10 Reacties

7 maanden geleden

Je laat best meteen bloed trekken bij je huisarts, dan ben je zeker. Is inderdaad zeer fel aanwezig dit jaar. Ik liet me twee weken geleden ook testen aangezien er heel wat kinderen in mijn klas besmet waren met de 5e kinderziekte. Hopelijk valt het allemaal mee 馃

7 maanden geleden

Hoeveel weken ben je zwanger?

7 maanden geleden

Reactie op ElineFraip

Hoeveel weken ben je zwanger?
31 weken

7 maanden geleden

Als je over een week ook vlekjes en eventueel gewrichtspijnen krijgt, ben je redelijk zeker 馃槥 Anderzijds gaat corona ook weer veel rond en kan dat ook deze symptomen geven. Ik heb op 20w parvo gehad en wordt nu tot 30w wekelijks opgevolgd.

7 maanden geleden

Reactie op jolien15

31 weken
Dan is het gevaar normaal gezien wel geweken voor je baby. Ik heb mezelf ook laten testen op 32 weken en zowel gynaecoloog en huisarts stelden me toen gerust dat ik uit de gevarenzone was. Maar ik zou zeggen, laat zeker eens bloed trekken!

7 maanden geleden

Reactie op eha89

Als je over een week ook vlekjes en eventueel gewrichtspijnen krijgt, ben j ...
Jaa heb ook spierpijn..

7 maanden geleden

Reactie op jolien15

Jaa heb ook spierpijn..
Maar als het gewrichtspijnen zijn, voel je echt wel het verschil. Mijn vingers, polsen, ellebogen, enkels, nek, knie毛n enz deden vooral pijn. Ik kon een kleine week lang bijna niet recht komen en de trap op of af gaan. Ik voelde me echt een oud vrouwtje met reuma of artrose ofzo 馃き Een ander gevoel dan de spierpijnen zoals bij griep (dit had ik wel de week ervoor, wat dus de start van Parvo bleek te zijn, maar ook op griep of corona kan wijzen). Na 20w is het grootste gevaar geweken, maar het kan in uitzonderlijke gevallen toch nog problemen geven. Het virus kan ongeveer 10w lang aanwezig zijn en voor bloedarmoede zorgen heb ik begrepen. Zodra de doorbloeding in de hersenen niet verhoogd, is alles OK!

7 maanden geleden

K begrijp dat je ongerust bent, maar da zijn ook de symptomen van een keelontsteking 馃槈 door de koorts kan je spierpijn krijgen en rode wangen. Als je het echt niet vertrouwd, ga je inderdaad beter eens naar de dokter 馃槉 hopelijk is het ook 'maar' een keelontsteking 馃

7 maanden geleden

Reactie op eha89

Maar als het gewrichtspijnen zijn, voel je echt wel het verschil. Mijn ving ...
Ik heb ook het parvovirus gehad toen ik 14w zwanger was. En inderdaad heel erge gewrichtspijnen, idem voor de trappen op en af gaan 馃槄 Mij is toen (maar ik zat natuurlijk wel wat vroeger in de zwangerschap) gezegd dat het heel goed was om dit te melden aan de gynaecoloog en bloed te laten trekken. Daaruit konden ze zien dat ik nog geen antistoffen had en het de eerste keer doormaakte. Ben voorlopig nog tot eind juli in extra opvolging, 1x per week op controle. Gynaecoloog zegt ook steeds dat zolang de doorbloeding ok茅 is en er geen vocht in het hoofdje/hartje/buikje is het in orde is. Maar een extra controle kan nooit kwaad denk ik馃槉

7 maanden geleden

Bloedonderzoek is inorde, ook geen corona..馃檪