12 Reacties

6 dagen geleden

Opbouwen van 1 min laten wenen … eventueel eerst bij haar blijven liggen en telkens wat korter … zal idd niet simpel zijn maar lukt je wel De aanhouder wint! Succes

6 dagen geleden

Misschien eens proberen met slaapassociaties? Is wel een lange weg maar kan misschien wel een oplossing zijn… je moet ze dan ook helemaal niet laten wenen.

6 dagen geleden

Hier sliep ze ook enkel bij mij, dus echt op of tegen mij. Eerste dag creche en ze sliep daar binnen de 5 min zelfstandig in een bedje na een beetje gezaagd te hebben, dus niet echt wenen. Dag erna thuis geprobeerd overdag... ging vanzelf.

6 dagen geleden

Hier ook nooit gedacht dat ging lukken maar hier ging het gewoon van zelf opeens sliep ze alleen zonder hulp ze slaapt al 2 maanden zonder hulp of niets komt uiteindelijk wel goed

5 dagen geleden

Reactie op Lies B

Hier sliep ze ook enkel bij mij, dus echt op of tegen mij. Eerste dag crech ...
Och dat is fijn! Onze meid momenteel al een uurtje lastig in de opvang omdat ze haar slaap niet kan vinden. Hopelijk toch snel 🤞🏻🥺

5 dagen geleden

Reactie op Megan.

Och dat is fijn! Onze meid momenteel al een uurtje lastig in de opvang omd ...
Ik hoop het ook voor jullie! Die eerste dagen zijn spannend. Bij ons is ze volgens hen te traag met flesje drinken, dus moetenwe thuis ook oefenen. En nu week 2 is ze ziek... mja was te verwachten. Dikke snotneus, af en toe hoesten en 2x 1 dag koorts, in het weekend vanzat avond tot zon ochtend en woensdag, maar dat kwam denk ik door de vaccinaties di avond in combinatie met slechter slapen doordat haar neus verstopt zit.

5 dagen geleden

Reactie op Lies B

Ik hoop het ook voor jullie! Die eerste dagen zijn spannend. Bij ons is ze ...
Ja, ik hou mij ook klaar tot ze ziek is nu ze naar de opvang gaat. We kunnen ze maar graag zien en proberen te helpen? 🤷🏻‍♀️🥰

5 dagen geleden

Reactie op Megan.

Ja, ik hou mij ook klaar tot ze ziek is nu ze naar de opvang gaat. We kun ...
Inderdaad, veel knuffelen helpt. Naast uiteraard haar neusje spoelen. Gelukkig laat ze dat goed doen. Ik denk dat ze snapt dat het nadien beter is. Ze is 4 maand. Misschien maak ik me dat wijs🤭

5 dagen geleden

Als je hier zelf niet achterstaat, laat je baby dan aub niet wenen... Een baby die huilt ervaart stress en heeft ons nodig om deze te reguleren. Een baby die na het huilen 'in slaap valt' bevriest als het ware en komt niet tot rust. Dit is nefast voor de hechting Als je wil werken rond het inslapen zonder slaaptraining raad ik je het boek 'zachte nachten' aan.

5 dagen geleden

Reactie op Human9113

Als je hier zelf niet achterstaat, laat je baby dan aub niet wenen... Een b ...
Wou ik net zeggen van dat boek. Echt een aanrader!

5 dagen geleden

Ik heb het boek al reeds gelezen. Deze avond pick up put down toegepast met haar tutje maar telkens dat ze begon te wenen nam ik ze direct bij mij. Ik laat ze zeker niet wenen! Na 40minuten viel ze rustig in slaap 🥰🥹

5 dagen geleden

Reactie op Megan.

Ik heb het boek al reeds gelezen. Deze avond pick up put down toegepast m ...
Oh fijn om te horen! 😊