14 Reacties

4 maanden geleden

Oeps niet echt tips nee. Ik heb maar een kleine week last gehad van stuwingen en dan hielp het voor elke voeding mijn borst te masseren. Ik had begrepen dat kolven bij stuwing juist niet goed is omdat je de productie zo op gang houd

4 maanden geleden

Reactie op Odal24

Oeps niet echt tips nee. Ik heb maar een kleine week last gehad van stuwing ...
Ijs compressen hielpen ook enorm en lanoline smeren of een beetje moeder melk smeren aan de pijnlijke tepels hielp ook heel goed. Jammer dat je moet stoppen. Hopelijk gaat het afbouwen nog goed. Veel succes.

4 maanden geleden

Reactie op Odal24

Oeps niet echt tips nee. Ik heb maar een kleine week last gehad van stuwing ...
Dat dacht ik ook ivm het afkolven dat het de productie stimuleert. Volgens mijn lactatiekundige zal dat niet gebeuren als ik enkel de druk er afhaal en niet meer afkolf… maar de stuwing wordt precies nog meer. 😥

4 maanden geleden

Reactie op Mamsx2

Dat dacht ik ook ivm het afkolven dat het de productie stimuleert. Volgens ...
Oei, das minder. Ik weet echt niet wat je nog meer kan doen. Mijn excuses 🫣

4 maanden geleden

Bij mii hielp het ook om koude compressen te gebruiken. Er werd mij ook expliciet afgeraden om te kolven. Voor de voeding warmte en na de voeding koude. Succes!

4 maanden geleden

Reactie op elinebte

Bij mii hielp het ook om koude compressen te gebruiken. Er werd mij ook ex ...
Je legde de babytje aan aan je borsten dan?

4 maanden geleden

Reactie op Mamsx2

Je legde de babytje aan aan je borsten dan?
Pampers met heet water en dan manueel masseren .. hier spoot het er vanzelf uit op die manier.. of onder de douche.. vochtige warmte hielp hier goed om de spanning eraf te halen.. veel moed!!i

4 maanden geleden

Reactie op Alcoooo

Pampers met heet water en dan manueel masseren .. hier spoot het er vanzelf ...
Dankjewel!❤️

4 maanden geleden

Reactie op Alcoooo

Pampers met heet water en dan manueel masseren .. hier spoot het er vanzelf ...
Manueel masseren deed je dat op bepaalde tijdstippen of steeds wanneer de spanning/druk te veel werd? Ik ga het ook zo proberen…

4 maanden geleden

Reactie op Mamsx2

Manueel masseren deed je dat op bepaalde tijdstippen of steeds wanneer de s ...
Wanneer de druk teveel werd, vaak net voor de voeding.. omdat mijn zoontje anders niet goed kon aanhappen..

4 maanden geleden

Zelf kan ik ook geen tips geven maar er is een Facebook groep “fulltime kolvers” en daar staan er heel veel tips in, mensen reageren super snel, .. Je kan er tips vinden om zsm te stoppen met kolven maar ook tips mbt je overproductie/stuwingen.

4 maanden geleden

Voor verkoeling van de borsten gaf mijn vroedvrouw een grappige en gelukkig ook werkzame tip. Een witte kool in de koelkast leggen en twee bladeren eraf halen en die in je bh steken. De eerste keer een kriek gelachen om deze methode (loop je daar met twee koolbladeren op je tieten 😁), maar het is wel een voorgevormd en goedkoop 'coolpack'

4 maanden geleden

Reactie op veerle1234

Voor verkoeling van de borsten gaf mijn vroedvrouw een grappige en gelukki ...
Of eerder een koolpack 🤣 goede tip 👍

3 maanden geleden

Ik heb ook erg veel last gehad van stuwing. Mij werd ook afgeraden te kolven. Voor de voeding moest ik inderdaad warmte leggen dmv een pamper met warm water te vullen of een handdoek nat te maken en dat op de borst te leggen. Na de voeding was het dan een koude compres en nadien ook koolbladeren. Extra druk kan je er afhalen in de douche (zorgde hier steeds voor lekkende borsten). Met masseren moet je ook oppassen: masseer je borst zelf niet, enkel je tepelhof en tepel zelf mag je manueel stimuleren. Als je je borst gaat mee masseren, kan je juist een borstontsteking in de hand werken! In de plaats van masseren, raadde mijn lactatiedeskundige me aan om zachtjes met 2 vingers te 'trappelen' op de borst (dus nu wel echt op de borst, niet op je tepelhof) terwijl mijn baby aanhapte. Om zo hele zachte trillingen te veroorzaken en de melk te doen stromen. Dat werkte ook heel goed! Op minder dan een week tijd was er al een groot verschil te merken. Moed houden, ik kwam ook van diep. Het ging gepaard met erg veel traantjes. Maar die stuwing trekt echt wel weer weg!