21 Reacties
7 maanden geleden
Volgens wat de gynaecoloog mij vertelde...indien je hospitaalverzekering ook van CM is.... dekken ze slechts 100% van de erelonen. Bij een normale bevalling en indien uw gynaecoloog ook rond 150% ereooon vraagt zou je zo'n 600 euro zelf moeten betalen. Bij keizersnede is dat al veel meer, laat staan als er nog andere "problemen" zouden zijn komen.... Ik voel me in ieder geval in het zak gezet door CM 😵💫 en zal dus ondanks hospitaalverzekering een 2 persoonskamer gaan nemen.
7 maanden geleden
Reactie op eefjesinglemom
Volgens wat de gynaecoloog mij vertelde...indien je hospitaalverzekering oo ...
Deze info klopt niet hoor. Tenzij je al zwanger was toen je je aangesloten hebt.
Ik ben ook verzekerd volgens hospitaalplan van CM en bij mijn vorige bevalling in 2022 alles mooi terugbetaald gekregen. Voor een eenpersoonskamer op materniteit gelden andere regels qua terugbetaling van ereloonsupplementen dan bv voor een opname na operatie.
7 maanden geleden
Reactie op marliesver
Deze info klopt niet hoor. Tenzij je al zwanger was toen je je aangesloten ...
Heb me net nog even verdiept in het contract van de CM en wat ons ziekenhuis zegt.
Hospitaalplan betaalt tot €55/dag kamersupplement terug. Ons ziekenhuis rekent €75/dag aan. Maar die €20 per dag die we zelf betalen vind ik best meevallen.
De ereloonsupplementen worden inderdaad tot 100% vergoed. In ons ziekenhuis mag er op materniteit max 100% ereloonsupplement worden gevraagd bij een eenpersoonskamer, daar wordt alles dus terugbetaald.
Misschien hangt dit dus wel af van ziekenhuis tot ziekenhuis?
7 maanden geleden
Ik ben ook verzekerd via CM en heb hen hierover gebeld. Ze gaven aan dat als ik een tweepersoonskamer zou nemen, ik maar rond de €50 uit eigen zak zal moeten betalen (ook bij keizersnede etc).
Als ik een eenpersoonskamer zou nemen, en ik zou een keizersnede en complicaties hebben, zou dit kunnen oplopen tot €4000 uit eigen zak betalen. Ik kies dus ook voor een tweepersoonskamer… en hopen dat dat meevalt 😅
7 maanden geleden
Reactie op Celibb
Ik ben ook verzekerd via CM en heb hen hierover gebeld. Ze gaven aan dat al ...
Wat een verschil in prijs zeg 🫣
7 maanden geleden
Hangt van het ziekenhuis af en waar en hoe sterk uw hospitalisatie verzekering is. Ook misschien een idee om het land waarin je bevalt mee te delen want hier hangt namelijk ook alles van af.
Neem je alles aan van het ziekenhuis? Zoals start kit voor de baby met producten en dergelijke dan is er een meerkost.
Blijft je man overnachten? Krijgt jouw man ook ziekenhuismaaltijd dan moet je deze wel betalen (die van jezelf niet).
Maar als je goed verzekert bent is het gemiddeld tussen de 200 en de 650 die je zelf nog moet betalen.
6 maanden geleden
Reactie op Celibb
Ik ben ook verzekerd via CM en heb hen hierover gebeld. Ze gaven aan dat al ...
Whut?!?! Dat is heel veel verschil ... maar toch ga ik voor een eenpersoonskamer. Bij mijn eerste kraamperiode toch veel nood aan rust en privacy 😌
Laat ons dan maar hopen dat alles vlot verloopt 😅😅
6 maanden geleden
Reactie op eha89
Interessant om te weten, maar heb je ook Hospitaalplan bij CM of enkel mutu ...
Hospitaalplan. CM had wel laten weten dat de prijzen inderdaad ook van het ziekenhuis en regio waar je bevalt afhangen. Ik beval in regio noord-Antwerpen, en dan zouden dat dus ongeveer de prijzen zijn. Ik had al van vriendinnen en kennissen gehoord dat als je CM Hospitaalplan hebt, de bevalling dus heel duur kan zijn bij een eenpersoonskamer. Vandaar dus nagevraagd en ook heel erg geschrokken van het prijsverschil. Die €4000 eigen bijdrage zou dus wel in het allerslechtste geval zijn (dus keizersnede, complicaties etc).
6 maanden geleden
Bij de eerste bevallen met een keizersnede van een prematuurtje in totaal 10dagen ik het ziekenhuis gelegen ook op de MIC , een tweepersoonskamer en heb niets zelf moeten betalen.
Bij de tweede 5 dagen in het ziekenhuis gelegen waarvan ook weer 3dagen op de MIC , dan wel vaginaal kunnen bevallen op een eenpersoonskamer en een 400 euro zelf moeten betalen. Was wel in 2020. In UZ leuven trouwens
6 maanden geleden
Ik denk dat ik rond 2000 euro zelf heb betaald bij mijn vorige zwangerschap. Het was een keizersnede (5 dagen overnachting) , eenpersoonskamer en ik heb ook een hospitalisatieverzekering. Ik zou nooit een kamer nemen met 2... Zeker niet als je een keizersnede hebt. Je bent echt een wrak en moet bij alles geholpen worden.. Dat met een baby die om de 2u weent, als je met 2 ligt en ze slapen niet op dezelfde moment heb je helemaal geen rust meer.
6 maanden geleden
Ik heb €200 zelf betaald na tussenkomst van de cm. Dit waren voornamelijk de verblijfskosten van mijn man die ook op de kamer sliep en ontbijt kreeg. Ik heb geen epidurale gehad.
6 maanden geleden
Reactie op Celibb
Hospitaalplan. CM had wel laten weten dat de prijzen inderdaad ook van het ...
Hier is àlles terugbetaald door de cm 🧐
6 maanden geleden
Ik heb via m’n werk een hospitalisatie bij KBC. Heb hen gisteren even gebeld en echt àlles is gedekt bij hun. Erelonen ongelimiteerd, supplementen ook… toch een hele geruststelling 😮💨
6 maanden geleden
Reactie op Celibb
Eenpersoonskamer of tweepersoonskamer? En Klina of een ander ziekenhuis?
Eenpersoons in Uz Gent