9 Reacties
10 dagen geleden
Ken je gevoel. Wou ook niet stoppen omdat het de norm was. Jijzelf doet er ook toe. En als het niet goed voelt is het oké dat je die keuze maakt. Het is gewoon veel.
Je proberen niet te vergelijken met anderen. Jouw prioriteit je gezondheid
10 dagen geleden
Reactie op Tatjana De Ridder
Ken je gevoel. Wou ook niet stoppen omdat het de norm was. Jijzelf doet er ...
Bedankt! Die erkenning doet al veel! Je ziet overal op social media dingen over borstvoedingmama’s, maar flesjes wordt nooit iets over gezegd. Waardoor ik telkens maar het gevoel krijg dat ik niet de juiste beslissing gemaakt heb en dat het bij anderen wel goed gaat. Of dat die mama’s meer aan kunnen ofzo.
10 dagen geleden
Hey mama, ik ben ook begonnen met voltijds kolven. Dit werd veel te zwaar, mijn zoontje had zoveel troost nodig met zijn reflux dat ik amper tijd had. Ik voelde mij er zelf ook niet meer goed bij en ging eraan onderdoor waardoor ook mijn productie enorm daalde. Uiteindelijk dus ook gestopt en ik voelde mij gefaald en egoïstisch dat ik hem niet alles kon geven. Het was de juiste keuze uiteindelijk en daar hou ik mij aan vast. Mijn borsten lekken nog steeds melk en ik heb vaak momenten dat ik mij slecht voel over het feit dat mijn lichaam nog steeds kan geven maar ikzelf niet meer wil. Het is moeilijk maar als het voor jezelf niet meer gaat dan is dat zo, op die manier geef ik het een plaats.
10 dagen geleden
Ik denk dat je al super trots op je zelf mag zijn! Je eigen mentale gezond is belangrijk. Blije mama is een blije baby.
Ikzelf heb het een week volgehouden en toen viel mijn productie stil door stress… We hebben toen besloten om over te gaan op flesjes. We waren namelijk bang dat als we druk er ophielden dat ik er onderdoor zou gaan. Ik vind het jammer maar heb er geen spijt van.
En mijn respect voor mama’s die borstvoeding geven is enorm gegroeid maar ook voor de mama’s die gestopt zijn.
Dus voel je niet schuldig en geniet van deze tijd ❤️
10 dagen geleden
Reactie op LauraBE21
Bedankt! Die erkenning doet al veel! Je ziet overal op social media dingen ...
Jij gelukkig - baby gelukkig. Niemand kan je zeggen wat goed is of wat niet
10 dagen geleden
Je hoeft je echt niet schuldig te voelen. Je hebt het geprobeerd en het bleek niet houdbaar. Ik geef borstvoeding maar ik heb het geluk dat het van in het begin super vlot gaat zonder zware kloven.
Anders was het bij ons misschien ook een ander verhaal.
En je kindje heeft alvast een boost voor het immuunsysteem gekregen met de weken dat je wel borstvoeding gaf.
Dus wees maar trots omdat je het een mooie kans gegeven hebt en geniet van je kindje en alle leuke (knuffel)momentjes.
9 dagen geleden
Oh wat een vervelend gevoel moet dat zijn.. zelf hier ook gestart maar de zuigreflex zat niet goed waardoor onze dochter niet genoeg drinken kreeg. Ze is toen te hard afgevallen en heeft onder de lamp moeten liggen voor de bilirubine. Toen ook heel rationeel beslist dat borstvoeding niet kon bieden wat ze nodig had en gestopt. Mijn schuldgevoel was ook heel groot maar het is gaan liggen toen de vroedvrouw zei dat het toch nooit gelukt zou hebben door die foute zuigreflex.
Baby's worden ook gezond groot met flessenvoeding, je ziet het niet aan mensen of ze borstvoeding of flessenvoeding hebben gehad, toch?
Het feit dat je er mee in zit, wil op zich al zeggen dat je een betrokken mama bent die het allerbeste met haar kleintje voor heeft 💗