25 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op Liebel

Dito hier… er is al eens 2,5u gehaald en dat deed mij ook deugd. 7 weken en ...
Hier ook om de 2u, al lukt het om te rekken naar 3u. We merken dat het niet altijd honger is dus proberen soms eens te zien of we met iets anders kunnen afleiden. Lukt niet altijd 😅

2 maanden geleden

Reactie op IEB

Hier ook.. wij proberen nu om die laatste fles weg te laten omdat we hem hi ...
Die laatste fles valt toevallig vaak op hetzelfde moment maar wij laten niets vallen. Zijn laatste fles zit tussen 21-23u en dan gaan we naar boven en ligt hij op bed. Is het maar hopen dat hij een beetje wil slapen

2 maanden geleden

Reactie op Mellvdb

Hier ook om de 2u, al lukt het om te rekken naar 3u. We merken dat het niet ...
We zijn intussen aan het opschuiven naar 2,5 uur tussen de flesjes. Gisterenavond zelfs wat langer… waardoor ik ongerust was en dacht dat er iets mis was en ze bijna had wakker gemaakt 🙄😄

2 maanden geleden

Ik lees vol verwondering hoe jullie een laatste flesje rond 23u geven. Hoe dan? Ik kan onmogelijk wakker blijven tot dan. Dus probeer mijn zoontje rond 21-22u nog wat te geven, maar dan drinkt hij amper een halve fles. Dus de eerst volgend voeding komt ook best vroeg.

2 maanden geleden

Reactie op EliseCoysman

Ik lees vol verwondering hoe jullie een laatste flesje rond 23u geven. Hoe ...
Ik weet niet hoe het werkt met een flesje geven want ik geef borstvoeding. Ik denk dat wij gewoon geluk hebben dat ons zoontje al zo snel doorslaapt. Wij gaan tussen 22u en 23u gaan slapen en hebben een vast slaapritueel. Ik weet niet of dit helpt maar had begrepen dat voorspelbaarheid wel kan helpen om gemakkelijk in slaap te vallen. Ik wil ons ritueel wel delen. Wie weet zitten er handige tips tussen... Terwijl ik me klaar maak op te gaan slapen, doet mij man de avondverzorgingvan ons zoontje van 9weken en 4dagen: pamper verversen, pj aantrekken en slaapzakje aan + kersepitkussen opwarmen. (= Bedje voor te verwarmen , dit was een tip van de vroedvrouw). We zijn ongeveer tegelijk klaar. Boven in bed geef ik de laatste voeding voor het slapen met enkel een zacht nachtlampje. Soms valt hij in slaap soms ook niet. We knuffelen eventjes en dan leg ik hem met een vast slaapliedje in bed en leg het kersepitkussen veilig weg. Meestal wordt hij tussen 4u30 en 6u wakker. Dan geef ik hem terug borstvoeding en indien nodig ververs ik hem vervolgens leg ik hem terug in bed tenzij het na 6u is dan knuffelen we nog een beetje int grote bed en staan op. Ik kan m'n ritme volledig op hem afstellen want ik ben nog thuis. Ik heb besloten het eerste half jaar thuis te blijven en dan terug te gaan werken. Hopelijk hebben jullie hier iets aan. Veel liefs Linde ❤️