22 Reacties

5 maanden geleden

Baby was altijd stuit- en of dwarsligging pas bij 35 weken echo was hij eindelijk gedraaid, sommige draaien pas helemaal op het einde, er is zeker nog tijd

5 maanden geleden

Is een persoonlijke keuze maar ik had mij destijds op een keizersnee voorbereid. Ik zag dat manuele gedoe niet zitten. Dus nu afwachten tot hij wil komen, momenteel 38 + 2 bijna 🥰

5 maanden geleden

Reactie op iwgnr

Is een persoonlijke keuze maar ik had mij destijds op een keizersnee voorbe ...
Oke, dankjewel vr je reactie. Ik ben persoonlijk precies ook niet zo'n voorstander van dat manueel draaien, beetje schrik van.. Succes met je bevalling! Hopelijk draait ie bij mij ook nog vanzelf..

5 maanden geleden

Hier ook baby in stuit, ik heb in het ziekenhuis oefeningen gekregen die ik nu elke dag moet doen, wil ze gerust doorsturen. Ik wil alles geprobeerd hebben om de baby te laten draaien dus ik ga ook naar een osteopaat en ben naar een voetreflexologe geweest voor moxatherapie. Als hij niet gedraaid is heb ik op 27/8 een manuele kering, ik ga dit wel sowieso proberen in de hoop een keizersnede te vermijden :)

5 maanden geleden

Ik ben 35+3 en hij ligt hier ook nog stuit. Volgende week moet ik naar de gynaecoloog en dan gaan ze datum voor keizersnede vastleggen moest hij nog niet gedraaid zijn... Ik doe de manuele draaiing niet.

5 maanden geleden

Reactie op Annleen

Hier ook baby in stuit, ik heb in het ziekenhuis oefeningen gekregen die ik ...
Dit ga ik ook doen. Mijn vroedvrouw geeft voetreflex met moxatherapie. En ze gaf aan dat van de 15% wat nog in stuit ligt ze gedraaid krijgen in combinatie met een osteopaat. Slechts bij 5%, zou het niet lukken. Dus ik ga dit ook zeker en vast proberen. Hopelijk draaien onze kleintjes zich nog🤞

5 maanden geleden

Reactie op Annleen

Hier ook baby in stuit, ik heb in het ziekenhuis oefeningen gekregen die ik ...
Ooh, oke, jij doet vele verschillende dingen. Ja, ik ben wel geïnteresseerd in de oefeningen die mag je altijd eens doorsturen, dankje. En heb je geen bang voor de manuele kering?

5 maanden geleden

Reactie op koeka18

Ik ben 35+3 en hij ligt hier ook nog stuit. Volgende week moet ik naar de g ...
Bang voor de manuele draaiing? En keizersnede onder plaatselijke of volledige verdoving?

5 maanden geleden

Reactie op ellen2634

Bang voor de manuele draaiing? En keizersnede onder plaatselijke of volledi ...
Ja beetje en plaatselijke verdoving

5 maanden geleden

Hier lag de baby tot 30w goed en is dan in stuit gedraaid. Ben nu 36w+5 en heb gisteren een uitwendige kering laten doen in Sint-Augustinus, maar helaas zonder succes. Hij is wel nog een stuk verder gedraaid, maar het allerlaatste stukje moeten ze zelf doen en dat is niet gelukt. Hij is vlak erna terug naar z’n begin positie gegaan al . 😅 Het was niet zo aangenaam, maar had niet het idee dat de baby er veel last van ondervond. Die zijn hartslag bleef gewoon goed. Nu dag nadien kon ik wat meer last hebben van harde buiken, maar tot hiertoe ook wel cava, niet lastiger als voordien. Ben blij dat we het geprobeerd hebben 😊 Er was 50/50 kans, dusja…

5 maanden geleden

Reactie op Jollie bollie

Hier lag de baby tot 30w goed en is dan in stuit gedraaid. Ben nu 36w+5 en ...
Wat jammer dat net het laatste stukje niet gelukt is. Wel vlij te horen dat de baby en jijzelf er achteraf geen last van hebben. Het zet me aan het denken...

5 maanden geleden

Mijn baby ligt ook in stuitligging en is tot op heden niet gedraaid.. ik wou geen kering omdat dit 50/50 is.. heb voor morgen een geplande keizersnede staan😊

5 maanden geleden

Reactie op maya206

Mijn baby ligt ook in stuitligging en is tot op heden niet gedraaid.. ik wo ...
Oh heel veel succes! 🤞 Ik ben ook voor een keizersnede gegaan. Kans op succes met draaiing was hier te klein. 😃

5 maanden geleden

Reactie op Vrhyn

Dit ga ik ook doen. Mijn vroedvrouw geeft voetreflex met moxatherapie. En ...
Oooh dat wist ik niet van de percentages dus dat is goed om te horen 🤗

5 maanden geleden

Reactie op Annleen

Oooh dat wist ik niet van de percentages dus dat is goed om te horen 🤗
Ja dat stelt wel een beetje gerust 😊

5 maanden geleden

Reactie op Michelle950323

Oh heel veel succes! 🤞 Ik ben ook voor een keizersnede gegaan. Kans op su ...
Jaa hier ook! Dank je wel voor u heel veel succes komt goed!🥰

5 maanden geleden

Gisteren op 36w+3d een uitwendige kering laten uitvoeren, ofja toch 2x geprobeerd. Maar meneertje koos ervoor en meteen'na het loslaten van de manipulatie weer naar zijn 'startpositie' te gaan. De kering op zich was niet zo heel aangenaam, aangezien er 2 gynaecologen best een felle druk uitoefenen, maar kon dat op zich wel redelijk goed ondergaan. Een derde keer hebben ze niet geprobeerd, omdat hij toch 2x terugging naar startpositie, en je buik begint wel wat gevoelig te worden van die druk. Dus volgende week extra afspraak om het 'hoe en wanneer' van een geplande keizersnede te bespreken. Liever keizersnede dan een natuurlijke stuitbevalling.

5 maanden geleden

Reactie op VeerleV91

Gisteren op 36w+3d een uitwendige kering laten uitvoeren, ofja toch 2x gep ...
Dat begrijp ik, een stuitbevalling brengt te veel risico's met zich mee. Wat jammer dat de manuele draaiing zonder succes was. Je hoort het toch vaak... Heel veel succes met je bevalling!

5 maanden geleden

Reactie op ellen2634

Ooh, oke, jij doet vele verschillende dingen. Ja, ik ben wel geïnteresseerd ...
Ik heb je een vriendschapsverzoek gestuurd, dan kan ik wat uitleg geven, maar hier alvast de solo-oefeningen (die moet je eerst doen)

5 maanden geleden

Reactie op Annleen

Ik heb je een vriendschapsverzoek gestuurd, dan kan ik wat uitleg geven, ma ...
Ik zie dat de foto heel onscherp overkomt, als je mijn verzoek aanvaardt zal ik ze apart sturen! 🙏🏼