27 Reacties

8 maanden geleden

Die is er pas vanaf september, en is niet voor ons enkel voor het kindje zelf

8 maanden geleden

Reactie op Anoniempjex3

Die is er pas vanaf september, en is niet voor ons enkel voor het kindje ze ...
Dat is niet waar. Mijn gynaecoloog heeft me vorige week ingelicht. Als zwangere laat je je best vanaf 34 weken inenten zodat je baby beschermd is in de eerste 6 maanden. Ik laat dit dus in juli doen.

8 maanden geleden

Reactie op ElineFraip

Dat is niet waar. Mijn gynaecoloog heeft me vorige week ingelicht. Als zwan ...
Heel raar, op het nieuws zeiden ze nochtans enkel voor het kind en pas vanaf septelber

8 maanden geleden

Reactie op ElineFraip

Ik heb het trouwens over het vaccin dat wordt terugbetaald, dat andere dat er al was is er idd al langer :)

8 maanden geleden

Ik heb dit ook gehoord dat er nu een RSV vaccin bestaat. Dit is iets van 185€ en wordt niet terugbetaald dacht ik… ik ga dit dinsdag eens aan mijn gynaecoloog vragen, want anders zal ik die wel zetten!

8 maanden geleden

Reactie op ellen2000

Ik heb dit ook gehoord dat er nu een RSV vaccin bestaat. Dit is iets van 18 ...
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/05/30/preventief-rsv-medicijn-voor-baby-s-wordt-terugbetaald/#:~:text=Jonge%20kinderen%20moeten%20inge%C3%ABnt%20worden,kind%20tijdens%20het%20eerste%20levensjaar

8 maanden geleden

Reactie op Anoniempjex3

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/05/30/preventief-rsv-medicijn-voor-baby-s ...
Wist niet dat het nu voor de kindjes zelf ook was. Ik had het over de vaccinatie voor de zwangere mama

8 maanden geleden

Mijn gynaecoloog heeft dit ook gezegt tegen mij dat ik deze kon laten zetten moest ik willen. Wij vallen in principe net buiten de periode dus deze zal voor ons niet terugbetaald worden. Maar ik ga deze wel laten zetten als ik haar hierdoor een stukje kan beschermen in het begin wil ik dit wel doen

8 maanden geleden

Reactie op ellen2000

Wist niet dat het nu voor de kindjes zelf ook was. Ik had het over de vacci ...
Je kunt het RSV vaccinatie wel tijdens de zwangerschap laten zetten maar deze is niet terugbetaald

8 maanden geleden

Je moet minstens 2 weken tussen kinkhoest en RSV vaccin laten, RSV best rond 34 weken… Voor baby’s geboren in september zou ik het sowieso doen, want meest risicovolle periode is najaar en voorjaar 😖

8 maanden geleden

Reactie op ElineFraip

Is dit terugbetaald ?

8 maanden geleden

Reactie op MamaVos1999

Mijn gynaecoloog heeft dit ook gezegt tegen mij dat ik deze kon laten zette ...
Hoe bedoel je met je valt net buiten de periode ? Vanaf wanneer is het wel terugbetaald ?

8 maanden geleden

Reactie op Vlinder1993

Hoe bedoel je met je valt net buiten de periode ? Vanaf wanneer is het wel ...
Ik weet het niet meer 100% zeker maar voor kinderen die in oktober geboren werden, zou dit wel terug betaald worden maar voor kinderen in september dus niet. Voor mij werd het alsinds niet terugbetaald. Maar ik ga deze wel gewoon laten zetten binnenkort. Ik zou gewoon is goed bij je gynaecoloog informeren

8 maanden geleden

Reactie op Anoniempjex3

Heel raar, op het nieuws zeiden ze nochtans enkel voor het kind en pas vana ...
Is nog een ander vaccin waar topic starter het over heeft... dit is echt voor de zwangere vrouw maar in België niet terug betaald kost €180

8 maanden geleden

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/12/21/nieuw-advies-rsv-preventie-moeder-en-baby/ Maar dus ondertussen is er beslist dat dat voor de baby's wel terug betaald wordt , voor zwangere niet.

8 maanden geleden

In België is het niet terugbetaald voor de zwangere vrouw en kost het 180€ Het bied ook maar 6maand bescherming voor de baby vanaf het zetten van het vaccin. Dit houdt ik dat wanneer ons zoontje geboren wordt hij tot 4 maand beschermt zou zijn en het moment dat hij naar de crèche begint te gaan zal het vaccin uitgewerkt zijn. Dit gaf bij ons de doorslag het niet te doen... Want thuis kun je ook zeggen dat mensen met een verkoudheid of snot niet op bezoek mogen komen...

8 maanden geleden

Reactie op Odal24

In België is het niet terugbetaald voor de zwangere vrouw en kost het 180€ ...
Daar heb je natuurlijk ook wel een punt. Ik zal erover nadenken

8 maanden geleden

Ik ga het laten zetten. Ik werk in de kinderopvang en kom regelmatig hele kleine kindjes tegen die heel ziek zijn geworden de eerste maanden van RSV. Ookal biedt dit maar enkele maanden een bescherming, zal mijn babytje wel beschermd zijn in de eerste maanden van zijn leven én RSV hoogseizoen, is me de centjes wel waard 🙂

8 maanden geleden

je kan hem zetten is niet terugbetaalbaar mijn gynaecoloog raad hem wel sterk aan zeker als je in september bevalt dan is het rsv seizoen erg hoog bij kindjes ..

8 maanden geleden

Reactie op Jolientje98

je kan hem zetten is niet terugbetaalbaar mijn gynaecoloog raad hem wel ste ...
Oke bedankt voor de info !