22 Reacties
5 maanden geleden
Reactie op iwgnr
Is een persoonlijke keuze maar ik had mij destijds op een keizersnee voorbe ...
Oke, dankjewel vr je reactie. Ik ben persoonlijk precies ook niet zo'n voorstander van dat manueel draaien, beetje schrik van.. Succes met je bevalling! Hopelijk draait ie bij mij ook nog vanzelf..
5 maanden geleden
Hier ook baby in stuit, ik heb in het ziekenhuis oefeningen gekregen die ik nu elke dag moet doen, wil ze gerust doorsturen. Ik wil alles geprobeerd hebben om de baby te laten draaien dus ik ga ook naar een osteopaat en ben naar een voetreflexologe geweest voor moxatherapie. Als hij niet gedraaid is heb ik op 27/8 een manuele kering, ik ga dit wel sowieso proberen in de hoop een keizersnede te vermijden :)
5 maanden geleden
Reactie op Annleen
Hier ook baby in stuit, ik heb in het ziekenhuis oefeningen gekregen die ik ...
Dit ga ik ook doen. Mijn vroedvrouw geeft voetreflex met moxatherapie. En ze gaf aan dat van de 15% wat nog in stuit ligt ze gedraaid krijgen in combinatie met een osteopaat. Slechts bij 5%, zou het niet lukken. Dus ik ga dit ook zeker en vast proberen.
Hopelijk draaien onze kleintjes zich nog🤞
5 maanden geleden
Reactie op Annleen
Hier ook baby in stuit, ik heb in het ziekenhuis oefeningen gekregen die ik ...
Ooh, oke, jij doet vele verschillende dingen. Ja, ik ben wel geïnteresseerd in de oefeningen die mag je altijd eens doorsturen, dankje.
En heb je geen bang voor de manuele kering?
5 maanden geleden
Hier lag de baby tot 30w goed en is dan in stuit gedraaid. Ben nu 36w+5 en heb gisteren een uitwendige kering laten doen in Sint-Augustinus, maar helaas zonder succes. Hij is wel nog een stuk verder gedraaid, maar het allerlaatste stukje moeten ze zelf doen en dat is niet gelukt. Hij is vlak erna terug naar z’n begin positie gegaan al . 😅
Het was niet zo aangenaam, maar had niet het idee dat de baby er veel last van ondervond. Die zijn hartslag bleef gewoon goed. Nu dag nadien kon ik wat meer last hebben van harde buiken, maar tot hiertoe ook wel cava, niet lastiger als voordien. Ben blij dat we het geprobeerd hebben 😊 Er was 50/50 kans, dusja…
5 maanden geleden
Reactie op maya206
Mijn baby ligt ook in stuitligging en is tot op heden niet gedraaid.. ik wo ...
Oh heel veel succes! 🤞
Ik ben ook voor een keizersnede gegaan. Kans op succes met draaiing was hier te klein. 😃
5 maanden geleden
Gisteren op 36w+3d een uitwendige kering laten uitvoeren, ofja toch 2x geprobeerd. Maar meneertje koos ervoor en meteen'na het loslaten van de manipulatie weer naar zijn 'startpositie' te gaan.
De kering op zich was niet zo heel aangenaam, aangezien er 2 gynaecologen best een felle druk uitoefenen, maar kon dat op zich wel redelijk goed ondergaan. Een derde keer hebben ze niet geprobeerd, omdat hij toch 2x terugging naar startpositie, en je buik begint wel wat gevoelig te worden van die druk.
Dus volgende week extra afspraak om het 'hoe en wanneer' van een geplande keizersnede te bespreken.
Liever keizersnede dan een natuurlijke stuitbevalling.
5 maanden geleden
Reactie op VeerleV91
Gisteren op 36w+3d een uitwendige kering laten uitvoeren, ofja toch 2x gep ...
Dat begrijp ik, een stuitbevalling brengt te veel risico's met zich mee. Wat jammer dat de manuele draaiing zonder succes was. Je hoort het toch vaak...
Heel veel succes met je bevalling!