Afgelopen weken enorm veel schrik gehad omdat mijn meisje op p9.5 zat en op 25 weken 660 gram woog. “Het gaat een kleintje worden”, zei de gynaecoloog… was er echt niet gerust in. Gisteren 29w echo en ze is naar 1,296 kg gegaan. Ik kon mijn oren niet geloven, ik was zo gelukkig. Ze heeft een enorme sprong gemaakt en zit nu op p27. Ik was bang dat ze nog meer achteruit ging… zo zie je maar dames, het kan echt veranderen! Ik vind die percentielen echt iets vreemds eigenlijk… Nog dames die hun verhalen willen delen/ willen vertellen over op wat gewicht hun kindje zit nu?
Idem! Percentiel qua gewicht weet ik niet onmiddellijk maar op 24 weken zat ze qua lengte op percentiel 42. Ze woog toen 639 gram.
Vorige week op 28 weken ineens percentiel 56 en 1207 gram.
Nog een geluk dat ik toch niet maatje 46 kocht 🙈
Idem hier, ons kleintje zat eerst op percentiel 8, 3 weekjes later op percentiel 20 en nu op 29 weken (nog eens twee weekjes later) op percentiel 35. Wij maken ons ook geen zorgen meer. Ze volgen hun eigen curve 😊
Ik ben ook van België en ik heb dat boekje telkens bij mij en nooit is er n ...
Och vreemd! Onze gynaecoloog noteert toch elke keer iets, ook de vroedvrouw die langs kwam op startgesprek noteerde alvast iets. Als je nieuwsgierig bent naar het percentiel zou ik er toch eens naar vragen.
Ik denk dat het allemaal van gynaecoloog afhangt. Bij mij vertelt ze enkel op welk percentiel ze zit maar ik stel veel vragen over aparte metingen zoals het hoofdje enzovoort omdat ik de curves zie, daar zegt ze zelf niets over. Op CoZo wordt er niets over de echo’s geplaatst hier