3 Reacties

2 maanden geleden

Hey mama! Zelf deel ik op Instagram maar mijn profiel is privé en mijn volgers zijn bewust geselecteerd. Bij de geboorte van onze dochter hebben we ook aan onze familie laten weten dat ze niets mogen posten zonder toestemming, en dat er geen posts publiek mogen staan. Mijn schoonmoeder had er niet beter op gevonden dan onze dochter op de Instagram van haar zaak te posten. Ik heb ook aan mijn vriend gevraagd om zijn moeder dat er onmiddellijk te laten afhalen. Hij vond het niet perse nodig, maar heeft de boodschap wel doorgegeven. Schoonmoeder gaf commentaar, maar dat doet ze altijd op alles, dus dat zal me een worst wezen 😅 Jullie kindje, jullie regels!

2 maanden geleden

Ik vind dar verschrikkelijk dat je dit aangeeft en dat een ander jouw kind toch op internet zet. Wij zetten enkel foto's zonder het gezicht. In tijden van AI kunnen ze met het gezicht van je kind veel doen. Mijn vriend zelf heeft geen sociale media omdat hij zijn leven niet online wil delen. Voor hetzelfde geld wordt mijn zoon ook zo iemand. Dan is het niet aan mij om die nu op het internet te gooien. Ik hoorde zelfs al gevallen van kinderen die gepest werden omdat er babyfoto's terug gevonden werden van op de sociale media van de mama waarmee dat kind uitgelachen werd. Wij zeggen ook tegen iedereen dat ze ons zoontje niet online mogen zetten. Wie dat toch zou doen, zou het serieus geweten hebben bij mij. Dat is een keuze die iedereen moet respecteren net zoals andere dingen in jullie opvoeding.

2 maanden geleden

Wanneer je grenzen stelt, bewaak deze altijd… Ik/wij hebben ook al situaties meegemaakt waar mensen over onze grenzen gingen ivm onze baby. Dat geeft een enorm naar gevoel en heeft voor ons ook wel zwarte schaduw gebracht in de eerste weken. Er niets van zeggen geeft een naar gevoel en er wel iets over zeggen geeft het gevoel dat jij overdrijft omdat andere het blijkbaar “normaal” vinden. Maar uiteindelijk is het beter om te zeggen waar de grens is om situaties in de toekomst te vermijden. Pech wat andere daarvan vinden, jij moet er goed bij voelen. 😘