21 Reacties

5 maanden geleden

Hoi, ik zou het niet weten maar lijkt me inderdaad positief. Bij mij staat er negatief en niet met - of +. Maar ik zou me daar niet te veel zorgen over maken, de Gyneacoloog zei dat 1 op de 3 vrouwen positief test en dan krijg je tijdens de arbeid antibiotica toegediend. 😊

5 maanden geleden

Hoi, mij lijkt dit positief, zoals de reactie hierboven, geen zorgen maken! Bel even naar de afdeling verloskunde waar je gaat bevallen, en analyseer met haar dit rapport. Heb ik ook eens gedaan toen ik niet zo goed begreep wat er nu allemaal stond in mijn bloedresultaat, zij hebben toen telefonisch overlopen met mij!

5 maanden geleden

Dank je wel voor jullie reacties. Ik zal de materniteit even proberen bereiken.

5 maanden geleden

Lijkt mij idd positief zou mij geen zorgen maken bij de bevalling krijg je antibiotica toegediend kan echt geen kwaad 😊

5 maanden geleden

Reactie op Melissavl1996

Lijkt mij idd positief zou mij geen zorgen maken bij de bevalling krijg je ...
Via een infuus waarschijnlijk dan? Ik heb het niet voor naalden, zou ik op voorhand antibiotica kunnen nemen? Ik heb nog niemand kunnen bereiken 😢

5 maanden geleden

Ik heb de bacterie en ze heeft dat in mijn dossier gezet dus is gewoon ineens antibiotica dat je moet krijgen dan

5 maanden geleden

Reactie op 1996okt

Ik heb de bacterie en ze heeft dat in mijn dossier gezet dus is gewoon inee ...
Via infuus of pillen?

5 maanden geleden

Reactie op LauraVI95

Via infuus of pillen?
Tijdens de bevalling een infuus zei ze tegen mij

5 maanden geleden

Op voorhand pillen nemen heeft geen zin want het komt direct terug zei mijn gyneacoloog

5 maanden geleden

Reactie op LauraVI95

Via een infuus waarschijnlijk dan? Ik heb het niet voor naalden, zou ik op ...
Jaa das idd via een infuus sn😢 ale zij mij gynaecoloog toch en zot eh als je keer iemand nodig hebt

5 maanden geleden

Reactie op LauraVI95

Via een infuus waarschijnlijk dan? Ik heb het niet voor naalden, zou ik op ...
Helaas moet je met de bevalling zowiso een infuus antibiotica krijgen. Ik testte een aantal maanden geleden positief al en heb toen antibiotica gekregen in pil vorm, maar moet toch met de bevalling nog steeds een infuus krijgen aangezien het een bacterie is die telkens weer terug komt helaas. Al vrees ik dat ze meestal altijd zowiso wel een staan prikken om een katheter te plaatsen indien ze tijdens de bevalling nog iets extra moeten toedienen 🙈

5 maanden geleden

Reactie op chiaraW

Helaas moet je met de bevalling zowiso een infuus antibiotica krijgen. Ik t ...
Hmm, dat moet ik misschien nog eens goed overleggen dan. Ik ben zwanger geworden met een fertiliteitstraject. Naast de injecties heb ik heel bloedafnames moeten doen, en dat in combinatie met moeilijke aders heeft er voor gezorgd dat ik nu snel begin te panikeren als ze moeten prikken.

5 maanden geleden

Reactie op LauraVI95

Hmm, dat moet ik misschien nog eens goed overleggen dan. Ik ben zwanger gew ...
Je krijgt sowieso een infuus ookal moet je niks krijgen maar dan is er altijd al 1 als er iets moest gebeuren. Er zit dan een slotje op. En ivm de GBS ik had dit ook en had 4 zakjes antibiotica gekregen om de 4u. Als je water breekt moet je meteen binnen gaan omdat je baby dan bloot gesteld wordt aan de bacterie daarmee dat je dit via infuus moet krijgen.

5 maanden geleden

Reactie op LynnRmrs

Je krijgt sowieso een infuus ookal moet je niks krijgen maar dan is er alti ...
Oh ok, dit wist ik dus niet… goed dat ik het hier te weten kom zodat ik me alvast kan voorbereiden op het prikje. Ik heb heel dunne en moeilijk zichtbare aders. Bloed prikken is steeds een ramp bij mij en ook een infuusje bij een kijkoperatie een aantal jaar geleden was een horrorverhaal (de dag erna zag mijn hand bont en blauw!).

5 maanden geleden

Reactie op LauraVI95

Oh ok, dit wist ik dus niet… goed dat ik het hier te weten kom zodat ik me ...
Gewoon rustig blijven, komt allemaal goed. Heb je al goed nagedacht over de bevalling ? Ga je voor een epidurale gaan ? Geloof me eens je in arbeid bent ga je ze gewoon laten doen met je lichaam ! Er gaat zoveel gebeuren. De mensen rond jou bed hebben alveel ervaring komt allemaal goed ☺️

5 maanden geleden

Reactie op LauraVI95

Ook nog even over het prikken 😅 heel veel hangt af van wie er prikt.. Ben zelf ook een verpleegkundige en weet er alles van 🤭 komt helemaal goed hoor ! Eens je je babytje op je hebt liggen ben je alles vergeten

5 maanden geleden

Reactie op LynnRmrs

Gewoon rustig blijven, komt allemaal goed. Heb je al goed nagedacht over de ...
De gynaecoloog had er mij al naar gevraagd, en ik heb aangegeven dat ik liefst in bad zou bevallen. Ze heeft toen ook al genoteerd dat ik schrik heb voor naalden. Idd, heel veel hangt ook van de verpleegkundige af! Vorige week had ik een hele lieve dame en ik voelde amper iets van het bloed prikken. Terwijl ik eerder een hele brute dame had die zonder verwittigen ineens in mijn hand prikte 🫣

5 maanden geleden

Reactie op LauraVI95

De gynaecoloog had er mij al naar gevraagd, en ik heb aangegeven dat ik lie ...
Inderdaad, zeker alles bespreken. En weet ook dat alles nog kan veranderen op het moment zelf. Dus zorg dat je verschillende senario's al in je hoofd hebt. Veel succes !

5 maanden geleden

Reactie op LynnRmrs

Inderdaad, zeker alles bespreken. En weet ook dat alles nog kan veranderen ...
Het is al goed dat ik nu weet dat ze sowieso zullen prikken. Dank je wel!!

5 maanden geleden

Reactie op LauraVI95

Hopelijk valt het allemaal mee! Vooral focussen op dat kleintje dat eraan komt en proberen niet te veel aan de rest te denken! ☺️