28 Reacties

6 maanden geleden

Daar heb ik geen idee van want ik heb ook een aparte hospitalisatie verzekering die eigelijk alle kosten die de cm niet terug betaald, zij dan terugbetalen waardoor allesinds al mijn kamer 100% is terugbetaald volgens hen

6 maanden geleden

Maar voor het totaal pakket van alles moet ik wel 600 euro kosten rekenen van de dingen die door beiden niet helemaal kunnen terugbetaald zijn

6 maanden geleden

Reactie op Jana-Maxim

Daar heb ik geen idee van want ik heb ook een aparte hospitalisatie verzeke ...
Het is niet zozeer de kamer die het duur maakt. Dat wordt meestal nog wel behoorlijk terugbetaald. Het zijn de ereloonkosten die alle dokters mogen aanrekenen die ook maar iets met de bevalling te maken hebben dat het een bijzonder kostelijk plaatje kan maken! Ik heb hospitaalplan van CM en daar wordt het dus 100% terugbetaald. Als leek denk je dan dat alles in orde is. Maar artsen mogen tot 300 % ereloonkosten aanrekenen. Ik heb dit helaas te laat ontdekt (reeds zwanger) en dan kon je enkel nog maar van verzekering veranderen aan dezelfde voorwaarden... Soit, mij is het uiteindelijk niet waard om minstens 600 euro zelf te betalen voor 2 a 3 dagen alleen op een kamer te liggen. Bezoek mag in mijn ziekenhuis toch maar 2 uur per dag. Hopen dat er weinig moeten bevallen en ik alsnog alleen zal liggen 😅 en anders is het maar zo. Met die 600 (of in geval met complicaties enkele 1000en euro's) kan ik beter andere dingen doen,met het kindje 😊

6 maanden geleden

Reactie op eefjesinglemom

Het is niet zozeer de kamer die het duur maakt. Dat wordt meestal nog wel b ...
Ik bedoel 600 euro voor alles wat te maken heeft met de bevalling, werd mij zo gezegd. Van die erelonen wist ik niks, hoe worden die berekend? 😱

6 maanden geleden

Het is niet zozeer de kamer die het duur maakt. Dat wordt meestal nog wel b ...
Oh jee, nu besef ik waarom het ziekenhuis vroeg of mijn verzekering inorde was toen ik een 1 persoonskamer vroeg. Ik ga dat toch even checken bij mijn verzekering en desnoods veranderen van kamer keuze nu het nog kan!

6 maanden geleden

Reactie op Jana-Maxim

Ik bedoel 600 euro voor alles wat te maken heeft met de bevalling, werd mi ...
Bij een "normale" bevalling zou het idd rond een 600 euro gaan, zei mijn gynaecoloog. Maar, als je een keizersnede zou nodig hebben, dat is al duurder dan gewoon bevallen (dus 150% van die prijs mogen ze dan aanrekenen.) En mochten er nog andere complicaties zijn...extra kinderarts nodig of weet ik veel wat, of je moet langer blijven en dergelijke ...op alles mogen ze die 150, 200 of 300% aanrekenen.... Dat is het mij niet waard, hoewel ik heel graag alleen zou liggen 😅

6 maanden geleden

Bij een "normale" bevalling zou het idd rond een 600 euro gaan, zei mijn gy ...
Bedankt voor de info, ik ga eens informeren of die 1 persoonkamer effectief helemaal gedekt wordt. Zoniet ga ik toch eens nadenken want ik steek ook liever die centjes in onze kleine man ipv een kamer😅

6 maanden geleden

Op de site van mijn ziekenhuis kan je de kosten zo wat na kijken. En voor een gewone bevalling zonder complicaties… moet je ongeveer 1.775 rekenen voor een eenpersoonskamer die je zelf zult moeten betalen. Voor een keizersnede is dit ongeveer 2.254 euro😅

6 maanden geleden

Reactie op MamaVos1999

Op de site van mijn ziekenhuis kan je de kosten zo wat na kijken. En voor e ...
Ook al heb je een verzekering? En met een 2 persoonskamer zijn die kosten minder?

6 maanden geleden

Reactie op Jana-Maxim

Ook al heb je een verzekering? En met een 2 persoonskamer zijn die kosten m ...
Jaah klopt met verzekering inbegrepen 😅

6 maanden geleden

Van eenpersoonskamer

6 maanden geleden

Tweepersoons kamer

6 maanden geleden

Gewoon eens bellen naar het ziekenhuis waar je bevalt en je vraag stellen hoeveel ereloon ze vragen bij een bevalling de cm betaald tot 100% ereloon en 55€ per dag dat je daar bent de rest moet je zelf betalen

6 maanden geleden

Reactie op MamaVos1999

Op de site van mijn ziekenhuis kan je de kosten zo wat na kijken. En voor e ...
Ja met de gewone standaard hospitalisatie van de cm klopt dit. Je kan wel nog een extra verzekering nemen ook nu je zwanger bent. Om specifiek die kosten te dekken.

6 maanden geleden

Ik had hiervoor gebeld naar CM en in het allerslechtste geval kun je tot €4000 zelf betalen met een eenpersoonskamer in Klina als je een hospitalisatieverzekering hebt van CM. Ik neem dus ook een tweepersoonskamer.

6 maanden geleden

Reactie op Celibb

Ik had hiervoor gebeld naar CM en in het allerslechtste geval kun je tot €4 ...
Vreselijk hé...dan vraag je jezelf wel af waarom je eigenlijk al jaar en dag een hospitalisatieverzekering neemt...toch wel net om alleen te kunnen slapen als je naar het ziekenhuis moet. 🤔 Hierna schakel ik over naar een verzekering waarbij dat wel kan!

6 maanden geleden

Vreselijk hé...dan vraag je jezelf wel af waarom je eigenlijk al jaar en da ...
Ja ik ook! Ik had hier vroeger niet zo bij stilgestaan… nu is het te laat 😅

6 maanden geleden

Vreselijk hé...dan vraag je jezelf wel af waarom je eigenlijk al jaar en da ...
Ik ga na de bevalling ook overstappen pff tot 4000 euro alleen omdat je op een eenpersoonskamer wilt verblijven en gewoon wilt genieten van je baby’tje zonder andere mensen 😅

6 maanden geleden

Reactie op HS8894

Ja met de gewone standaard hospitalisatie van de cm klopt dit. Je kan wel n ...
Die is niet meer mogelijk toch? Ik heb daarstraks een mailtje gestuurd of ik nog een extra verzekering kon nemen maar ik veronderstel dat dit voor begin september niet meer geregeld kan worden

6 maanden geleden

Reactie op MamaVos1999

Die is niet meer mogelijk toch? Ik heb daarstraks een mailtje gestuurd of i ...
Ik heb het nagevraagd na de kosten hier allemaal te lezen bij mijn verzekeraar en ik heb dus die extra verzekering. Gelukkig want ik betaal er elke maand wel voldoende voor😅 hij zei ook dat moest ik dat niet hebben het nu te laat zou zijn om een extra te nemen want het duurt iets van een 6maand...