3 Reacties
8 maanden geleden
Hallo, enkele geweken was de suiker in mijn urine ook veeeeeel te hoog. Ik was ook in paniek en dacht meteen aan zwangerschapsdiabetes. Volgens mijn huisarts kon dit inderdaad een aanwijzing voor zwangerschapsdiabetes zijn, maar het is niet betrouwbaar om zwangerschapsdiabetes enkel via de urine vast te stellen. Ik heb toen enkele dagen later bloed laten trekken en hierin was mijn bloedsuikerspiegel perfect normaal. Ook bij de volgende urinecontrole was er geen suiker meer in de urine te vinden. Geen sprake van zwangerschapsdiabetes dus. Van waar het hoge suikergehalte dan wel kwam, is niet duidelijk. Ik had ook een kleine vaginale infectie, misschien had het daarmee te maken. Of had het te maken met wat te veel snoepen? Geen idee… Alleszins niks aan de hand hier.
7 maanden geleden
Ik had bij mijn suikertest ook suiker id urine, maar in mijn bloed bleek alles ok. Dus kan wel denk ik! Kan van het suikerdrankje zijn.
7 maanden geleden
Ik had op een vrijdag ook heel veel suiker in mn urine. Het kleurde donkerder dan het donkerste kleurtje op de doos. 😅 De schrik vr zwangerschapsdiabetes zat er dus heel goed in. Een week later de uitgebreide test gedaan, ogtt & die was volledig in orde