8 Reacties
5 maanden geleden
Ik ben 37w3d en wat jij zei komt me heel bekend voor maar dan een week geleden. Had ook erge menstruatieklachten, drukkend gevoel op mijn blaas, steken,… ik was er zo van overtuigd dat de bevalling ging starten… maar helaas nog geen teken dat het vroeger zou starten. Nog geen cm ontsluiting of geen verkorte baarmoederhals… 😩
5 maanden geleden
Zeer herkenbaar. Ik ben nu 37w 4 dagen en heb deze klachten nu sinds een kleine twee weken waarvan het de laatste week echt wel is toegenomen. Ik merk dat het bij mij toch ook vaak inspanningsgebonden is in combi met de eerste voorweeën. Donderdag int ziekenhuis toen ik daar toch moest zijn eens voort zekerste navraag gedaan.
En daar zeiden zowel de vroedvrouw als de gyne dat het voorweeën waren en ik pas naar het ziekenhuis zou moeten komen wanneer er regelmaat in de weeën komt en deze gradueel toenemen qua intensiteit 😅
Ik hoop dat ik de geplande datum voor mijn gentle keizersnede zal halen. Vind het al lastig genoeg dat het een keizersnede moet worden (baby ligt stuit) en wil nu kost wat kost een spoedkeizersnede voorkomen 🙈
5 maanden geleden
Identiek hetzelfde hier… ik heb last gezwollen voeten & onderbenen sinds 30 weken, maar dat zijn ook wel mijn enige kwaaltjes want ik voel me verder echt super fit. Ik ben 29/8 nog bij de gynaecoloog geweest omdat ik toen 38wk was en ook hetzelfde verhaal, weke baarmoederhals maar nog geen ontsluiting. Woensdag nog eens een langsgaan bij de vroedvrouw en dan ben ik 39 weken. ☺️ de gynaecoloog zei ook dat dit er allemaal bijhoort en perfect normaal is, maar aangenaam is het met momenten zeker niet. I feel you. 😘
5 maanden geleden
Ik ervaar hetzelfde, ondertussen wel al 39w + 2d maar een 2-tal weken last van langdurige (te verdragen) menstruatiepijn aan een stuk door, steken en de laatste 2 dagen echt enorm veel vaginale afscheiding. Eergisteren volgens mij ook de 'slijmprop' verloren maar blijkbaar wilt dat niet altijd iets zeggen als ik google moet geloven..
Had verder ook een klein nat plekje op mijn broek en na het plassen waterdruppels precies maar vermoedelijk idd afscheiding of vochtverlies..
Zeker als het je eerste zwangerschap is, is het echt lastig om onderscheid te kunnen maken tussen wat 'normaal' is en wanneer het tekens zijn dat het (bijna) zover is vind ik.
Ze zeggen wel dat als je echt weeën krijgt dat je het wel merkt maar het maakt mij alvast onzeker vooral omdat je blijkbaar ook vruchtwater in kleine beetjes kunt verliezen ipv in 1x zonder eerst echte weeën te krijgen dus ook bang om dat over het hoofd te zien