28 Reacties

6 maanden geleden

Ik volg even mee met je. 33+2 vandaag en ook te horen gekregen dat ons meisje in stuit ligt. Net hetzelfde dat ze moet gedraaid zijn binnen 4 weken bij de volgende afspraak of er komt ook een geplande keizersnede.

6 maanden geleden

Reactie op sharinavg

Ik volg even mee met je. 33+2 vandaag en ook te horen gekregen dat ons mei ...
En hadden ze bij jou een draaiing voorgesteld moest ze zelf niet gedraaid zijn? Dus dat de gynaecoloog u medicatie geeft via een infuus en dan echt uw buik en baarmoeder enz manipuleert met zijn handen? Of gaan ze direct over tot keizersnede als volgende stap bij jou?

6 maanden geleden

Bij ons zit hij ook al de gehele zwangerschap in de stuit. Wel vaak met de beentjes en voetjes in het gezicht en omhoog. Maar ook gaven ze aan te wachten tot 36 weken. En dan inderdaad een draaiing alleen wij hadden al besloten dit niet te willen ook ivm de niet slagings kans en de pijnen. Dus mocht het zo zijn, gaan wij gelijk over op keizersnee. Wij gaan het weekend zwemmen, veel verhalen gehoord dat door de zwaartekracht de baby draait! Dus we gaan het eens proberen 😅

6 maanden geleden

Ik! 😔 30w Hopelijk draait hij nog. Als hij op week 34-35 nog steeds niet gedraaid is, word ik wellicht ingeleid voor een keizersnede.

6 maanden geleden

Heej. Zelf 'nog' geen ervaring mee maar heb wel al veel goeds gehoord van voetreflex in combinatie van een osteopaat. Zou minder pijnlijk zijn dan int ziekenhuis. Ik weet niet juist van waar je bent ? Mijn vroedvrouw doet ook voetreflex en ze gaf aan dat ze toch veel baby'tjes nog gedraaid krijgen op deze manier

6 maanden geleden

Reactie op Michelle950323

En hadden ze bij jou een draaiing voorgesteld moest ze zelf niet gedraaid z ...
Bij mij sprak ze niet van een draaiing. Ik moet terug op afspraak 13 augustus. Als ze dan niet gedraaid is zouden ze op 39 weken keizersnede inplannen. Dat zou dan rond 25 augustus zijn.

6 maanden geleden

Ons kindje lag op 29 weken goed om natuurlijk te bevallen, dus we waren wel opgelucht. Nu blijkt dat ze plots terug in stuit ligt 😬 hopelijk draait ze nog

6 maanden geleden

Hi, 31 weken en bij ons ligt hij ook stuit. Ze zij geen zorgen te maken dat hij wel zou draaien zullen we zien in augustus..

6 maanden geleden

Reactie op sarina8800

Bij ons zit hij ook al de gehele zwangerschap in de stuit. Wel vaak met de ...
Oh dat heb ik ook al gedaan, gaan zwemmen en tegen de stroom in enz. 😀 Ik overweeg misschien ook voetreflexiologie! Duim voor jullie mee! X

6 maanden geleden

Reactie op Vrhyn

Heej. Zelf 'nog' geen ervaring mee maar heb wel al veel goeds gehoord van v ...
Ik ben van Drieslinter (Vlaams Brabant). Oh heel fijn van je voor de tip, ik ben het ook aan het overwegen om dat te laten doen! 😘

6 maanden geleden

Net terug van de gynaecoloog. Vandaag 31 weken zwanger en Bosbes🫐❤️ ligt nog steeds in stuit. 🙈 Hopelijk draait hij zich nog want anders moet ik op zoek naar een andere gyneacoloog en een ander ziekenhuis die wel vaginale stuitbevallingen doen. Ik wil niet omdat mijn kleintje in stuit ligt een keizersnede ondergaan. Recent onderzoek heeft aangewezen dat een vaginale stuitligging bevalling even veilig is. Voor de mama's die dit interessant vinden... In az jan palfijn in Gent doen ze dit.

6 maanden geleden

Reactie op 1996okt

Ons kindje lag op 29 weken goed om natuurlijk te bevallen, dus we waren wel ...
Ik duim mee!✌️

6 maanden geleden

Op 14w lag ie in stuit, kontje naar beneden en voetjes in de nek. Op 24w lag ie goed en nu op 31w weer dubbel geplooid in stuit. Over 4 weken opnieuw echo en als hij dan nog in stuit ligt, wordt er bekeken als het mogelijk is om een draaiing te proberen. En anders zal het hier een geplande keizersnede worden. Natuurlijke bevalling van baby in stuitligging kan, maar wordt bij een eerste kindje niet aangeraden tenzij de motivatie van de moeder heel hoog is. En dan wordt op voorhand ook bekeken als je bekkendoorgang een stuitbevalling toelaat. Indien het een stuitligging blijft, kies ik voor de keizersnede.

6 maanden geleden

Reactie op Michelle950323

Ik ben van Drieslinter (Vlaams Brabant). Oh heel fijn van je voor de tip, i ...
Ow oke ja ik ben van de kanten van Maaseik (Limburg) dat is een heel stukje. Anders kon ik je wel iemand aanraden🤭 Veel succes hopelijk draait jullie baby'tje zich nog!🙏😘

6 maanden geleden

Tot 36 weken draaien en bewegen ze nog super vaak. Mijn gynaecoloog zei: zolang je geen 36 weken bent kijken we niet eens hoe de baby zit, want dat maakt toch niets uit.

6 maanden geleden

Reactie op HS8894

Tot 36 weken draaien en bewegen ze nog super vaak. Mijn gynaecoloog zei: zo ...
Dat is nu eens een gyneacoloog met verstand. Al die onrust zaaien voor niets is toch echt stom. Maar ik moet wel echt toegeven dat ik hierdoor enorm aan mijn gyneacoloog ben beginnen twijfelen of ik wel met haar hulp wil bevallen zelfs al draait Bosbes 🫐 ❤️ zich nog optijd. Dus heb ik vandaag een kennismakingsgesprek vastgelegd bij een andere gyneacoloog die wel natuurlijke bevallingen begeleid zowel in stuit als in goede ligging 😅. Vrijdag kan ik al bij haar terecht dus ben benieuwd 🤗

6 maanden geleden

Reactie op HS8894

Ja klopt zei ze bij mij ook. En dan pas evt kijken na het vervolg🤞🏼 we gaan het zien🙈

6 maanden geleden

Vorige zwangerschap lag mijn dochter ook in stuit tot op 36 weken dan lag ze ineens goed. Tijdens de bevalling lag ze opnieuw in stuit en hebben ze haar tijdens de bevalling proberen draaien. Gelukkig een epidurale want het schijnt dat dit anders het pijnlijkste tijdens een bevalling is. Uiteindelijk werd het wel een keizersnede

6 maanden geleden

Reactie op HS8894

Spannend! Ik wacht nog even af nog 3 en halve week en dan zullen we zien! 😀

6 maanden geleden

Hier ook een stuitbaby. In ZAS Vincentius in Antwerpen doen ze stuitbevallingen, maar alleen als jouw motivatie en die van je partner hoog is en op voorwaarde dat je goed aanneemt wat het medisch team aanbeveelt (ook de boodschap dat het genoeg is). Nu heb ik die motivatie niet direct want zou een keizersnede niet erg vinden. Ik heb de tip gekregen om dagelijks mijn bekken wat te stretchen in de hoop dat de baby vanzelf het hoofd naar daar verplaatst (denkend dat daar meer ruimte is).