2 Reacties

3 maanden geleden

Afhankelijk van hoe voorliggend het is wil dat meestal een keizersnede zeggen. Bij mij lag de placenta ook zeer laag maar naarmate de zwangerschap is deze met de baarmoeder mee gegroeid en hoger komen te liggen. Alles goed dus voor een vaginale bevalling.

3 maanden geleden

Ik heb een geplande keizersnede gehad omwille van een voorliggende placenta, werd beslist op 34/35w. Keizersnede werd achteraf met een een week vervroegd doordat ik random op een avond op 37w opeens bloedverlies had. Uiteindelijk bevallen op 37+5 ipv 38+3. De keizersnede zelf is goed verlopen zoals besproken met mijn gyne wel twee zakken bloed moeten krijgen achteraf omdat ik veel bloed had verloren, maar het herstel thuis was verschrikkelijk bij mij. Ik had me voor de zekerheid bij de gyn van wacht laten checken omdat ik schrik had dat iets niet oké was. Alles zag er goed uit volgens de echo en inwendige onderzoek en bloedtest. Nu ben ik 5w verder en voel me pak beter en heb weinig tot geen pijn meer. Over 2 weken heb kk post consultatie bij mijn gyne.