9 Reacties

2 maanden geleden

Hoevaak kolf/voed je op een dag en hoelang?

2 maanden geleden

Reactie op iwgnr

Om de 3u overdag en ´s nachts 1x 6u ertussen en 1x 4u.

2 maanden geleden

Reactie op iwgnr

Vaak 2x 10 min

2 maanden geleden

Komt je kindje nog bij en blijft hij/ zij groeien? Als dat het geval is kan je gerust zijn. Ik heb ongeveer hetzelfde voedingsritme als bij u en mijn zoontje van 10weken groeit als kool en komt ook goed bij.

2 maanden geleden

Mijne is ook 7 weken en heb hetzelfde en ook het gevoel dat mn productie even op een laag pitje zit. Vroedvrouw zei skin-to-skin doen en de baby vaak aanleggen om de productie op terug op gang te brengen. Zou na 2 dagen beter moeten zijn. Is ook normaal dat er een terugval is na 2 maand zei ze, hoeft nog niet meteen een slecht teken te zijn. Succes!

2 maanden geleden

Aja en ook zeker beide borsten blijven aanbieden :)

2 maanden geleden

Reactie op kamsif

Mijne is ook 7 weken en heb hetzelfde en ook het gevoel dat mn productie ev ...
Merci! Heb net een lactatiekundige gehoord. Ze zei dat ze een sprongetje maakt en de vette melk nodig heeft, maar de vette melk komt niet gemakkelijk waardoor ze haar hoofdje naar achter doet en je tepel meetrekt om de toeschietreflex te stimuleren. Wat te doen: met vlakke hand borst stimuleren als ze drinkt. Werkt dit niet meer, dan andere borst aanbieden en hetzelfde doen. Eventueel daarna opnieuw de eerste borst. Bij twijfel over productie, (maar is er echt van overtuigd dat het niet dat is) indd vaker aanleggen ofwel 2x per dag kolven ('s morgens en kort na de middag). Ik heb net met hand mee geholpen en ging een pak beter.

2 maanden geleden

Reactie op Odal24

Komt je kindje nog bij en blijft hij/ zij groeien? Als dat het geval is kan ...
Dankje! Volgende week wordt ze opnieuw gewogen :-) kind en gezin was de weegschaal vergeten vorige keer.

2 maanden geleden

Reactie op Marieke_VD

Merci! Heb net een lactatiekundige gehoord. Ze zei dat ze een sprongetje m ...
Aah ja idd dat zei mijn vroedvrouw ook van met de hand mee te helpen! Leuk dat het beter lukte :D