9 Reacties
4 maanden geleden
Hopelijk verdwijnen de babyblues snel! Fijn dat je zo goed op je vriend kan steunen.
Mijn september baby is een augustus baby geworden. Hij is een maand te vroeg geboren. Hij doet het supergoed en is een rustig baby'tje 🥰. Ikzelf kijk niet echt met een positief gevoel terug op mijn bevalling. Ik had het gevoel dat ik me best goed voorbereid had op voorhand, maar uiteindelijk kan je u echt niet voorbereiden omdat alles anders kan lopen... dat was bij mij het geval 😅. Dinsdags is 's middags mijn water gebroken op het werk. Rond 14 u in het ziekenhuis aangekomen. Ik had wel weeën, maar niet genoeg om voldoende ontsluiting te krijgen. Er zijn dan weeënopwekkers gegeven, maar dat was helaas nog niet voldoende. Epidurale werkte helaas ook niet voldoende. Uiteindelijk is donderdags om 15 u de beslissing gevallen om een keizersnede uit te voeren. Naar mijn gevoel heeft deze beslissing te lang op zich laten wachten want heb enorm afgezien en was volledig op...zowel mentaal als fysiek. Het herstel van de keizersnede is wel vlot verlopen en ik geniet enorm van mijn zoontje, maar ik merk wel dat ik de bevalling nog een plaats moet geven.
4 maanden geleden
Reactie op arasp
Hopelijk verdwijnen de babyblues snel! Fijn dat je zo goed op je vriend kan ...
“Fijn” is niet het juiste woord, maar ik zou zeggen, fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die de bevalling nog moet verwerken. Jammer dat ze jou zo lang laten wachten hebben 😢
Neem zeker ook jouw tijd om alles een plaatsje te geven.
4 maanden geleden
Hier 19 september bevallen en ik voel me eigenlijk kei goed. Ik had geen verwachtingen van de bevalling ik hoopte alleen dat het geen keizersnede zou worden.
De bevalling ging uiteindelijk super vlot om 8u vliezen gebroken en om 12u30 was ze er. Klein scheurtje in het littekenweefsel van de knip van de vorige bevalling. Eigenlijk niet echt pijn gehad erna ook niet natuurlijk wel stijf maar niet zoals bij de vorige 2 bevallingen.
Na 2 prematuurtjes geniet ik enorm hard van een kleintje direct bij mij , de vele uren borstvoeding , huid op huid contact en heb alleen maar "verdriet" dat er al weer 12 dagen voorbij zijn 😅
4 maanden geleden
Ik was uitgerekend voor de 18de en uiteindelijk de 11de september bevallen met een gentle keizersnede.
Dit was absoluut niet wat ik wou maar ik had geen andere keus ( lag stuit) en had hierdoor wel het geluk me op voorhand hierop te kunnen voorbereiden.
Achteraf bleek dat zijn hoofd zo groot is dat hij niet door mijn bekken had gepast. Dus als Thor 🫐❤️ niet in stuit had gelegen was mijn natuurlijke bevalling hoogstwaarschijnlijk geëindigd in een spoed keizersnede.
Sinds ik dit weet heb ik m'n bevalling kunnen plaatsen. Morgen wordt Thor 🫐❤️ 3 weken oud en ondertussen heb ik geen last meer van stuwing, de bevalling grotendeels kunnen verwerken en de baby blues is ook voorbij. Ik word wel nog steeds sneller emotioneel door een film of nieuws maar niets geks.
M'n wonde van de keizersnede is mooi aant genezen maar blijft voorlopig wel nog tegen trekken, pijn doen en ik kan nog steeds niet terug op m'n zij slapen.
Al met al zijn we contente ouders met een flinke zoon.
Maar nu dat de buren naast ons zijn beginnen verbouwen en we nog minstens 45dagen int lawaai gaan zitten ist wel terug wat paniek 😱
3 maanden geleden
Reactie op LauraVI95
Goed dat je het een plaatsje kunnen geven hebt, en dat je goed herstelt.
...
Vandaag valt de overlast mee want we mogen ons rust gaan zoeken bij mijn schoonzus die ook meter is van Thor 🫐❤️.
Blijkbaar ist grootste deel van de afbraakwerken gedaan en gaan ze nu beginnen met opbouw. Dus dit zou moeten meevallen 😅