 maanden geleden

Ik ben nu bijna 34 en zwanger van mijn eerste kind. Veel vriendinnen zijn me voor gegaan en ik besef nu dat ik best weinig gevraagd heb aan hen hoe het ging. Ik zat nog in een totaal andere levensfase en besefte niet waar zij door gingen. Ik denk dat het belangrijk is dat je uit wat je verwachtingen zijn (zoals je hier heel mooi doet) en te kijken of ze zich daarin kan vinden. Het zou kunnen dat ze zelf niet goed weet hoe ermee om te gaan maar eenmaal ze weet hoe jij het meterschap eigenlijk ziet en wat je noden zijn, ze daarop kan inspelen. Zoniet, kan je het ook open bespreken om toch iemand anders als meter te vragen en dat doet dan nog geen afbreuk aan jullie vriendschap maar wel dat jullie anders naar het meterschap kijken. Succes!

5 maanden geleden

Ik zat een paar jaar geleden aan de andere kant: een goede vriendin in onze vriendengroep was als eerste zwanger en ik voelde bij mezelf gewoon geen grote interesse in het moederschap of kinderen. Dus ik was ook niet de persoon die regelmatig bij haar incheckte of nood had aan baby-gerelateerde dingen, laat staan gespreksonderwerpen. Nu zijn we 4 jaar later en ben ik zelf zwanger en voel ik dat die interesse er wel veel meer is en ik ben blij dat die vriendin nog steeds in de buurt is om daarover uit te wisselen. Bon, ik denk dat ik wil zeggen dat ik het heel begrijpbaar vind dat je vrienden misschien (nog) weinig interesse tonen, omdat ik dus zelf ook zo was. Maar je kan er vast wel vanuit gaan dat ze heel blij zijn voor je en ze je willen helpen als je daar nood aan hebt.