242 Reacties

4 maanden geleden

Hier net terug van de monitor. Zit nog steeds maar op 1.5 cm en ineens zei de vroedvrouw dat mijn baarmoederhals nog vrij lang is. Strippen is alweer niet gelukt. Maandag opnieuw monitor en dinsdagavond binnen voor de inleiding.

4 maanden geleden

Reactie op LauraVI95

Hier net terug van de monitor. Zit nog steeds maar op 1.5 cm en ineens zei ...
Courage! Hier intussen 40+6 en al gestript zonder resultaat, wel 3cm ontsluiting en volledig verweekte baarmoederhals. Misschien omdat het mijn derde (en laatste) is dat ze me zo lang mogelijk laat 'genieten' van de zwangerschap. Maandag bespreken we eventuele inleiding pas . Dus dan ben ik 41+2 :-)

4 maanden geleden

Reactie op Alcoooo

Courage! Hier intussen 40+6 en al gestript zonder resultaat, wel 3cm ontslu ...
Hopelijk schiet het nog spontaan in gang! Ons ziekenhuis gaat niet over de 41 weken, en die termijn zal ik woensdag bereikt hebben.

4 maanden geleden

Reactie op LauraVI95

Hopelijk schiet het nog spontaan in gang! Ons ziekenhuis gaat niet over de ...
Welk ziekenhuis is dat? :-)

4 maanden geleden

Reactie op Alcoooo

Welk ziekenhuis is dat? :-)
Maria Middelares in Gent

4 maanden geleden

Reactie op LauraVI95

Maria Middelares in Gent
Ooh ok, ik ga bevallen in Sint-Lucas in Gent. 🫣 succes daar!!!

4 maanden geleden

Reactie op LauraVI95

Hier net terug van de monitor. Zit nog steeds maar op 1.5 cm en ineens zei ...
Hopelijk schiet het nog ingang. Veel succes!🤞🍀

4 maanden geleden

Reactie op Alcoooo

Ooh ok, ik ga bevallen in Sint-Lucas in Gent. 🫣 succes daar!!!
Jij ook succes!

4 maanden geleden

Reactie op Vrhyn

Hopelijk schiet het nog ingang. Veel succes!🤞🍀
Dank je wel!

4 maanden geleden

Net even aan de monitor geweest, niet in arbeid, om de 10 minuten harde buik en zag er goed uit. Ondertussen nog even getoucheerd, volgens haar een kleine 2cm, ze probeerde meteen eens te strippen ook (wat al mogelijk was), benieuwd of het iets op gang zal brengen... heb altijd zoveel krampen na het toucheren 😬 ben benieuwd!

4 maanden geleden

Reactie op Tiva

Net even aan de monitor geweest, niet in arbeid, om de 10 minuten harde bui ...
Spannend!! Hier gisteren ook tamelijk last gehad van het toucheren. We krijgen officieel herfstbabytjes nu!

4 maanden geleden

Reactie op LauraVI95

Spannend!! Hier gisteren ook tamelijk last gehad van het toucheren. We kri ...
jaaa, gek he! we bespraken ook al kort dat als het er tegen donderdag niet is ik of donderdagavond OF vrijdagochtend binnen moet voor inleiding... crazy! hoe voel je je vandaag?

4 maanden geleden

Reactie op Tiva

jaaa, gek he! we bespraken ook al kort dat als het er tegen donderdag nie ...
Je hebt dan ook een “uiterlijke” datum om naar af te tellen! Vandaag gaat het met mij iets beter. Gisteren zat ik er toch wel even door, omdat het nog niet leek op te schieten. Ik focus me nu op het feit dat ik dinsdagavond binnen moet.

4 maanden geleden

Ik denk dat het van mij zo ver is, maar ik ben bang dat ik me 'aanstel'. Na het strippen gisteren eigenlijk op en af krampen gehad, telkens om de 10 minuten dus niks alarmerend in mijn ogen... waren ook niet zo pijnlijk (al straalden ze af en toe door naar mijn rug, wat ik nog niet eerder had). Ben gaan slapen om 23:10u, en ben wakker geschoten om 00:42u van een erge kramp... Heb wakker gelegen tot ongeveer 2:30u met krampen met een gemiddelde interval van 7 minuten. Op het einde werd het precies wat beter dus dan uiteindelijk weer in slaap gevallen, tot 4:40u waar ik weer wakker werd met weeën die om de 6 minuten ongeveer kwamen... Intense krampen, enkel in de onderbuik wel. Ondertussen 08:30 en dus niet meer geslapen en onophoudelijk krampen... Om 7:10u belde ik de VK om te vragen wat ik moest doen want dat ik me zeker niet wou aanstellen, gezien er wel regelmaat inzit maar dat deze nogal kan veranderen + ik gisteren eigenlijk nog maar 2cm had. Ze gaf me als raad een dafalgan te nemen (deed ik om 7:18u) en een kersenpitkussentje te beginnen gebruiken (ligt op mijn buik sinds 07:30u). Tot nu toe nog steeds harde buiken/weeën met een gemiddelde interval van 6 minuten 🤷🏼‍♀️ Ik vind het zoooo moeilijk om in te schatten wanneer het serieus is 😳 Ik moet de weeën echt wegpuffen maar tussendoor ben ik wel ok eigenlijk... zo zo raar!

4 maanden geleden

Reactie op Tiva

Ik denk dat het van mij zo ver is, maar ik ben bang dat ik me 'aanstel'. N ...
Ik begrijp volledig wat je bedoelt. Ik ben vorige week bevallen ik ben 3 keer naar huis gestuurd van het verloskwartier. De laatste keer kon ik het niet meer houden en wat bleek ik had 9 cm ontsluiting en mijn vliezen braken net op de afdeling. Ik mocht direct beginnen persen

4 maanden geleden

Reactie op 24charlotte

Ik begrijp volledig wat je bedoelt. Ik ben vorige week bevallen ik ben 3 ke ...
oh neen, verschrikkelijk! DAAR ben ik dus bang voor... dat je dan compleet je hoop naar boven haalt, en dan uiteindelijk teleurgesteld weg gestuurd wordt. Kon jij tussen de weeën door wel nog goed functioneren? Want dan voel ik mij namelijk ok, maar de weeën zelf zijn dan wel weer heftig...

4 maanden geleden

Reactie op Tiva

Ik denk dat het van mij zo ver is, maar ik ben bang dat ik me 'aanstel'. N ...
Zo spannend! Hopelijk heb je snel duidelijkheid EN mag je je kindje ontmoeten 😊 Succes! 🍀

4 maanden geleden

Reactie op Tiva

oh neen, verschrikkelijk! DAAR ben ik dus bang voor... dat je dan compleet ...
In het begin lukt het nog goed maar op het einde kon ik moeilijk zitten of liggen en wou ik enkel rondlopen om ze op te vangen. Ik had toen ook al 22 uur weeën dus op het einde was ik echt wel op

4 maanden geleden

de dafalgan en het warmtekussentje hielpen niet, nu eerst nog een badje nemen en zien of dat iets doet... zo niet bel ik terug naar de VK 😬

4 maanden geleden

Reactie op Tiva

de dafalgan en het warmtekussentje hielpen niet, nu eerst nog een badje nem ...
Dan lijkt het mij voor “echt” te zijn!!